24 лютого минулого року депутати міської ради дружно проголосували за програму, яка називалася точно так само, як та, що винесена на сесію 16 лютого 2012 року. Тоді управління ЖКГ мало виконувати прийняте рішення до 2014 року. Ще навіть року не пройшло, а новий документ вже написаний і проголосований. Якщо так піде далі, то цілий штат управління на чолі з начальником В.Болєщуком та заступником мера В.Стемковським не буде мати коли працювати, бо всі вони тільки і будуть займатися написанням якогось чергового шедевру. 

Аналогічна ситуація з програмою розвитку шляхово-мостового господарства міста та програмою модернізації, ремонту та заміни ліфтів у місті, які депутати відмінили, навіть не розпочавши їхню реалізацію і не почувши звіту про їхнє виконання. З одного боку, зменшення кількості програм є очевидним плюсом, але чи буде так на практиці? Кожна програма, могла розраховувати на своє окреме фінансування і тернополяни бачили би ефективність по кожного напрямку. А тепер, коли все збили в одну програму, то існує ризик ручного управління фінансами. А такий стан справ може призвести до корупційних дій. Тим більше, що в п’ятому розділі програми реформування передбачено прийняття конкретизуючих програм по кожному напрямку. Навіщо скасовувати одні і приймати знову такі самі – ніхто не знає.

В 2-му розділі програми, де описується мета і принципи роботи, ми бачимо, що там є відображені передвиборчі обіцянки міського голови, які він вважає вже виконаними (це освітлення, громадський контроль за діяльністю ЖЕКів, своєчасне очищення доріг та тротуарів від снігу тощо). То або міський голова в черговий раз каже неправду і нічого не виконано, або управління само не знає, які обіцянки мера воно вже реалізувало.

Абсолютно незрозуміло, яке відношення до галузі ЖКГ має наступний пункт програми: зведення соціального житла за доступними цінами на земельних ділянках, які міська рада виділятиме для цього на безкоштовній основі. Тим більше, що поселяти туди працівників галузі ЖКГ, якщо вірити програмі, намірів ніхто не має, адже йдеться тільки про працівників освіти, медицини і молодих сімей.

              Декілька слів про розділ 7, де йдеться про фінансове забезпечення програми. Ніхто не розуміє, що означають слова: перехід до економічно обґрунтованих тарифів для всіх категорій споживачів житлово-комунальних послуг. Якщо вони не є такими зараз, то як розуміти слова міського голови, який восени переконував, що тарифи треба якраз для цього і піднімати. Якщо вони зараз економічно обґрунтовані, то навіщо писати цей пункт в програму? Чи може в тарифи знову заклали якусь спонсорську допомогу?

Крім того, програма реформування ЖКГ містить інформацію про ситуацію з теплопостачанням і часто це не збігається з прийнятою тими ж депутатами на тій же сесії декількома хвилинами раніше програмою енергоефективності, енергозбереження та термомодернізації житлового фонду і об’єктів соціальної інфраструктури міста Тернополя.

Ситуація з прийняттям програми реформування ЖКГ цього разу нагадала прислів’я: хотіли, як краще, а вийшло, як завжди.

Але вона прийнята і скоро кожен відчує її дію на собі.

Напишіть відгук