Перегляд телевізора немовлятами негативно впливає на їх розумовий розвиток. Відтепер це не порожні слова, а офіційно опубліковані результати понад 50 незалежних досліджень Американської асоціації педіатрів, що проводились починаючи з 1999-го року.
Основним підсумком звіту є те, що телевізор, будучи намисне ввімкненим для немовляти чи працюючий на фоні, потенційно має негативний вплив на дитину і не несе жодного відомого позитивного ефекту.
А негативних ефектів є декілька. В першу чергу телевізор відволікає дитину від занять, що могли б принести їй користь. Дитина не бавиться, не досліджує і не пізнає світ.
Варто відзначити, що в опублікованому звіті йдеться про немовлят до двох років. Науковці обережно зазначили, що дітям старше двох років телевізор потенційно може принести користь, у той час, як для дітей до двох років, телевізор — це просто заворожуючий, яскравий об’єкт, не здатний приносити користь навіть якщо немовля дивиться так-звані освітні чи розвиваючі передачі. Адже в такому віці дитина не розуміє, що саме відбувається на екрані. Тому важливо, щоб батьки не давали себе обманути: жодна телепередача не допоможе немовляті до двох років швидше розвиватись і краще вчитись.
Ще одним негативним ефектом є те, що при перегляді телевізора батьки переважно не говорять з дитиною та між собою, а розмови є надзвичайно важливою складовою пізнання навколишнього світу для дитини.
Деколи батьки використовують телевізор, щоб заставити дитину заснути і, хоча прямих досліджень на цю тему не було, педіатри стверджують що такий сон є менш продуктивним для дітей і може приводити до порушень настрою, поведінки та навчання.
Звичайно, телевізор дає можливість батькам перепочити від догляду за дитиною, але, як стверджують педіатри, кращим виходом буде дозволити дитині бавитись самостійно.
«Ми знаємо, що ви не можете читати книжки і бавитись з дитиною 24 години на добу. Це в порядку речей,» — говорить Арі браун (Ari Brown), педіатр та член комітету ААП, яка написала звіт. «Також в порядку речей буде, якщо ваша дитина буде бавитись самостійно. Це цінний час. Вони вирішують проблеми. Вони використовують уяву, мислять творчо і розважають самих себе.»