Українські дівчата – найбільш ходовий “товар” шлюбних агентств. На їхній молодості, красі, недосвідченості та щирому бажанні вийти заміж заповзятливі бізнесмени заробляють десятки тисяч доларів.
“Він у віці і починає лисіти, проте заможний і дуже хоче з тобою зустрітися… А які подарунки робить!” – переконували сходити на побачення Вероніку М., співробітницю одного з топових телеканалів України, в шлюбному агентстві. Нав’язливому “кандидату” було 48 років, Вероніці – на двадцять років менше. Не про такого чоловіка мріяла дівчина. Не старий, ніжний, люблячий, турботливий – ось ключові параметри співрозмовниці ТСН.ua. “Телевізійники – дуже зайняті люди. Нам деколи і перекусити ніколи, не те, що шукати собі другу половинку. Тому я вирішила доручити цю важливу справу, як мені здавалося, професіоналам. Все виглядало зрозумілим: вказуєш віковий поріг, – я вказала 30-37 років, соціальний статус, якості, які важливі в чоловікові, можна вказати зріст та вагу. По базі тобі підбирають “наречених”, – розповідає Вероніка. Насправді все виявилося інакше: незважаючи на чітко обумовлені параметри, дівчині пропонували підстаркуватих кандидатів на руку та серце, часто з пивним животом та лисиною на голові. У деяких за спиною було два-три шлюби і кілька дітей…
Бізнес на мріях
Жінки і зовсім юні дівчата, які звертаються до шлюбних агентств, досить часто стикаються з такими ситуаціями. Їм не лише нав’язують “наречених” у віці, але і завалюють їх листами невідповідних кандидатів і наполегливо радять сходити на побачення (аж до погроз виключити з бази). “Чому агентства не дорожать клієнтками? Все просто – ми для них не клієнтки, а звичайне “свіже м’ясо”. Клієнти – чоловіки, адже саме вони платять за перегляд наших портфоліо, контакти, побачення та ін”, – переконана Вероніка. Чим більше переглядів, побачень, листів, телефонних переговорів – тим більше грошей заробить посередник. Адже для них – це найчистішої води бізнес, причому вельми рентабельний. В Україні працює кілька сотень шлюбних агентств. Як правило, вони діляться на два типи: ті, які беруть гроші і з жінок, і з чоловіків, і ті, які беруть оплату лише з чоловіків. Перші дійсно дорожать своїми клієнтами – і дбайливо, з повагою ставляться до представників обох статей. Правда, таких дуже мало. “Якщо пару десятків на всю країну знайдеться – це дуже добре. Схема роботи, де платять тільки чоловіки, популярніша”, – каже Яна Куценко, співвласниця шлюбного агентства “МіЛеді”. Розрахунок бізнесменів вірний: тут клієнт багатший. Як правило, клієнтами таких агентств є чоловіки з благополучних країн: ЄС та США (або безпосередньо, або через іноземне шлюбне агентство). “Мабуть, вони чули про українських красунь і загадковість слов’янської душі. Можливо, це популярно за кордоном “, – вважає Олена Довга, психолог. “Наші жінки більш поступливі, і менш претензійні. Італійку, наприклад, вечерею в ресторані на суму 300 євро не здивуєш, а у наших жінок від такого залицяння голова обертом іде”, – пояснює Марія П., яка підробляє перекладачкою в кількох шлюбних агентствах столиці.
Love is…
“Перше, за що платить “наречений” – за право доступу до бази. Це коштує 50-200 доларів (в залежності від категорії бази). Він вибирає собі дівчат, ми дивимося, чи підходить він під їхні запити, якщо підходить – починаємо переписку”, – говорить Яна Куценко. Прямого контакту з дівчиною одразу не дають (вони переписуються через поштову скриньку агентства). Листи платні – коштують 2-3 долара за кожний. Якщо потрібна допомога перекладача – доведеться доплатити ще близько 50 грн. “Чоловік може вести одночасно переписку відразу з декількома жінками (і навпаки”). Агентства це тільки заохочують, адже кожен лист для них – гроші”, – говорить Марія. Платять за листи – чоловіки. В середньому, на місяць тільки листування одного клієнта приносить агентству близько 200 доларів. “Десять чоловіків – це вже дві тисячі доларів. Це гроші на рівному місці – посередники нічим не ризикують, і навіть особливо не напружуються. Більш того, якщо листи дівчат їм здаються нудними, вони просять перекладачів написати щось від себе, прикрасити лист, адже він повинен зацікавити чоловіка, продовжити листування”, – пояснює Марія. Заробляють “любовні” посередники і на он-лайн спілкуванні – хвилина чату з “дівчиною” коштує близько 10 центів, секунда спілкування по скайпу – від 25 центів. Ще один вид доходів – подарунки для “нареченої”: квіти, цукерки, прикраси, косметика, парфумерія, сертифікати в спа-центри та ін – все це клієнт замовляє зазвичай через шлюбне агентство, бо він не знає як це зробити в нашій державі самостійно. Зазвичай посередник накручує на цих подарунках свої відсотки. “Пристойне агентство – 10-15%, але є й такі, які завищують вартість подарунків у два-три рази. Або дарують дешеву річ, а звітують як за дорогу. Іноземці, в своїй більшості, наївні: їм головне фото надіслати, де зображена дівчина з подарунком, але ж із дівчиною можна домовитися – браслет, наприклад, десь позичити, а видані на нього гроші розділити”, – говорить Марія. Але найдорожче – організація реальної зустрічі. За одне побачення клієнтові доведеться заплатити 50-100 доларів, ще близько 150-200 гривень обійдуться послуги перекладача (за годину). Додайте до цього незмінні атрибути першого побачення: квіти і ресторан. Сума вийде досить пристойна, навіть за європейськими мірками.
Паспорт ринку
Такі “легкі” гроші заманюють підприємливих людей в цей бізнес. “Шлюбні агентства ростуть як на дріжджах, більш того, в цьому сегменті ринку відбуваються такі війни… Так у минулому році одного власника шлюбного агентства “кинула” його ж підлегла: вона вивезла всі комп’ютери, всю інформаційну базу, всі документи… Все, що йому залишилось: порожній офіс – орендована квартира в п’ятиповерхівці біля метро “Нивки”. Без бази – він банкрут. Йому тепер потрібно все починати заново”, – розповідає Яна Куценко. За її словами, для того, щоб відкрити шлюбне агентство, потрібно всього 7-10 тисяч доларів і десь близько трьох років накопичувати базу. “Це витрати на створення сайту – тут скупитися не можна – це ваше обличчя, на зарплату персоналу на кілька місяців вперед, оренду та утримання офісу, а також і рекламу в мережі. Окупляться кошти, при вдалому партнерстві з іноземними шлюбними агентствами за півтора-два роки, при невдалому – за три-чотири роки”, – говорить бізнес-вумен. На думку учасників даного ринку, в перспективі кількість таких агентств буде зростати, проте разом з цим буде поліпшуватися і якість. “Якщо ви хочете залишитися в цій справі надовго, ви повинні уважніше ставитися до своїх клієнтів, враховувати їхні побажання. Адже велику роль, хоча не всі це розуміють, в нашому бізнесі грає “сарафанне” радіо – ось вийде моя клієнтка вдало заміж – сюди вмить прийдуть її незаміжні подруги. У мене збільшиться база, а база, – кількість дівчат, – найцінніше в нашому ділі. Саме цим цікавляться в першу чергу зарубіжні партнери і саме на цьому ми заробляємо гроші”, – розповідає Яна Куценко. Разом із зростанням якості напевно будуть дорожчати послуги “любовних” посередників. Адже власники шлюбних агентств мають намір нарощувати штат співробітників, відкривати нові види супутньої діяльності. Так, вже зараз в одних агентствах працюють психологи – вони консультують дівчат, складають психотип клієнтів, анкетують… Інші агентства почали залучати до співпраці професійних фотографів, операторів, візажистів, перукарів і стилістів. Для них важливо, щоб потенційні наречені виглядали на фото як можна краще. Адже саме на красі українських жінок та їх великій мрії вийти вдало заміж ці агентства і будують свій бізнес.
Світлана Єрьоміна
http://tsn.ua