У ІІ кварталі грошові обсяги розрахунків українців у національній термінальній мережі, згідно даних Sense Bank, зросли на 28% до попереднього кварталу. Загалом, активний приріст продажів у цей період є звичайним через більшу кількість календарних днів та сезонні зміни у споживанні. Проте навіть після поправки на сезонність це відповідає розрахунковому збільшенню продажів на 17% порівняно з І кварталом. Вплив інфляційного чинника був мінімальним, адже приріст споживчих цін у ІІ кварталі 2023 року відповідав середнім показникам минулих років.
Сильніше середнього зростали витрати українців у таких великих сегментах непродуктової торгівлі, як будівельно-оздоблювальні матеріали та товари для оселі побутова техніка та електроніка. Зокрема, продажі побутової техніки та електроніки були особливо потужними у червні. Окрім цього, українці значно збільшили оплату транспортних послуг, а також розрахунок платіжними картками в закладах громадського харчування. Динаміка продажів у продовольчих супермаркетах дещо відставала від динаміки загальних продажів, але також була двознаковою після поправки на сезонність.
«В останні місяці спостерігається посилення оптимізму економічних агентів, що має багато проявів – від зростання продажів товарів, що не відносяться до потреб першої необхідності, до активізації попиту на довгострокові депозити у національній валюті. За нашими оцінками, оборот роздрібної торгівлі у реальному вираженні вже впритул наблизився до показників 2021 року. Це дуже вражаючий результат, зважаючи на той факт, що значна частина тодішніх споживачів досі перебуває за межами України», – прокоментував ці дані начальник Аналітичного відділу Sense Bank Олексій Блінов.