Спостерігачі ОПОРИ провели аналіз останніх чисел листопадових та перших грудневих номерів районних видань Тернопільської області. У виданнях вони зафіксували статті з ознаками прихованої політичної реклами потенційних кандидатів у президенти.
Серед друкованих матеріалів у районних газетах Тернопільської області від 30 листопада найпоширенішим інформаційним повідомленням з ознаками прихованої політичної реклами стало «Тимошенко має комплексну програму змін країни», автором якого є Владислав Дзівідзінський. Дану публікацію розмістили на своїх сторінках: «Народне слово» №48, «Голос Лановеччини» №23, «Бережанське віче» №3, «Зборівська Дзвіниця» №48, «Колос» №48, «Земля Підгаєцька» №48, «Галицький вісник плюс» №48 та «Голос народу» №48. І тільки дві останні із названих газет, Борщівського та Чортківського району відповідно зробили відмітку «На правах політичної реклами».
У районних виданнях від 7 грудня «Гомін волі» №49, «Діалог» №49, «Вісті Придністров’я» №9, «Голос народу» №49 (з позначкою на правах політичної реклами), «Вісник Надзбруччя» №19, «Воля» №49, «Нова доба» №49 знову зустрічаються статті про лідерку ВО «Батьківщина» «Президенство Тимошенко – шанс для нового початку та прогресивного розвитку країни, – Андреас Умланд». Публікації спрямовані на створення позитивного іміджу очільниці партії, яка є потенційною учасницею президентських виборів, а отже вони можуть містити ознаки джинси.
У останніх випусках газети «Діалог» №48 та №49 Кременецького району спостерігачі ОПОРИ фіксують статті Ольги Акішиної присвячені діяльності партії «За життя» та Вадиму Рабіновичу. Публікації «Вадим Рабінович: «Рада поквапилась прийняти убивчий для людей бюджет-2019 на догоду МВФ» і «Очільник Тернопільської «За життя» Олександр Кравчук: «За такою тарифною політикою нас чекає масове зубожіння» містять критику чинної влади, а у матеріалі «Активісти «За життя» знову проявили себе в освітніх закладах» розповідається про купівлю двох шкільних дошок для навчально-виховного комплексу «Гаївська загальноосвітня школа І-ІІ ступенів – дошкільний навчальний заклад» активістами обласного та Кременецького районного осередків. Такого роду статті можуть містити ознаки політичної реклами і повинні бути відділені від решти публікацій у рубриці «Реклама» чи «На правах реклами». Спостерігачі ОПОРИ також зауважують, що матеріали цієї авторки часто дублюються на інформаційному ресурсі «Тернополяни».







«До офіційного старту виборчої кампанії розміщення такого типу інформаційних повідомлень без відповідного маркування формально не порушує Закон України «Про вибори Президента України». Однак, проблемою поширення прихованої політичної реклами є те, що читачі, а у цьому випадку і потенційні виборці, не підозрюючи, що це є замовний матеріал, який висвітлює лише позитивні якості політика чи партії, сприймають таку інформацію здебільшого із довірою», – наголошує координаторка громадського спостереження ОПОРИ за виборами в Тернопільській області Ольга Галушка
Нагадаємо, що відповідно до частини 3 статті 9 Закону України «Про рекламу» інформаційний, авторський чи редакційний матеріал, в якому привертається увага до конкретної особи чи товару та який формує або підтримує обізнаність та інтерес глядачів (слухачів, читачів) щодо цих особи чи товару, є рекламою і має бути вміщений під рубрикою «Реклама» чи «На правах реклами».

