zbaragНещодавно відбулось чергове засідання сесії Збаразької міської ради сьомого скликання. Цю подію звичайно ж висвітлила районна газета «Народне слово» та вважаємо за необхідне донести до збаражан та й усіх небайдужих правду дещо відмінну від офіційно оприлюдненої.
Ще в травні минулого року до міської ради звернулися священники релігійної громади «Парафія Христового Воскресіння» з проханням повернути у власність громади будівлю по вул. Шевченка, 4 у Збаражі, яка колись, за історичними джерелами, їй належала. За цей період зібрано більше тисячі підписів городян щодо передачі приміщення. При вирішенні питання позитивно,  релігійна громада бере на себе зобов’язання відновити будинок який, незважаючи на те, що є пам’яткою архітектури місцевого значення, знаходиться в аварійному стані. У будинку планують розмістити катехитичну
школу, християнський молодіжний центр, класи для провадження євангелізаційної, соціально-харитативної та культурно-просвітницької діяльності, можливе створення кімнати-музею. Та насправді влада ігнорувала греко-католицьку громаду, відверто затягувала вирішення питання, яке при професійній роботі й бажанні можна було давно вирішити. За дев’ять місяців жодних дій не зроблено, питання на сесії міської ради не виносилось.
Зібравши підписи депутатів, депутат від ВО «Батьківщина» Валерій Домбик депутатським запитом вніс відповідний проект рішення до порядку денного сесії. Депутати пояснили свої дії важливістю питання і зволіканням з його вирішенням, яке безпідставно затягують високопосадовці різних рівнів.
Районна газета назвала проект рішення «швидким» та це далеко не так, депутатами на відміну від міської ради було пророблену певну роботу, так зібрані відповідні документ такі як: акт обстеження використання будинку, рішення районної ради від 1992 року про передачу вищезгаданого приміщення у власність міської ради та інші, разом з тим проект рішення розглянуто
та схвалено на засіданні однієї з постійних комісій міської ради.
Далі на пленарному засіданні відбулося обговорення проекту, вносились пропозиції та поправки. Попри все, міський голова та його секретар «свободівець» помічник народного депутата Головка, відверто шукали причину аби не голосувати. Навіть більше, міський голова попередив депутатів, що у разі прийняття рішення, буде змушений ветувати його. А Наталія Мандзюк ВО «Свобода» висловилась ще категоричніше – передача церкві майна у сьогоднішній нелегкий період війни зовсім не на часі. На що отець Олексій дав слушну відповідь: духовно маємо розвиватись у будь-який час, особливо зараз, в іншому випадку й не буде кому нас захищати. Від так через «свободівців і порошенківців» проект рішення не отримав належної кількості голосів. Основна за їх словами причина, через яку депутати не голосували «за» – відсутність належних документів на право власності на будівлю (які міська рада за дев’ять місяців не спромоглася віднайти і поновити).
Міська рада вкотре продемонструвала свою некомпетентність та бездіяльність. За принципом «нехай краще розвалиться», зробили все, для затягування справи, свідомо не бажаючи іти назустріч громаді міста. То ж бюрократична тяганина з місцевими можновладцями продовжується.

22 comments

  1. Жорік

    Зажирівші попи, хочуть безкоштовно “віджати” приміщення в центрі міста, а купка “парафіян”, котрим попи пропарафінили мозок це пітримують)) Дико плюсую Міській раді Збаража. Молодці! А парафія, нехай скинеться і купить приміщення, або через суд доведе право власності – інші варіати не можливі))

    1. Наталя

      Судячи з усього вами написаного то замість того, щоб дати можливість розвиватися молоді , сприяти християнському вихованню наших дітей краще нехай усе пропаде? Чи може нашим “бізнесменам” віддадуть щоб гроші заробляли!? В котре доводиться те, що влада думає виключно про свої кишені!

      1. Жорік

        Кращих бізнесменів від попів годі й шукати)) В чому полягає суть християнського виховання? В подаянні попу на будинок і машину?)) Гроші виручені від оренди чи продажу даного приміщення, можуть піти на розвиток інфраструктури міста або на інші необхідні для нормального функціонування громади речі. А яка користь буде з того, що піп собі зробить один гурток, а решту приміщень перетворить в бізнес-центр або свою хату?

        1. Євгенія

          “Гроші виручені від оренди чи продажу даного приміщення, можуть піти на розвиток інфраструктури міста або на інші необхідні для нормального функціонування громади речі. ” — А де є впевненість, що ті гроші до громади дійдуть?

  2. Наталя

    До чого тут “попи” чи взагалі якісь конкретні люди? Мова йдеться про власність громади! І не потрібно міряти всіх однією міркою.
    Чому ви з таким натхненням не відстоюєте наприклад ставок цукрового заводу який зовсім не “попи” забрали, чи колишнє дитяче кафе у парку Бурляя, яке на даний час є приватною власністю :)) Що, страшно?

    1. Жорік

      Бо вони виставляють конкретні претензії на дану будівлю)) Якщо вона їхня, то чому вони не відстоюють право власності в судовому порядку?? Якщо хочуть бути благодійниками і виховувати дітей в дусі християнських цінностей, то нехай візьмуться за якусь із закритих шкіл або садочків в районі і працюють там, або на їх базі створять будинок-інтернат для дітей-переселенців (хоча б на 30 дітей)? А знаєте чому вони цього не робили і не зроблять? Бо немає фінансового зацікавлення))) А от будівлю в самому центрі міста отримати – це дуже по християнськи))) Чи бути бути депутатами рад різних рівнів – місіонерство?)) На жаль в дані ситуації попи замість того щоб допомагати тим, кому це потрібно (вояки АТО, діти-сироти, вимушені переселенці) вони гризуться з міською радою за нерухомість. І це виключно моє бачення даної проблеми, як небайдужої до долі міста людини.

  3. ганна

    греко-католикам все мало. Наша сторона не греко-католицько1 в1ри 1 не треба людям голови морочити, особливо молод1. ви вс1 так1 розумн1 прочитайте в тому ж 1нтернет1 походження тих греко-катодлик1в 1 тод1 будете розум1ти чи п1дтримувати 1х. чи н1. А нам в район1 греко-католик1в не треба. Досить нам православно1 в1ри. А то вони вже в Тернопол1 все зайняли. про православних 1 не чути. Т1льки вони всюди виставляються. Я б 1х заборонила. т1льки Конституц1я не дозволяе.

  4. Саша

    Коли читаєш коментарі до статї, стає страшно розуміти як люди ненавидят один одного. Звичайно рішення про передачу власності громади повинна робити сама громада. Але здебільшого людей засліплює ціль-нажива, збагатчення, а не моральна сторона. Можливо декому більше подобається ходити в церкву-розкольників Московського патріархату, котра проповідує ненависть до всього українського. Попи, котрої відказуються хоронити наших воїнів, котрі загинули в АТО, попи котрої непускають віруючих в Почаївську лавру де організовали собі бізнес за який не платят податків і з цього наживається москальня. Можливо дехто не знає де взялася московська митрополія і патріархія. Але Бог дав людям розум щоб думати і аналізувати, напеквне всі православні в Україні знають, що до хрещення Київської Русі привів Київський князь Володимир Великий в 988 році , а московська митрополія відокремилась від Київської в 1448 році, і тільки в 1589 році московську-розкольницьку митрополію признав Константинополь. Тоді виникає запитання, чому ми всі терпимо знущання московських агентів на своїй Богом даній землі? А взагалі напевне булоб краще для всього українського люду якби всі церкви обїднались і створили одну Помісну Українську церкву, котраб обєднювала українців і якаб переживала за Україну а не за агресора московського.

  5. Наталя

    Страшо навіть читати Ваш коментар, пані Ганно! Звідки стільки люті і ненависті? Не варто черпати всі свої знання з інтернету, краще зазирніть на сторінки історії.
    Хто такі греко-католики? Це православні християни Київської Церки, які у 1596 році уклали Берестейську унію- союз із Римом-увійшли до своєрідного Євросоюзу з християнським акцентом. Зробили це всі єпископи території нашої Батьківщини, окрім двох… Це був дуже серйозний і правильний вибір-відновити апостольську єдність Церкви-злучити два розколені береги-християнський Схід та Захід. До 1946 року Галичина (де ми з Вами живемо) була цілковито греко-католицькою. Це означає,що наші з Вами діди і прадіди зробили цей вибір також. Сталінська експансія поспішила зруйнувати наш християнський світ… УГКЦ підло ліквідували. Єпископів заслали до концтаборів, священиків залякали, понищили. Утвердили своє “казьонноє” Православіє-Русскоє і єдіноє… Це була у суті своїй справжня державна установа. Кожен священик числився у реєстрі КГБ… “Нам умних попов не надо!” – говорили вони кращим проповідникам і ревнішим служителям. Ціль була очевидна: руками державних священиків знищити християнство цілковито. Просвітлений наукою та комунізмом народ, бачачи низький рівень духовенства, мав все збагнути сам і відпасти від віри остаточно. Так Хрущов обіцяв показати світові останнього православного попа. Але наші отці не здалися… Наші діди, бабусі пішли у підпілля, де вирувало своє істинне християнське життя та очікування. Плекались ідеали нації, кувався дух патріотизму. У 90-тих роках настали часи воскресіння УГКЦ… її знову легалізували. Але обманені люди не всі вернулись додому. Священики РПЦ підбурювали своїх адептів не віддавати законні храми греко-католикам… почались бійки… Насправді ж , така була вказівка Москви. У єдності- сила народу… вони це розуміли… Цієї української єдності навколо Христа ,ой як боялися наші вороги… Потім з тієї антикатолицької опозиції появились православні конфесії- кілька Українських Православних Церков…Ось і вся коротка історія.
    Греко-католики -це православні християни Київської Церкви у злуці з Римом.
    Отож, пані Ганно, не потрібно гучних заяв відносно того, наскільки наша сторона є греко-католицькою чи ні!

    1. homo

      …мені здається, що в цій полеміці, правда, як завжди, десь посередині.Хочу зазначити, що греко-католицька церква, якраз і була двигуном нашого національного відродження.Але це не дає права будь-якій церкві перетворювати територіальну громаду на свою парафію.Після, приблизно, дворічної перерви, в жовтні 2015 р.,побував в Збаражі.І, знаєте, місто справило на мене приємне враження.Після застою, який передував обранню теперішнього міського голови, видно зміни. Але змін замало, потрібний поступ. І він буде тоді, коли ми перестанемо перетягувати ковдру на себе, перестанемо лити сльози за “громадським” сквером, палацом піонерів, тощо. Пригадаймо, в якому стані було і є те, що називається “громадським”.Не знаю чи є, нарешті, в Збаражі громадська вбиральня, але пригадайте, якою вона була за совкових і постсовкових часів. Громадаське може бути ефективним тільки тоді, коли свідомі громадяни. Скільки в районі було рентабельних колгоспів? Ми не маємо права забувати, яких героїчних зусиль коштував кожний сезон копання буряків, збирання картоплі, які, при цьому, були втрати урожаю. Такого собі не могли дозволити в будь-якій країні Європи чи Америки.В Західній Україні вже так історично склалося, що наша ментальність сильно відрізняється від ментальності східняків. В нашій свідомості переважає потяг до чогось свого, власного. За це ми будемо класти своє здоров”я, честь, (бо часто доводилося щось цупити з роботи) і життя. Будьмо патріотами не тільки своєї церкви (я, до речі, теж-греко-католик), перестаньмо бути шароварниками в китайських вишиванках на широких грудях і високих животах, давайте дивитися на світ очима Європейців. І тоді в нас буде “получатися”, тобто-виходити. І Бог буде нас берегти!

  6. Люба

    Пане Жоріку! Дуже сімніваюся, що це Ваше справжнє ім”я, але, направду, адекватна поміркована людина не може писати такі речі, тому, Ви, звичайно, ховаєтесь під псевдо. Але це Ваша справа. Прочитавши Ваші коментарі, мені стало направду страшно. Ніколи не думала, що у нашому Збаражі може бути людина, котра так зневажливо може відзиватися про священиків. Прошу Бога, щоб Ви якнайшвидше переглянули свої погляди. А стосовно будівлі, будьте спокійні, мова йде не про житло або якийсь бізнес-проект.
    А стосовно допомоги АТОвцям, переселенцям, біженцям і т.д., то, п. Жоріку, будьте спокійні, Греко-католицька церква ні на хвилину про них не забуває як у молитвах, так і матеріально, але піаритися – не по зристиянськи.
    Дорога п.Ганно, я не знаю де Ви проживаєте, але якщо Ви Збаражанка, то перед тим як розхвалювати братів православних та ганити греко-католиків, пригадайте, де раніше у Збаражі був Палац піонерів (будинок дитячої творчості)? І пригадайте, хто і яким обманним шляхом його забрав у дітей? І що там зараз знаходиться? А як там було хороше: своє подвір”я, де діти могли вибігти погратися, зелена травичка, квіти.
    П. Наталю, дякую за ваш коментар, тіль не думаю, що п. Жорік та п. Ганна його прочитали.

    1. Наталя

      Я в все таки надіюсь, що можливо і прочитають . … якщо не вони то хтось хто розділяє їх думку, на жаль таких людей в нашому Збаражі вистачає. Сумно, що навіть в Бозі не не можемо знайти розуміння.

    2. Жорік

      Нажаль найбільша проблема черні це те, що вони вірять в церкву і попів, а не в Бога. Тепер щодо місіонерства)), чому ГКЦ не хоче займатися просвітництвом серед молоді, в приміщеннях котрі будуть орендовані, а? Чому питання стоїть в передачі права власності на будівлю?
      Не будьте сліпим стадом, запропонуйте своєму попу займатися з молоддю в тому ж приміщенні про котре йде мова, але на основі договору оренди)) Я гарантую, що він знайде 1000 відмазок, але ідеї захопити будівлю не залишить)

    3. Люба

      Не вельми шановний п. Жоріку! Ще один штрих від “черні”. Не можна вірити в Бога, ображаючи при цьому священників. Адже Ісус Христос своєю владою наділив саме священників відпускати нам гріхи. Але це так, між іншим.
      А основне ось що: мова йде саме про ОРЕНДУ!. Адже це історичне приміщення, яке не МОЖНА ПЕРЕДАВАТИ У ВЛАСНІТЬ та ПРИВАТИЗОВУВАТИ!!! Але це я написала для людей, не засліплених ненавистю, і які перед тим, поки когось в чомусь звинувачувати, хоча би пробують елементарно вникнути в суть питання.

      1. Жорік

        Вельмишановний пишемо разом)))
        “Ще в травні минулого року до міської ради звернулися священники релігійної громади «Парафія Христового Воскресіння» з проханням повернути у власність громади будівлю по вул. Шевченка, 4 у Збаражі, яка колись, за історичними джерелами, їй належала.” – ПРО ОРЕНДУ НІ СЛОВА.
        Мені якось всеодно на ваші релігійні аспекти, тобто хто, кого і чим наділив. Мені здається, що пані Люба, котра так агресивно відстоює інтереси попів, повинна отримати десятину від парафіян, або частинку грошей від церковної казни)))

      2. Люба

        Пробую порадіти з приводу того, що у вас, п. Жоріку, є хоч щось позитивне (маю на увазі, що Ви дружите хоча би з правописом, якщо не з власною совістю). А написала окремо навмисне, аби Ви могли замінити “не вельми” гідними Вас епітетами, які самі виберете: не дуже, не зовсім, ніким і т.д.
        У другому абзаці проявилась вся Ваша сутність. Якщо Ви вважаєте, що за всім цим стоїть матеріальне зацікавлення, тоді я Вас в черговий раз можу тільки пожаліти і побажати стати парафіянином хоча б якоїсь церкви (гроші на церкву краще не давайте, нещира офіра нікому ще користі не принесла).

        1. Люба

          Пані Світлано, радію, що в нашому Збаражі, є люди, які за загальним “одобрямсом” і рукоплесканням роздивились справжню суть того, що твориться в місті. Так, робиться багато і позитивного. Але ще ніколи матеріальне не переважило духовного, і саме з Духовності потрібно розпочинати відбудовувати Державу і Місто.
          Маю на увазі позицію нашого мера, який заявив, що навіть у випадку позитивного рішення сесії стосовно передачі у КОРИСТУВАННЯ будинку громаді Греко-католицької церкви, він все-рівно своїм підписрм це рішення не “освятить”. Вже не кажу про це, що він зробив все можлмве і неможливе (підключивши “високих” депутатів та включивши елементи залякування), аби навіть депутати-греко-католики проголосували “проти”. Звичайно, цим він собі авторитету не додав. А ми, греко-католицька громада, маємо нагоду посилити свої молитви (в т.ч. і за мера). Слава Ісусу Христу!

  7. Світлана

    А де ви бачили, щоб сектанти віддали церкві приміщення. Для Жоріка пояснюю, віддали це означає, що приміщення належить міській раді, але передається у користування, про відчуження майна не йдеться. Відкрийте очі і подивіться, що секта міської влади виробляє, їм вже потрібно забрати кінотеатр, будинок культури, архітектуру. І це не плітки є рішення міської ради. Не подавляться? Ви шановні збаражани привели банду в міську раду, а тепер можете просто спостерігати, як ріжуть мости, дерева, деребанять приміщення, нікого ваші потреби не цікавлять.

  8. Наталя

    Так-так… Справді, спочатку б почали з себе. Можливо ви, пане Жоріку, і є одним із тих, хто так дружньо все деребанить у нашому місті? Чому вас мучить старий будинок, який роками був нікому не потрібний…. Зверніть увагу на те, що вже давно поділили і далі ділять наші так звані “депутати” і “бізнезмени”. На рахунок церкви ви герой тут виступати! Побійтесь Бога! Краще станьте лишній раз на коліна і попросіть в Бога розуму.

    1. Жорік

      Дорогі люмпени!) Єдине що ви звикли робити, це стояти на колінах (у всіх можливих варіаціях)) Тепер по персоналіях:
      1) Світлано, ви дуже ображені на те, що ніби хтось і щось дерибантиь. Складається враження, що ви також хотіли до владного коритця, але електорат не підтримав)))
      2) Наталіє, я готовий попросити будь-який плід вашої убогої уяви, аби додав вам розуму))
      3) Парафіянка Люба – без коментарів))) Горепечальбіда)) Аллах Акбар!)

      1. Наталя

        Шановні Світлано та Любо, немає сенсу цій людині щось пояснювати. Тут можна тільки поспівчувати. Ну що скажеш…убога людина.

  9. Люба

    Цілком згідна. Хотіла давно закінчити цю переписку, але надіялась що спільними зусиллями зможемо перемінити свідогляд тієї “убогої людини” (а чи людини?) Але коли він сам не хоче позбавитись цієї убогості, то більше ніж на співчуття і жаль справді не заслуговує. Хотіла дописати ще “на молитву”, але не буду фальшувати – молитися за Вас, п. Жоріку, пробувала – не получається. Нехай Вас Бог береже.

Напишіть відгук