Про ще одне «глибоке» дослідження «експертів» від освіти

Поділитися

5 липня у мережі Інтернет поширилися  відверто «притягнуті за вуха» висновки «експертів» від освіти, у яких Міністерство звинувачують у скороченні кількості годин, відведених на вивчення державної мови в молодших класах.

МОНмолодьспорт інформує громадськість, що кількість годин на вивчення української мови  у школах з вивченням російської чи іншої мови національної меншини збільшено на одну годину у 1-му і 2-му класах та на дві години у 3-му і 4-му класах.

Ці зміни затверджені наказом Міністерства освіти і науки, молоді та спорту від 10.06.2011 № 572 «Про Типові навчальні плани початкової школи», які набирають чинності, починаючи з 2012/2013 навчального  року.

Затвердження нових планів передбачено у контексті реалізації нової редакції Державного стандарту початкової загальної освіти.

Хочеться звернути увагу, що сьогоднішні «експерти», які вчора самі складали діючі навчальні плани, мабуть, ранішене вважалиукраїнську мову «потужним інструментом розвитку особистості», оскільки штучно зменшили години на її  вивчення в школах, які додатково вивчають російську чи іншу мову національних меншин, на цілих шість годин. У нових навчальних планах Міністерство відновило норму  – 28, а не 22 години.

Порівнюючи Базові навчальні плани зразка 2005 р. (діюча редакція) та 2011 р. можна відзначити, що загальна кількість годин на освітню галузь «Мови і літератури» не змінилася – 35 годин. Навчальні години у Типових навчальних планах були розподілені між предметами: на українську мову відведено в школах з навчанням українською мовою (де вивчення мови відбувається фактично на всіх предметах) – 28 годин, на іноземну мову – 7 годин.

Разом з тим при складанні робочого навчального плану навчальні заклади мають змогу використовувати додаткові години на посилення інваріантної (обов’язкової) складової, в тому числі й  на вивчення української мови.

Додатково повідомляємо, що формат освітньої галузі «Людина і світ» змінено за рахунок введення нових освітніх галузей «Природознавство» і «Суспільствознавство». Причиною таких змін стали результати участі українських школярів у міжнародному порівняльному дослідженні природничо-математичної освіти «TIMMS-2007», які виявились досить низькими в частині саме природничої освіти учнів 4 класів (26 місце).

У коментарі з приводу неправдивої інформації заступник Міністра БорисЖебровськийзазначив:«Виникає одне запитання: якими джерелами користувалися «експерти», роблячи свої висновки? Якщо вони бажають знати правдиву інформацію, то нехай звертаються до сайту МОНмолодьспорту. А якщо з ранку до вечора сидіти і шукати промахи і недоліки Міністерства, бо за це платять гроші – то треба ж щось знаходити, це було б корисно. Але коли не знаходять – то вигадують. Все залежить від настрою та фантазії «експертів».

 

Департамент загальної середньої та дошкільної освіти,

Прес-служба МОНмолодьспорту

Украина между двумя цивилизациями

З Тернополя виїхало 73 тисячі відпочиваючих на південь