Партія Юлії Тимошенко витратила 100 мільйонів гривень на рекламу “Нового курсу”

Поділитися

ВО «Батьківщина» витратила на рекламу «Нового курсу» близько 100 млн. грн. Про це свідчать дані фінансових звітів партії за ІІ та ІІІ квартали 2018 року. У квітні-червні партія витратила на пропагандистську діяльність 24,8 млн., у липні-вересні – 73 млн. Саме в літній період розпочалася активна реклама «Нового курсу», тому логічно очікувати, що абсолютну більшість грошей було витрачено на ці потреби. Про це повідомляє Комітет виборців України.

Такі витрати стали рекордними для партії і пов’язані із наближенням виборів. Для порівняння: за весь 2016 рік партія витратила лише 19 млн. грн., за 2017 рік – 30 млн.

Натомість, за даними останнього фінансового звіту партії, який було оприлюднено 9 листопада, лише в липні-вересні «Батьківщина» витратила 53 млн. на рекламу по телебаченні та 19 млн. – на зовнішню рекламу (білборди, сітілайти). Зокрема, партія перерахувала понад 19 млн. грн. ТОВ «Глобал медіа груп» із призначенням платежу – «сплата за розміщення реклами на телебаченні». Ще 30 млн. було перераховано ТОВ «Старлайт бренд контент» в якості оплати за «надання рекламних послуг». Діяльність цих компаній пов’язують із телеканалами ICTV, СТБ, Новий Канал та ін. Більшість коштів за розміщення зовнішньої реклами отримала компанія «РТМ-Україна».

«Батьківщина» витратила на рекламу «Нового курсу» гроші, отримані як внески на користь партії. У липні-вересні фізичні особи надали партії грошових внесків на 71 млн. грн., юридичні особи – на 4 млн. Цікаво, що значна частина внесків громадян були однаковими за розміром. Так, фізичні особи 336 разів робили внески для партії на суму 148 тис. грн. Цікаво, що схожа ситуація вже мала місце раніше – на парламентських виборах 2014 року. Тоді частина виборців так само масово перераховували партії гроші розміром в 149 тис. грн.

Варто відзначити, що такі суми (148-149 тис. грн.) навряд чи є випадковими. Фактично в такий спосіб внескодавці можуть уникати спеціальної фінансової перевірки. Так, фінансова операція на суму, яка дорівнює чи перевищує 150 000 гривень, підлягає обов’язковому фінансовому моніторингу. При цьому суми близькі, але все ж менші за 150 тис. грн., такого моніторингу не підлягають (ч.1 ст. 15 Закону «Про запобігання та протидію легалізації (відмиванню) доходів, одержаних злочинним шляхом, фінансуванню тероризму та фінансуванню розповсюдження зброї масового знищення»).

У частині Тернополя не буде води: знову два дні триватиме промивання мереж

Viber найпопулярніший мобільний додаток серед українців