Схема «вакансія – резюме – співбесіда» – далеко не єдиний спосіб знайти роботу. Пропонуємо Вашій увазі 5 нестандартних методів.

Нові можливості

Часом пошук вакансій по сайтах або в газеті наводить тугу. Ті самі оголошення, роботодавці, посади, зарплати. Ти методично розсилаєш своє резюме, а потім, затамувавши подих, чекаєш: чи клюне рибка? Якщо пощастить, тебе кличуть на співбесіду. Якщо ні, ти вертаєшся до першого пункту, тобтоІнтернет-серфінгу в пошуках варіантів працевлаштування.

А якщо ти хочеш чогось більшого? Або якщо ти взагалі не бачиш жодної по-справжньому цікавої для тебе вакансії? Або точно знаєш, де хотів би працювати, але компанія твоєї мрії не поспішає наймати нових людей?

Пропонуємо подивитися на пошук роботи по-новому. Спробуй підійти до цього завдання творчо – і ти відкриєш для себе масу нових перспектив.

Спосіб №1.

Сарафанне радіо

Залишившись без роботи, ми, як правило, соромливо мовчимо про це та намагаємося всіляко засекретити інформацію про свій незавидний стан. Однак на практиці сарафанне радіо – відмінний спосіб швидко влаштуватися на нову роботу.

Повідом всіх своїх друзів, рідних і знайомих, що шукаєш нову роботу. Можеш також уточнити, до якої посади ти прагнеш. Навіть не вживаючи ніяких особливих зусиль, твої знайомі будуть мати це на увазі й, якщо десь звільниться підходяща для тебе вакансія, вони тобі повідомлять. Перевага методу ще й в тому, що він надійний і оперативний. Тобто якщо твій друг довідається про підходящу тобі роботу, він напевно відразу постарається замовити за тебе слівце. Роботодавці теж люди і їм вигідно швидко знайти підходящого співробітника (а не влаштовувати нескінченні співбесіди з потенційними кандидатами). Так що, швидше за все, з тобою захочуть зустрітися ще до того, як вакансію опублікують у газеті або на сайті, що, зрозуміло, збільшує твої шанси.

Кому підходить цей спосіб? Усім. А особливо тим, у кого широке коло спілкування та багато знайомих у професійному середовищі. Ну й тим, у кого особливо турботливі й уважні друзі.

Недоліки такого підходу. На жаль, прийдеться зізнатися знайомим, що ти тимчасово безробітний – і тим самим, можливо, дати їм ґрунт для пересудів.

Спосіб №2.

Людина з вулиці

Цей спосіб може здатися безнадійним. Адже намагатися потрапити в компанію своєї мрії просто так, «з вулиці», у нас не прийнято. Але саме в цьому твій шанс! Навіть якщо роботодавець твоєї мрії не поспішає наймати співробітників, ти однаково можеш запропонувати свою кандидатуру. По-перше, можливо, вони все ж таки шукають професіоналів, але просто не афішують цього, воліючи спочатку проводити співбесіду зі «своїми» кандидатами. По-друге, якщо ти дійсно сповнений ентузіазму, твої очі палають натхненням і ти мрієш працювати саме в цій фірмі, то це твій козир.

Надішли в компанію лист зі своїм резюме, докладно поясни, чому ти хочеш працювати саме в цій компанії, і що ти міг би зробити для них, як професіонал. Навіть якщо зараз у них немає відкритих вакансій, надалі вони будуть мати тебе на увазі.

Кому підходить цей спосіб? Сміливим, жагучим і цілеспрямованим. Тим, хто вміє себе піднести.

Недоліки підходу: ніяких гарантій працевлаштування він не дає.

Спосіб №3.

«За блатом»

У нашій країні такий спосіб усе ще користується великою популярністю. А тому не варто комплексувати. Якщо твій друг займає керівну посаду та може найняти тебе або просто може вплинути на потенційного роботодавця, то попроси його зробити це. За великим рахунком це однаково, що одержати гарну рекомендацію.

Однак цей спосіб підійде тобі лише в тому випадку, якщо ти твердо знаєш, що впораєшся з роботою й що твоя кваліфікація відповідає вимогам роботодавця. У протилежному випадку ти ризикуєш підвести людину, яка за тебе поручилася.

Кому підходить цей спосіб? Людям пробивним, без комплексів, які не залежать від суспільної думки та готові на все заради досягнення своєї мети.

Недоліки підходу: можливо, суспільний осуд, прохолодні стосунки з майбутніми колегами та ризик підвести свого знайомого.

Спосіб №4.

Зловити роботодавця «у мережі»

Інтернет – відмінний простір для самовираження, професійної та творчої реалізації. Тут ти можеш легко розрекламувати себе та свої послуги. Особливо актуально це для людей творчих професій.

Наприклад, якщо ти станеш популярним блогером, тебе з радістю прийме на роботу будь-яке видання, а видавці цілком ймовірно захочуть надрукувати твій блог як книгу.

Якщо ти візажист, то легко зможеш залучити нових клієнтів, виклавши свої роботи в мережі й т.д. Якщо ти репетитор, то свою кваліфікацію ти зможеш підтвердити, знявши декілька уроків на відео та виклавши на якомусь сайті.

Роботодавці завжди звертають свою пильну увагу на самородків з Інтернету. Адже в Інтернеті легко розпізнати, хто популярний, а хто ні. Хто має успіх в онлайні, той напевно приверне увагу (а виходить, заробить гроші) і в оффлайні.

Кому підходить цей спосіб? Людям творчих професій, готовим засвітитися.

Недоліки підходу: потрібно мати міцні нерви, упевненість у собі та відмінну самооцінку, щоб витримати весь негатив і критику, що може политися на твою адресу. Навіть найбільш успішні проекти звичайно жорстко обговорюють у мережі та потрібно бути готовим до цього.

Спосіб №5.

Сам собі бізнесмен

Ще одна можливість працевлаштуватися – запропонувати роботодавцеві свій власний проект і буквально створити собі робоче місце. Наприклад, ти звертаєшся в успішну торговельну фірму та пропонуєш свої послуги в якості рекламника /піарника/ бізнес-тренера й т.д. Можливо, у фірми немає рекламного відділу та відповідної вакансії. Поясни необхідність її створення. Підготуй бізнес-план і переконливо доведи, наскільки вищим буде прибуток фірми, якщо вони скористаються твоїми послугами. Розкажи, скільки вони зможуть заробити, якщо вкладуться в рекламу. Або поясни, наскільки ефективнішим стане продаж, якщо тебе наймуть для навчання професіоналів.

Кому підходить цей спосіб? Людям з комерційною жилкою, які вміють вести переговори, переконувати та презентувати свої послуги.

Недоліки підходу: вимагає більш ретельної підготовки та розробки, ніж проста співбесіда.

Джерело: http://trud.gov.ua

Напишіть відгук