Найбільші музичні видавці світу планують до кінця 2012-го відмовитись від випуску музичної продукції на компакт-дисках. Компанії EMI, Universal та Sony вирішили перейти на цифрову дистрибуцію музики, що завершить історію Audio-CD, як одного з найпоширеніших аудіо носіїв. Чому ж так сталось?
Компакт-диски були розроблені спільними зусиллями Sony та Philips наприкінці 70-х років минулого століття, а в 1982 вони вперше потрапили у продаж. CD стали правоприємниками вінілових пластинок завдяки високій якості запису аудіо та більшій стійкості до пошкоджень. Цікаво, що компакт-диски початково були розроблені тільки для зберігання музики, а вже згодом знайшли собі застосування у записі інших форм даних. До недавнього часу CD були домінуючим носієм коменційно розповсюджуваної музики у світі.
Прийнято вважати, що позиції компакт-дисків похитнув магазин музики iTunes Store, відкритий фірмою Apple 2003 року. Магазин продавав музичні композиції у форматі MP3 по цінам, нижчим за CD. Крім того компанія випустила музичний програвач iPod, на який легко було завантажити куплену музику, що робило таку покупку не тільки дешевшою, але й швидшою та зручнішою за покупку CD, у вартість якого входили затрати на виробництво диска та упаковки, на друк обкладинки, зберігання на складі, доставки та багатьох інших факторів. У 2008 iTunes Store став найбільшим постачальником музичної продукції в США. В Україні ж цей магазин, нажаль, досі не доступний.
Із популяризацією інтернету та цифрової дистрибуції аудіо все менше людей стали купувати музику на CD. Протягом декількох останніх років довелось закритись великій кількості музичних магазинів, а коли основні світові видавці музики перестануть випускати Audio-CD нас чекає майже повне зникнення таких магазинів.
Звичайно, що компакти не зникнуть повністю, а, як і вінілові пластинки, залишаться примхою аудіофілів, але з компакт-диском, як домінуючим носієм музики можна впевнено попрощатись.