“Добрий день. Вас турбує служба безпеки банку. З вашої картки хтось намагався зняти гроші. Ми її заблокували. Щоб розблокувати, уточніть деякі дані та пін-код “, – такий несподіваний дзвінок із невідомого номера пролунав увечері в помешкані 29-річної тернополянки.
Жінка, не роздумуючи, назвала усю конфіденційну інформацію. А псевдопрацівник, пообіцявши зателефонувати та повідомити про зміну захисту, поклав слухавку. Дзвінка від нього жінка так і не дочекалася, лише невдовзі отримала повідомлення, що з її рахунку знято 3200 гривень – увесь залишок на карті. Довелося самій телефонувати в міліцію.
Правоохоронці мало не щодня реєструють подібні шахрайства. Незважаючи на численні застереження, люди продовжують нехтувати елементарними правилами безпеки.
Працівники міліції вкотре нагадують: будь-який банк, телефонуючи до клієнта, ніколи не буде уточнювати жодні дані по картці. Для проведення платежу досить повідомити платникові тільки номер картки. Будь-які інші уточнювальні запитання або повідомлення про те, що для проведення платежу потрібні код, пароль, означає, що особа має справу з шахраями. Якщо ж ви все-таки видали конфіденційну інформацію, треба одразу ж заблокувати картку, зателефонувавши до банку.
Якщо торгуєте в інтернет-мережі, подбайте про окрему картку для розрахунків, також встановіть ліміт для зняття коштів з рахунку. Не вказуйте свій телефон як контактний в оголошеннях будь-якого типу, зазначивши при цьому номер своєї картки.
Якщо ж до вас телефонують під приводом змінити паролі перевести гроші, збільшити строк дії картки, і при цьому вимагають захисні дані, кладіть слухавку та самостійно перевіряйте усю інформацію у відділені банку.
Якщо ви все ж стали жертвою шахраїв, негайно телефонуйте 102.
СЗГ УМВС України
в Тернопільській області