111

Тернопільські заробітчани в рясах усіх традиційних конфесій завжди прикро дивували своєю захланністю до заробітків та неуцтвом. У чому це проявляється сьогодні? Експлуатуючи страх людей перед епідемією коронавірусу, 16 березня обслуга влади в рясах заявляла, що храми залишаються відчиненими для молитви та участі вірних в усіх Богослуженнях, які відбуваються згідно графіку, що дзвін лікує від коронавірусу та іншу всіляку маячню.

Аж поки неосвічене духовенство з Тернополя не отримало різкої критики в соцмережах та всеукраїнському телебаченні. І через три дні неуки розродились черговою маячнею – зверненням до духовенства та вірних Тернопільсько-Зборівської архиєпархії у зв’язку з небезпекою поширення коронавірусної інфекції.

90% тексту там цілком притомного і переписано з адекватних джерел. Проте, ну не могли невігласи щось тай від себе втулити. У сьомому пункті йдеться:”У міських храмах протягом кількох годин, а то й цілого дня можна приступити до Таїнства Покаяння та прийняти Святе Причастя. Вірні, які є хворими і перебувають вдома, якщо бажають приступити до Сповіді і Святого Причастя, повинні покликати священика, який їм радо послужить”.

Вселенський патріарх Варфоломій має аскетичний вигляд. Як справжній духівник. На відміну від тернопільських червонопиких, мордато-пузатих священників, які пахнуть шинкою в час великого посту. Про зловживання алкоголем та розваги з повіями навіть не згадуємо. Тепер це “православне щастя” в Камянець-Подільському керує духовенством.

Тим часом у цивілізованому світі Вселенський патріарх Варфоломій наказав церквам припинити служби через коронавірус. Вселенський патріарх Варфоломій заборонив церквам проводити служби і обряди до кінця березня. Також паломникам заборонили їздити до монастирів. Водночас монастирі продовжуватимуть регулярно проводити релігійні служби для чернечих спільнот. Утім, стороннім паломникам та відвідувачам заборонено їх відвідувати.

А тепер порівняйте як тернопільські душпастирі під благими намірами пропихають своє, заробітчанське… Адже в час криз не скосити бабла… не по християнськи…

“Слава Ісусу Христу! Дорогі у Христі! Будь-які випробування, які досвідчує людство, не повинні ставати для нас джерелом страху чи підставою до відчаю. Вони є радше закликом до покаяння і очищення, до більшої довіри до Господа, до пробудження живої віри у Христа Воскреслого – переможця гріха і смерті. Ми – діти Божі, сини і дочки Воскресіння, а тому у різних обставинах життя маємо зауважувати і відкривати для себе і для інших люблячу і турботливу присутність Божу та віддати себе беззастережно в руки люблячого нас Отця Небесного. Нашу віру і уповання на Господа виражаймо ще більш інтенсивною молитвою – індивідуальною чи спільнотною у наших домівках чи інших місцях перебування. Ми особливо закликаємо молитися за недужих, за працівників медичної сфери, за людей слабких і незахищених, за всіх тих, хто несе відповідальність за безпеку, дочасне благо і здоров’я народу.
Використаймо нинішні обставини для вияву діяльної любові і милосердя стосовно наших ближніх. Захищаючи себе від вірусів, які вражають наше тіло, ще більше захищаймо наші душі від вірусів паніки, байдужості, ненависті, гніву, упереджень, гордині, егоїзму. Ставаймо одні для одних опорою у труднощах, розрадою в тривогах, потіхою у смутках, пам’ятаючи, що часто звичайний людський жест підтримки, щира посмішка, люб’язне слово чи щедра милостиня, здатні відігнати з людського серця страх, смуток і тривогу та запалити в людських душах світло надії та життя.

У зв’язку із запровадженням карантину на території України, з метою недопущення поширення епідемії коронавірусу, відповідно до рішень органів державної влади та місцевого самоврядування постановляємо:

Чітко виконувати розпорядження державних органів влади щодо санітарних норм та поведінки під час епідемії і не легковажити ними.
На період карантину ми надаємо диспензу (звільнення) усім вірним Тернопільсько-Зборівської архиєпархії від обов’язку фізичної присутності на Божественній Літургії у неділі і свята, натомість залишаємо обов’язок брати участь у Божественній Літургії, яка транслюється медійними засобами (інтернет, телебачення, радіо) або принаймні однієї години спільної чи особистої молитви та читання Святого Письма на час карантину в домашніх умовах.
Особи, що вимушено залишаються вдома, нехай користають з трансляцій богослужінь у засобах масової комунікації. Радіо-трансляція Літургії відбувається на архиєпархіальному радіо «Світанок»від понеділка до суботи о 7.00 і 18.00 та щонеділі о 8.00. Трансляція Служби Божої на Тернопільському телеканалі ТV-4 проходить щонеділі, о 10.00. Усі богослужіння з Архикатедрального собору можна переглядати у режимі онлайн на каналі «Youtube» (Ютуб). Заохочуємо наших вірних вдома цілою сім’єю бодай кілька хвилин щоденно присвячувати спільній молитві.
Категорію людей, які знаходяться в зоні ризику (особи похилого віку, батьки з малими дітьми, особи з ознаками респіраторних інфекцій, ті, хто недавно повернувся з-за кордону і ті, що з ними проживають), не брати участь у богослужіннях у храмі, а залишатися вдома, щоб не наражати себе та інших на небезпеку.
Наші храми залишити відчиненими для молитви. В них проводитимуться всі богослужіння, однак ми просимо дотримуватись вимоги щодо присутності не більше 10 осіб на богослужінні. Це є не тільки відповідальністю священника, але кожного вірного.
Там, де це можливо, просимо запровадити вживання гучномовця для транслювання богослужіння надворі. Відстань між вірними повинна бути не менше 1,5 м. Просимо також обмежити близькі контакти при спілкуванні: вітання за руку, дружні обійми тощо.
У міських храмах протягом кількох годин, а то й цілого дня можна приступити до Таїнства Покаяння та прийняти Святе Причастя. Вірні, які є хворими і перебувають вдома, якщо бажають приступити до Сповіді і Святого Причастя, повинні покликати священика, який їм радо послужить.
В часі Сповіді просимо дотримуватись санітарних норм та гігієни. Просимо вірних приступати до Таїнства Покаяння у захисній медичній масці.
Особи, які приступають до Святого Причастя, повинні стояти рівно, відхиливши голову та широко відкривши уста. Не можна устами торкатися ложечки.
Ми просимо стриматися від практики цілування та фізичного контакту з іконами та іншими богослужбовими речами. Ці практики можна замінити іншими християнськими традиціями пошанування святих речей – малим поклоном з прихиленням голови.
У храмах, де є дзвіниці, кожного дня о 11.55 доручаємо робити передзвін.
Поручаємо у всіх парафіях нашої архиєпархії після богослужінь спільно молитися 3 рази «Отче наш…» та 3 рази «Богородице Діво…» за відвернення загрози поширення інфекції та видужання хворих. Там, де це можливо, просимо запровадити щоденні Акафісти чи Молебні за здоров’я. У Архикатедральному соборі такий Молебен служиться кожного дня о 13 год.
Духовенство, чернецтво та вірних просимо продовжити практику молитви о 21.00 за Україну, за оздоровлення хворих та медичних працівників. Наші чернечі спільноти та спільноти вірних («Матерів в молитві», «Подружні зустрічі», «Лицарі Колумба», «Обнова», «УМХ» та ін.) просимо по можливості організовувати між собою цілодобові молитовні чування: молитву Псалтиря, Ісусову молитву, вервицю та ін. так, щоб кожен міг вдома взяти в них участь.
Духовенство, чернецтво та вірних нашої архиєпархії поручаємо материнській опіці Пресвятої Богородиці, що прославилася у Зарваницькій іконі. Нехай вона буде нашим надійним покровом і захистом!

Благословення Господнє на вас! +Василій Семенюк, архиєпископ і митрополит Тернопільсько-Зборівський”.

Не кращі справи у Православній церкві України під керівництвом Епіфанія. 17 березня  православне духовенство провело синод та опублікували практичні настанови через коронавірус. Згідно з ними, ПЦУ дозволяла служби у храмах, але лише за участі максимум 10 людей. Решту віруючих просили приєднатися за допомогою відеозв’язку. У ПЦУ також наказали не закривати храми протягом дня та дезінфікувати ікони та інші предмети у церкві.

Практичні настанови для єпископату, духовенства і вірних Православної Церкви України у зв’язку з оголошеною пандемією особливо небезпечної коронавірусної хвороби (COVID-19)

Нижче зазначені затверджені Священним Синодом настанови мають на меті:

– засвідчити турботу Церкви про всіх своїх дітей, як сильних, так і слабких у вірі, розділити з народом тягар вимушених обмежень, пам’ятаючи настанову Писання: «Носіть тягарі один одного і так здійсните закон Христа» (Гал. 6:2);

– сприяти тому, щоби в першу чергу найбільш уразлива перед загрозою хвороби частина суспільства, люди старшого і похилого віку, залишалися в час згубної пошесті вдома, у найбільш безпечних умовах, бо ми покладаємо всю надію на милосердя і допомогу Господню, але пам’ятаємо і застереження: «не спокушай Господа Бога твого» (Лк. 4:12);

– засвідчити, що прийняті нами обмеження щодо порядку звершення богослужінь та інші зміни і обмеження в церковному житті є проявом сили нашої віри, а не її слабкості, за прикладом сотника, який сказав: «Господи, … самого себе не вважаю я достойним прийти до Тебе; але скажи тільки слово, і одужає слуга мій», за що удостоївся слів Спасителя: «кажу вам, що навіть в Ізраїлі Я не знайшов такої віри» (Лк. 7:2-10);

– остерегтися від гарячності у покладанні на свою віру, як це сталося з апостолом Петром, який спочатку пішов по водам, а потім став тонути (Мф. 14:23-32), обіцяв, що залишиться зі Спасителем, якщо навіть усі полишать Його, а потім тричі відрікся від Нього (Мф. 26:33-35,75);

– «не дати приводу тим, хто шукає приводу» (2 Кор 11:12), бо Писання закликає: «бережіться, щоби ця свобода ваша не стала спокусою для немічних» (1 Кор. 8:9)

  1. Враховувати та виконувати законні приписи, розпорядження та карантинні обмеження, які впроваджуються державою, органами місцевого самоврядування та органами охорони здоров’я, не допускати як ігнорування реальної небезпеки, так і проявів паніки.
  2. Сприймати викликані поширенням хвороби зміни та обмеження як аскетичний подвиг стриманості та самообмеження від спілкування (затвору), сутність яких співпадає із метою та практикою посту, пам’ятаючи слова Спасителя: «Коли молишся, увійди до кімнати твоєї і, зачинивши двері твої, помолись Отцю твоєму, Який у таїні, і Отець твій, який бачить таємне, воздасть тобі явно» (Мф. 6:6).
  3. Як тимчасовий надзвичайний захід, виявляючи турботу про вірних, в залежності від обмежень, які вводяться органами державної влади та місцевого самоврядування, зокрема на пересування та на роботу громадського транспорту, обмежень щодо можливої кількості одночасного зібрання певної кількості осіб (на 17.03.2020 р. – не більше 10 осіб) – припиняти проведення богослужінь у храмах чи змінювати порядок так, щоби в них брало участь не більше ніж обмежене число осіб.

Божественні літургії проводити за присутності визначеної обмеженням  кількості осіб, просячи мирян залишатися вдома, долучаючись до спільної молитви через засоби відеотрансляції. Бажаючі сповідатися і причаститися можуть це зробити протягом цілого дня, при дотриманні умов приготування. Пастирям у кожному конкретному випадку виявляти належну розсудливість.

  1. Протягом дня храми мають бути відкритими для особистого відвідування і молитви, спілкування зі священнослужителями при додержанні загальних правил. Посилити заходи протиепідемічної безпеки у храмах, використовувати засоби дезінфекції, зокрема для підтримання чистоти ікон та інших святинь.
  2. На час пандемії достатнім виявом шанування святинь (Хреста, ікон, святих мощей) є поклоніння/поклон перед ними, без цілування; зазначене також застосовується до особистих вітань та вияву пошани між членами Церкви, зокрема між священнослужителями і мирянами під час подання благословення. При поданні благословення Хрестом – достатньо здійснити осінення ним, без цілування.
  3. Тимчасово не переносити святині (святі мощі, шановані ікони) з місць їхнього постійного збереження, не організовувати паломництва.
  4. Як тимчасовий надзвичайний захід дозволяється здійснювати причастя вірних Тіла і Крові Христових у той самий спосіб, як це здійснюється священнослужителями під час Літургії Ранішеосвячених Дарів, а саме: приготовлені часточки Тіла, на які лжицею покладено частину Крові (як це робиться при приготуванні запасних Дарів) подавати з дискоса в руки (або лжицею не торкаючись уст) причаснику. При цьому слід уважно роз’яснити обов’язок причасників ретельно спожити Дари. Для обтирання губ використовувати одноразові серветки, які потім спалити у чистому місці. Використовувати для запивки після прийняття Причастя одноразовий посуд або споживати лише антидор.

Церква незмінно зберігає особливе ставлення до Євхаристії, Причастя Тіла і Крові Христових, як до Таїнства, що подається «на зцілення душі і тіла», а не як до споживання їжі (1 Коринфянам 11:20-30). Використання для причастя мирян того ж способу, що і для священнослужителів, продиктоване турботою про немічних у вірі (Рим. 14:1-13) та про те, щоби Таїнство і Церква не піддавалися безпідставній ганьбі від зовнішніх.

  1. Дозволити подавати Причастя запасними Дарами всім, хто звертається про це, у будь-який час, як це робиться щодо хворих і у смертельній небезпеці.
  2. При здійсненні Таїнства Сповіді, турбуючись про ближніх та щоби не давати приводу для спокуси, максимально дотримуватися загальних правил щодо «соціальної дистанції» та вищевикладених настанов та допускати практику загальної сповіді.
  3. Враховуючи введені обмеження на можливість одночасних зібрань, не проводити загальних Соборувань, але подавати це Таїнство індивідуально особливо потребуючим у відповідності з його сенсом та традицією.
  4. Таїнство Хрещення і чин похорону здійснювати з дотриманням загальних обмежень щодо числа присутніх.
  5. При наявності можливості та погодних умов дозволяється звершення богослужінь під відкритим небом, біля храмів, при дотриманні правил щодо числа одночасно присутніх та «соціальної дистанції».

Ці настанови можуть змінюватися і доповнюватися з огляду на розвиток ситуації, адже як навчив нас Сам Господь: «субота для людини, а не людина для суботи» (Мк. 2:27).

Підписуйтесь на наш ТЕЛЕГРАМ-КАНАЛ

Долучайтесь до нашої групи у Вайбері

Ми в Instagram

Наша сторінка в facebook

Ми у whatsapp



Добавить комментарий

Ваш e-mail не будет опубликован.