Презентація на тему «Електронна звітність – ключ в майбутнє» відбулася у центрі обслуговування платників податків при Тернопільській ОДПІ. Сьогодні податкова служба поступово переходить від фіскальної служби до сервісної й одним із основних напрямків є саме запровадження електронної звітності, яка в порівнянні з паперовою має чимало переваг. Насамперед це економія робочого часу платників податків та їхніх коштів на придбання бланків звітних документів Також – це автоматична перевірка звітності від наявності арифметичних помилок, оперативність обробки інформації та її конфіденційність. Окрім того, звітність можна подавати цілодобово – 24 години на добу та 7 днів на тиждень, в тому числі у вихідні, святкові і неробочі дні.
Як розповіла заступник начальника управління інформатизації та обліку платників податків ДПС в області Наталя Солтис, щоб подати звітність в електронному вигляді необхідно мати: доступ до мережі Інтернет, спеціалізоване програмне забезпечення для формування податкових документів в електронному вигляді у затвердженому форматі, засіб криптографічного захисту інформації, чинні посилені сертифікати ключів для платника податків і його посадових осіб та договір про визнання електронних документів.
Сертифікати ключів – це електронні документи, які пов’язують дані для перевірки електронних підписів з певною особою, підтверджують ідентичність цієї особи й завіряються електронним цифровим підписом надавача послуг — центром сертифікації ключів. Посилений сертифікат являє собою сертифікат, який відповідає спеціальним вимогам Закону України «Про електронний цифровий підпис» щодо обов’язкових полів.
«Щоб виготовити електронні ключі, необхідно звернутись до сектору реєстрації користувачів при ДПС в області управління (центру) сертифікації ключів ІДД ДПС за адресою: м. Тернопіль, вул. Білецька, 1, ліве крило, 1-ий поверх, кабінет 122, – розповів завідувач сектору реєстрації користувачів при ДПС в області управління (центру) сертифікації ключів Інформаційно-довідкового департаменту ДПС України Ігор Вадзюк. – При собі необхідно мати наступні документи: Для фізичних осіб – підприємців: заповнені й підписані заява, приєднання до договору та заява на реєстрацію; копії паспорта (1-4 стор.) та облікової картки платника податків (довідки про присвоєння ідентифікаційного коду). Для юридичної особи, окрім зазначених раніше документів, необхідно мати також оригінал статуту юридичної особи (положення про установу, філію) або його нотаріально засвідчена копія (надається виключно для ознайомлення); документи, що підтверджують повноваження керівника та бухгалтера заявника (копії наказів про призначення засвідчені печаткою та особистим підписом керівника юридичної особи. Послуга з отримання сертифікатів відкритих ключів безкоштовна. Вся процедура займає не більше 25 хвилин».
Як зауважив заступник начальника відділу взаємодії із засобами масової інформації та громадськістю ДПС в області Андрій Руцький, ті, хто спробував подати звітність в електронному варіанті, не хочуть повертатись до звітування на паперових носіях.
Податковою службою для платників запроваджується ряд електронних сервісів, зокрема, триває розробка „Електронного кабінету платника податків”. Це дасть можливість електронним звітувальникам без візиту у податкову з’ясувати ситуацію із сплатою ними платежів, замовити ту чи іншу довідку, отримати необхідні роз’яснення. В перспективі – впровадження електронного декларування доходів громадян.
Відділ взаємодії із ЗМІ та громадськістю
ДПС у Тернопільській області