Протягом останніх днів, не зважаючи на наші зауваження та звернення до правоохоронних органів, в Тернопільській області побільшало агітаційних матеріалів які порушують ЗУ «Про місцеві вибори» та інші нормативно-правові акти.
Насамперед звернемо увагу на ситуацію в місті Тернополі. Головною особливістю є те, що на вулицях міста у великій кількості з’явились рекламні щити кандидатів від ВО «Свобода», «БПП «Солідарність» та ВО «Батьківщина». Справа в тому, що агітація кандидатів від цих політичних сил наклеєна на дерев’яних конструкціях, які розміщенні на тротуарах та неподалік проїжджої частини. Оскільки, виконавчий комітет Тернопільської міської ради своїм рішенням під №806 від 3 вересня 2015 р. заборонив «розміщення рекламних конструкцій – концертних щитів та щитів для розповсюдження тимчасової короткотермінової зовнішньої реклами в м. Тернополі ближче 5 м. до проїзної частини вулиці, на перехрестях та на тротуарах і пішохідних доріжках, якщо таке розміщення створює перешкоди для вільного проходу пішоходів», то в цьому випадку ми вбачаємо порушення цього нормативного акту і звернулись із відповідною заявою до правоохоронних органів. Також, на нашу думку, деякі із цих щитів перешкоджають безпеці дорожнього руху, що суперечить п.5 ч. 9 ст.60 ЗУ «Про місцеві вибори».
Спостерігачі ОПОРИ також зафіксував розміщення агітації у непризначених для цього місцях, що суперечить ч.4 ст.56 ЗУ «Про місцеві вибори» та Правилам благоустрою міста. Так агітація кандидатів від «БПП «Солідарність», «Радикальна партія Олега Ляшка», «Солідарність правих сил» та «Об’єднання Самопоміч» розміщена на дереві або стовпах електропередач, листівки БПП і “Солідарності правих сил” приклеєні на дверях будинку.
Передвиборча агітація Смакоуза Юрія (Блок Петра Порошенка «Солідарність»), Левчука Ростислава («Солідарність правих сил») не містить вихідних даних.
Як повідомляє довготерміновий спостерігач, у місті Бережани, агітаційні матеріали, виготовленні тиражем 2500 примірників, кандидата на посаду мера Василя Бушти в переважній більшості розміщенні на опорах електропередач.
У селищі Гусятині, агітаційні плакати «Української Галицької партії» також були зафіксовані на стовпах.
У місті Чорткові білборди кандидата у депутати міської ради від БПП Тимофія Романа, а також кандидата на посаду міського голови від ВО «Свобода» – Пахолока Романа не містили вихідних даних.
У місті Зборові у центральній частині міста до дерева прикріплені агітаційні матеріали кандидата в депутати до Тернопільської обласної ради від політичної партії «Громадянська позиція» – Олійника Михайла.
Громадянська мережа ОПОРА вже котрий раз нагадує усім учасникам передвиборних перегонів, що відповідно до ч.2 ст.56 ЗУ «Про місцеві вибори» «друкований агітаційний матеріал повинен містити відомості про замовника та установу, що здійснила друк, його тираж, інформацію про осіб, відповідальних за випуск. Розповсюдження друкованих агітаційних матеріалів без зазначених відомостей забороняється». Частина 4 цієї ж статі зазначає, що «плакати, стенди, листівки та інші друковані агітаційні матеріали (крім матеріалів, що розміщуються на носіях зовнішньої реклами) розміщуються лише у місцях, визначених і обладнаних місцевими органами виконавчої влади чи органами місцевого самоврядування».
Звертаємо увагу також на те, що ч.6 ст.54 ЗУ «Про місцеві вибори» передбачає, що«передвиборна агітація здійснюється за рахунок і в межах коштів власних виборчих фондів кандидатів у депутати в одномандатному виборчому окрузі, кандидатів на посаду сільського, селищного, міського голови, старости, місцевих організацій партій, кандидати у депутати від яких зареєстровані в багатомандатному виборчому окрузі. Використання для агітації коштів з інших джерел забороняється».