Тернополяни, які їздили “львівською трасою”, знають про жахливий стан цієї дороги в нашій області. Мешканці Зборівського району повідомили, що щось дивне відбувається у їхньому краї: серед поля, між занепадаючим селом Лопушани та Олієвом будується нова дорога. Пролобіював її нібито уродженець села генерал міліції Василь Пісний, який прославився тим, що отримав копняка в писок від нардепа Володимира Парасюка. Нині генерал-лейтенант працює в СБУ, з вересня 2015 року призначений на посаду заступника начальника Головного управління боротьби з корупцією та організованою злочинністю Служби безпеки України.
Разом з громадськими активістами журналіст інтернет-газети “Про все” вирішив подивитися на чудасію. Доїхати туди було непросто “львівською трасою”. Дорога в жахливому стані, а ремонтники навіть попереджувальних знаків не розміщують.
Виявилось ремонт проводить приватна компанія “Авакс проф”. Ремонтує 1,7 км дороги. Документів на ремонт при собі керівник дорожників не мав. Проект нібито “поїхав” в машині. Принаймні, нас у цьому запевнив майстер фірми “Авакс проф” Генадій Терешко. Чоловік щиро розповів, що ремонт роблять закордонною технікою. Чи має так ремонтуватись серед поля – лише хитро усміхнувся. Мовляв, я чоловік маленький, де сказали – там працюю. Але згодом зізнався, що дійсно, будують дорогу, бо в Лопушани навідується “генерал Вася”. З одного боку це добре, що тих кілька десятків людей в глухому селі отримають дорогу. Але з іншої сторони: поруч дорога Тернопіль-Львів у жахливому стані і роблять її як мокре горить. Їздять цим шляхом мільйони мешканців Західної України…
Здивувало фахівців, які переглянули відео, чому ширина проїжджої частини між Олієвом та Лопушанами 4 метри? Виникає питання: до якої технічої категорії відноситься дорога? Чи зможуть по цій дорозі після її введені в експлуатацію курсувати автобуси? Не зможуть. А якщо не зможуть, то для кого робили цю дорогу? Для генеральського джипа?
Чи була включена ця дорога в об’єм робіт на 2017 рік і погоджена в райдержадміністрації Зборівського району: обов’язково має бути перелік робіт(план) на рік, станом на січень 2017 р. На жаль, на сайті Зборівської РДА ми не змогли знайти такий договір.
Вдалось лише розшукати, як на прийом громадян у 2015 році прийшло кілька мешканців села Лопушани і попросили в Ігоря Яворського посприяти з будівництвом дороги. Керівник району порадив їм написати звернення…. Але таких звернень тисячі від людей, бо на Тернопільщині всюди погані дороги. Чому задовільнили лише це? Хто стоїть за бізнесовим інтересом з побудови в Лопушанах сонячної електростанції на 64 гектарах? Невже на Зборівщині так сильно поважають корейців в особі Чун Хен – директора компанії «Донсо ЛТД»?
Не менш важливим питання: хто виграв і коли тендер на ремонт цієї дороги? Нам це не вдалось дізнатися протягом трьох днів. Ні на сайті державних закупівель, ні на веб-ресурсі служби автомобільних доріг в Тернопільській області, ні облавтодору. Якщо виграла дорожники, то чому керівництво віддало роботи приватній структурі? Працівники філій облавтодору перейшли вже на трьох денний робочий графік в тижні. зарплати не бачили ще з травня місяця! Нині вже скоро закінчується літо! Для чого таке керівництво, яке віддає роботу “на сторону”?
Взагалі, хто виготовляв проект дороги?
***
Слідкувати за розвитком новини можна на нашій сторінці у Фейсбук на youtube-каналі та гугл+ Підписатися та стежити за найцікавішими онлайн-трансляціями можна тут
Підписатися на наші новини можна в twitter та instagram
Довідка
У Лопушанах не мешкає нині навіть дві сотні осіб. Це за даними Вікіпедії. Насправді, на центральній дорозі села більшість хат пустують, подвір’я позаростали.