Навіть в умовах гострої конкуренції на світлотехнічному ринку, колектив Тернопільської корпорації „Ватра” наполегливо, крок за кроком, розширює ринки збуту своєї продукції. З початком нинішнього року перші партії високоякісних освітлювальних виробів ватрівці відправили у країни Євросоюзу, до Польщі та Чехії. Але це, за переконанням генерального директора корпорації, заслуженого машинобудівника України Василя Щиренка, лише хороший старт.
Нагадаю, що донедавна продукцію з маркою „Ватри”, завдяки чітко налагодженій дистриб’юторській мережі, успішно продавали в Україні, Росії, Білорусі, Молдові та Середній Азії.
Секрет понад півстолітньої діяльності „Ватри” полягає в тому, що її керівництву вдалося зберегти висококваліфікований колектив та виробничу базу. Сьогодні, завдяки мобільним конструкторським і технічним службам та сучасному інструментальному виробництву, ватрівці оперативно проектують, розробляють і випускають енергоекономні вироби, які користуються попитом у споживача.
Одночасно спеціальні підрозділи активно займаються сертифікацією своєї продукції, оскільки без належного підтвердження якості пробитися на ринок Західної Європи неможливо.
До речі, про якість. Якщо у дев’яності роки на вітчизняному ринку були присутні лише українські вироби, то конкурувати ватрівцям з ними не було особливих проблем. Тепер – ситуація інша. В Україні нині вдосталь продукції відомих зарубіжних брендів, але європейські та американські компанії – це ще півбіди.
– Найбільше проблем, – розповідає Василь Щиренко, – маємо з китайським ширпотребом, який у більшості своїй не терпить критики, але його ціна призводить до того, що боротися з ним практично неможливо.
Та навіть за таких складних умов тернопільська „Ватра” має свого покупця. У Росії з китайськими конкурентами ми успішно боремося. Сьогодні, скажімо, власники Норильського, Магнітогорського чи Череповецького комбінатів, куди поставляємо свої вироби, оцінюють товар тільки за одним критерієм – ціна/якість, і останній є визначальним. В Україні ж у багатьох випадках головну роль відіграє ціна. На якість ніхто не звертає уваги. Ми ж намагаємось довести як урядовцям, так і власникам підприємств, що добротність тернопільських світильників краща за закордонні аналоги та й ціна в нас прийнятна, але, на жаль, до наших порад не завжди прислухаються.
Тримаючись здебільшого на закордонному ринку (дві третини усієї продукції корпорація сьогодні реалізує в Росії), керівництво „Ватри” не забуває і про рідне Тернопілля. Упродовж двох попередніх років підприємство активно включилося в програму освітлення міст і сіл області. Свідомо працюючи з мінімальною рентабельністю в 1 – 2 відсотки, його колектив освітив більшість районних центрів і чимало сіл.
Однак прикро й дивно, що навіть при такій відверто протекціоністській позиції до місцевого споживача та при тому, що на „Ватрі” нині працює майже 1300 мешканців переважно з обласного центру і корпорація щороку платить орієнтовно 20 мільйонів гривень(!) різних податків, місця для світлотехнічної продукції „Ватри” у самому Тернополі чомусь майже немає.
Богдан НОВОСЯДЛИЙ.