Освітні реформи-2024: з якими викликами зіштовхуюються українські викладачі сьогодні

Поділитися

Сьогодні українські навчальні програми природничих спеціальностей перенасичені. Про це заявив Богдан Завидовський, вчитель природничих дисциплін ліцею “Європейська гімназія” та ментор проєкту “Навчання для стійкості”, під час дискусії “Погляд вчителів: чого потребує українська освіта”. Організатором події став освітній проєкт STEM is FEM.

Спікер наголосив на тому, що кожен урок його учні повинні вивчати нову тему — а отже вони не мають часу достатньо глибоко в ній розібратися.

Іншими учасницями дискусії стали Ганна Єфімцева, Головна фахівчиня ГО “ЕдКемп Україна” та тренерка з недискирмінаційного підходу в освіті, та Надія Касянчук, викладачка курсу “Генетика та суспільство” у Київській школі економіки та координаторка “Bioinformatics for Ukraine”.

Під час заходу спікери обговорили реформи у сфері освіти, онлайн-навчання та людський зв’язок між учнями та вчителями. Зокрема, Ганна Єфімцева, підкреслила: не всі українські викладачі мають достатньо знань та інструментів для впровадження якісного диджитал-навчання. І це створює передумови для освітніх розривів.

“Діти з маленьких міст та сіл завжди мали менші можливості через матеріальне оснащення шкіл, а з початком повномасштабної війни ця різниця стала ще відчутнішою. Учні з Харківської чи Запорізької областей, наприклад, знаходяться у нерівних умовах з дітьми, які живуть у більш віддалених від фронту регіонах. Це складна тема — і вона потребує системного вирішення на рівні держави”, — зазначила Ганна.

Учасники події також обговорювали застосування штучного інтелекту в освітньому процесі. Надія Касянчук розказала, що використовує ШІ як для рутинних завдань, так і для самоосвіти. Спікерка переконана: не варто боятися технологій, вони можуть економити час чи простіше пояснювати речі, викладені у підручниках. До того ж, завжди видно, коли студент, який використовує ШІ для написання роботи, не розбирається в темі.

Дискусія стала першим заходом в межах запуску платформи вчителів STEM is FEM, мета якої — налагодити стосунки між викладачами та учнями, об’єднати фахівців та допомогти їм знайти нові способи роботи з молоддю.

“Прогрес є там, де є постійний рух. Але для того, щоб розвивати сфери науки та технологій в Україні, недостатньо працювати тільки з молоддю. Ми маємо створювати можливості і для тих, хто цю молодь вчить: допомагати вчителям опановувати нові інструменти, організовувати події для обміну досвідом, запускати освітні активності. Усе це — і є наша платформа для вчителів”, — пояснює Сергій Токарєв, ініціатор STEM is FEM.

Команда проєкту наголошує, що серед цілей платформи — дізнатися більше про виклики, з якими стикаються українські викладачі, аби згодом знайти їх вирішення або ж донести проблематику до всіх акторів освітнього процесу.

Учасниками такої спільноти можуть стати:

  • викладачі математики, фізики, астрономії, хімії, біології, інформатики і супутніх напрямків, економіки, фінансової грамотності, екології тощо;
  • завучі та директори шкіл;
  • працівники STEM-напрямків закладів середньої, технічної, вищої освіти;
  • викладачі інших дотичних до STEM предметів.

Доєднатися до платформи можна за посиланням.

STEM is FEM – перша STEM-екосистема в Україні, яка обʼєднує організації, людей та ідеї, що взаємодіють для популяризації освіти та карʼєри в галузях науки, технології, інженерії та математики. У 2023 році Міністерство закордонних справ України нагородило проєкт званням “Почесний амбасадор України в сфері науково-освітньої дипломатії”. STEM is FEM був ініційований українським ІТ-підприємцем та співзасновником інвестиційної групи Roosh Сергієм Токарєвим.

Які вакансії у топі на ринку праці Тернопільщини?

Поліція Тернопільщини арештувала “смотрящого” за областю