Як підвісний потяг Hyperloop від компанії Virgin може назавжди змінити світ транспорту

Поділитися
Фото MontyLov для Unsplash

Уявіть собі, що ви їдете на роботу зі швидкістю майже 1000 км/год, ширяючи над землею без звуку двигуна. Це може звучати як уривок із науково-фантастичного фільму, але цей сценарій став ближчим до реальності, оскільки Hyperloop від Virgin недавно завершив свій перший у історії пасажирський тестовий рейс.

Незважаючи на те, що в ході випробувань була досягнута тільки 1/5 від бажаної швидкості, це був ключовий етап на шляху до забезпечення безпеки цієї новаторської технології. Це перший у своєму роді світовий проєкт, який назавжди змінить те, як ми подорожуємо. Але як довго прийдеться на це чекати і які наслідки це матиме?

Ціль – 2030 рік

Тестування проходило в пустелі Невада, де компанія Virgin має спеціальний трек DeviLoop для проведення своїх випробувань. Двоє керівників Virgin, Джош Гігель і Сара Лучіан, першими протестували Hyperloop, зафіксовані в одній із капсул зі шкіряними сидіннями й маленькими вікнами.

У ході пробного пробігу була досягнута лише частина потенційної швидкості, близько 170 км/год, і Гігель порівняв її з перебуванням усередині прискореного спортивного автомобіля. Його колега Лучіан, однак, сказала, що все пройшло набагато гладше, ніж вона очікувала, що є багатообіцяючим знаком для наступного етапу процесу. Він буде представлений у вигляді випробувального треку в Західній Вірджинії вартістю 500 млн. доларів США — будівництво планується почати в 2022 році — де буде зроблена спроба досягти максимальної швидкості пасажирської подорожі.

Якщо все піде добре, Virgin буде прагнути до повної сертифікації до 2025 року, а через п’ять років Hyperloop вийде на ринок. Тож це можна вважати початком транспортної революції.

Скорочення часу в дорозі

Отже, як високошвидкісне ширяння вплине на наше повсякденне життя? Пасажири поїздів у багатьох країнах світу звикли до вагонів, які зараз гуркочуть зі швидкістю равлика, тягнуть у собі людей із затуманеними очима, які підключені до своїх телефонів, слухають подкасти або грають у ігри онлайн-казино, щоб не нудьгувати. Hyperloop усе змінить.

Наприклад, у даний час подорож із Нью-Йорка до Вашингтона, округ Колумбія, займає майже три години: Hyperloop скоротить цей час до тридцяти хвилин: це удвічі менше, ніж поточний комерційний рейс між двома містами. Він буде досягати цього за допомогою серії вакуумних трубок, що використовують технологію на основі шлюзів у космічних кораблях, щоб переносити людей із одного місця в інше.

Це б мало революційний вплив. Скорочення часу в дорозі зменшить затори, підвищить продуктивність праці та, в кінцевому підсумку, принесе величезну користь економіці. Це також принесе соціальні переваги, такі як більше вільного часу для робітників і поліпшені можливості пересування. Технології стрибнуть прямо зі сторінок науково-фантастичних книг у наше повсякденне життя. Але чи будуть якісь мінуси?

 

Нещасні випадки, перевантаження і гроші

Незважаючи на всі фантастичні переваги Hyperloop, деякі люди висловлюють занепокоєння з приводу недоліків технології. Головним є безпека. Мчати повітрям на такій швидкості — це досить захоплююче, але що буде, якщо трапиться аварія, наприклад, зламається ділянка траси? Крім того, будь-яка тріщина в контейнері напевно матиме катастрофічні наслідки через тиск повітря. Шанси на виживання для всіх, хто знаходиться всередині, будуть мінімальними.

Ще одна річ, яку слід враховувати, — це потенційний вплив на організм людини. Деякі запитують, чи можемо ми фізично протистояти силі G, створюваній такою високою швидкістю, але в компанії Virgin упевнені, що це буде схоже на те почуття, яке ми відчуваємо при зльоті літака.

По-третє, стоїть питання вартості і дозволу на створення Hyperloop, і, можливо, це найбільш нагальна проблема для людей, що стоять за проєктом. Критики вказали на величезний простір інфраструктури, яка потрібна для транспорту, з величезними мережами труб, для яких потрібні значні ділянки землі. Хоча Virgin привернула величезну кількість приватних коштів для будівництва, будь-який уряд, який візьме на себе цю систему, буде змушений надати державні гроші для покриття інших великих витрат, а також для забезпечення того, щоб земля відповідала цільовим призначенням.

Незважаючи на ці побоювання, зберігається високий оптимізм щодо того, що всі проблеми, пов’язані з безпекою і витратами, будуть вирішені, особливо після того, як глава Virgin Річард Бренсон передбачив, що квитки будуть коштувати не більше, ніж стандартний залізничний квиток.

Інші потяги Hyperloop

Virgin — не єдина компанія, яка розробила грандіозні проєкти революційних Hyperloop. Канадська компанія TransPod заручилася першою офіційною підтримкою країн G7 після того, як уряд Канади підтримав їхні плани, хоча і без фінансового супроводу. Їхні терміни аналогічні планам Virgin: будівництво почнеться приблизно в 2025 році і займе кілька років. Час у дорозі між Калгарі й Едмонтоном, який у даний час складає 50 хвилин польоту або 4 години 30 хвилин у дорозі, буде скорочено до пів години.

В Європі іспанська фірма Zeleros недавно залучила понад 7 млн. євро в рамках першого раунду фінансування від стратегічних інвесторів, і маршрут між Парижем та Берліном займає одне з перших місць у списку цілей. Компанія є стартапом у області екологічно чистих технологій і робить напір на використання відновлюваної енергії.

Незважаючи на те, що всі зацікавлені компанії стикаються із серйозними перешкодами на шляху до повномасштабного використання, не можна заперечувати, що останні новини наближають нас до високошвидкісних щоденних поїздок. Не виключено, що вже за неймовірно короткий відрізок часу ми б могли подорожувати в герметичних камерах, які зазвичай бачимо тільки в науково-фантастичних фільмах.

Молодий чоловік “придбав” у шахраїв віртуальне AUDI A6 за 116 тисяч гривень

У Кривому Розі за борги відібрали жіночі труси і виставили їх на аукціон