У зв’язку з створенням Державного земельного кадастру, запровадженням нових правил реєстрації земельних ділянок та прав на них дублікати державних актів на право власності на земельну ділянку у зв’язку з їх втратою, пошкодженням чи зіпсуванням не видаються.
Із прийняттям антирейдерського законодавства у сфері державної реєстрації речових прав на нерухоме майно з 02 листопада 2016 року за результатами проведеної державної реєстрації права власності на земельну ділянку особа отримує Витяг з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно.
Якщо Ви втратили, пошкодили чи зіпсували Державний акт на право власності чи постійного користування земельною ділянкою, реєстрація яких була проведена до 1 січня 2013 року, відповідно до законодавства, що діяло на момент їх виникнення, Вам необхідно отримати у відповідному відділі Держгеокадастру, за місцем знаходження земельної ділянки, копію примірника втраченого пошкодженого чи зіпсованого державного акта. Далі подати оголошення про втрату документа у друкованих засобах масової інформації місцевої чи регіональної сфери розповсюдження за місцем знаходженням нерухомого майна. В оголошенні обов’язково мають бути зазначені відомості щодо назви втраченого документа, його номер і дата видачі, на чиє ім’я виданий, яким органом (не застосовується у випадках пошкодження чи зіпсування Державного акта).
Щоб зареєструвати земельну ділянку, як об’єкт, потрібно перш за все сформувати її та отримати витяг із Державного земельного кадастру. На підтвердження державної реєстрації земельної ділянки заявнику безоплатно видається Витяг з Державного земельного кадастру про земельну ділянку. Витяг містить всі відомості про земельну ділянку. Складовою частиною витягу є кадастровий номер земельної ділянки. Кадастровий номер означає, що інформацію про вашу земельну ділянку і про ваше право на неї внесено до системи кадастру. Тобто держава визнала Вас власником і зобов’язана захищати ваше право власності. Кадастровий номер означає, що межі вашої ділянки вже ніхто не змінить і що ви не втратите її через підробку документів шахраями. Тобто не стільки держава, скільки Ви, як власник, зацікавлені в присвоєнні ділянці цього номера. Якщо Державний акт про право власності наявний, але в ньому відсутній кадастровий номер земельної ділянки, в таких випадках власникам земельних ділянок необхідно вчинити дії щодо присвоєння кадастрового номера та реєстрації земельних ділянок у Державному земельному кадастрі. Для присвоєння кадастрового номера Вам необхідно звернутися до управління Держгеокадастру з заявою щодо присвоєння кадастрового номера.
Отримавши всі вище перераховані документи Ви звертаєтесь до будь-якого державного реєстратора в межах області, де знаходиться земельна ділянка для проведення державної реєстрації речових прав на земельну ділянку.
За результатами розгляду поданих документів державний реєстратор проводить державну реєстрацію права власності на земельну ділянку. Підтвердженням факту реєстрації прав власності на земельну ділянку у Держаному реєстрі речових прав на нерухоме майно є витяг, який може бути видано в паперовій формі за бажанням заявника, який засвідчується підписом та печаткою державного реєстратора. Документи сформовані за допомогою Державного реєстру речових прав на нерухоме майно в електронній чи паперовій формі мають однакову юридичну силу.
Головне територіальне управління
юстиції у Тернопільській області