«Медіа-пазл-шоу»  розпочинає сьогодні трансляцію о 17 годині. У Тернополі вперше розпочали проект журналісти, експерти, політики та громадські діячі.

Культурні заходи потребують правильної організації, щоб стати цікавими і для відвідувачів, і для ЗМІ – експерти

 

            «Організаторам культурно-мистецьких  заходів бракує вміння показати “цікавинку”, якої потребують глядачі і журналісти. Представники медіа мало цікавляться глибоким висвітленням культурної події до її початку, а лише пишуть про неї в минулому. Сприймати культуру заважає надмірна заполітизованість, а шукати гарні культурні події потрібно у сільській місцевості». До таких висновків дійшли експерти під час шостого раунду он-лайн дебатів «Медіа-пазл-шоу»,  присвячених темі “Культура і журналістика”.

 

            «Журналісту бракує часу, щоб знайти найцікавіше під час будь-якого культурного заходу і таку інформацію має йому підготувати організатор», – вважає  медіа-експерт, телеведучий Ігор БЕНЦАЛ. «Журналісти могли б займатися формуванням громадської думки щодо культури, якби на це були кошти в редакціях. Зрештою, держава мала б «замовляти» такі матеріали в ЗМІ. Оскільки, цього немає, то всі повинні працювати над тим, щоб зробити захід супер-цікавим. Акценти на найцікавішому організатори  повинні подати журналісту в якісному прес-релізі», – сказав Ігор БЕНЦАЛ.

            Натомість відомий бард, поет і драматург Олександр СМИК  зауважив  проблему, коли ЗМІ пишуть переважно про події, які вже відбулися. «У нас вся журналістика – це пост-журналістика. Вона не несе заклику: прийдіть на цей захід! ЗМІ констатують: це відбулося! Подається інформація про те, що вже в минулому, коли людина не може туди піти», – коментує ситуацію з низькою зацікавленістю медіа  та громадян до культурно-мистецьких  заходів Олександр СМИК.

            Модератор он-лайн дебатів, координатор Тернопільської експертної групи Ярослав ЧОРНОЗУБ наголосив, що проблема може бути у самих журналістах, які не мають мотивації  розвиватися. «Я не погоджуюся з тезою, що для всього потрібні гроші. Хто заважає молодому журналісту прийти на будь-який конкурс, поспілкуватися з дітьми та батьками і зробити не просто новинний матеріал? Тут стоїть питання професійності: немає професійності, а тому і гроші ні до чого», – вважає Ярослав ЧОРНОЗУБ.

            З потребою організовувати цікаві для ЗМІ культурні заходи погодилася й видавець, письменниця і громадська діячка Ірина МАЦКО. Вона  зауважила, що часто журналісти байдужі навіть до цікавого. «Повністю погоджуюся з тим, що потрібно починати з себе і своєї професійності. Тому, я, якщо щось організовую, сама повинна і подати, і запросити,  і відповідно так організувати, щоб це було цікаво. З власного досвіду знаю – це досить складно”, – зазначила Ірина МАЦКО.

            Головний редактор газети «Свобода» Зінаїда КУШНІРУК пояснила високу частку культурної інформації у своєму виданні наявністю фахових людей, які пишуть про дійсно привабливу подію, поки інші шукають скандали. «Нещодавно відбувся прекрасний концерт за участі  відомого скрипаля та нашого симфонічного оркестру. Поки ми пишемо інформацію про цікавий концерт, хтось шукає інформацію про те, як  когось закидали яйцями», – сказала вона. Крім того, за словами журналістки, завжди можна знайти оригінальну подію чи людину у сільській місцевості, яка була і  є колискою української культури. «Ми завжди кажемо село – колиска націй. Це теж великий пласт культури і «фронт» роботи для  медійників. Мені приємно, що журналісти «Свободи» їдуть до наших сіл, шукають цікавих творчих людей, колективи, а не чекають подачі  готової інформації. Повірте, це великий стимул для подальшої творчості для  тих  же людей», – коментує Зінаїда КУШНІРУК.

“Культура і журналістика” шоста  передача з циклу он-лайн дебатів у рамках  проекту “Дослідження морально-етичних  норм та гендерних питань у сучасних регіональних медіа” за підтримки Українського медійного проекту «У-Медіа» Інтерньюз Нетворк.

  Дебати організовано Тернопільською обласною Асоціацією Жінок за підтримки Тернопільської експертної групи, маркетингової агенції “Прості рішення”, тернопільських медіа. Попередні програми  можна переглянути за посиланнями “Журналісти про журналістику” ,  “Політики про журналістику”  “Бізнес про журналістику” , “Право та журналістика”.  “Українська освіта і журналістика”

 Приєднуйтеся до нас у соціальній мережі facebook для отримання оперативної інформації про розвиток проекту, ставте запитання, коментуйте!

ДОВІДКОВО. 

Проект «Дослідження морально-етичних  норм та гендерних питань у сучасних регіональних медіа» здійснює Тернопільська обласна Асоціація Жінок (ТОАЖ) за підтримки Українського медійного проекту «У-Медіа» Інтерньюз Нетворк. Проект ТОАЖ сприяє підвищенню рівня обізнаності журналістів щодо гендерної тематики та покращенню якості регіонального медіа контенту шляхом проведення досліджень якості регіонального медійного контенту, навчання журналістів та співпрацю між неурядовими організаціями та медіа.

Проект «У-Медіа» здійснюється міжнародною організацією Інтерньюз Нетворк за підтримки Агентства США (USAID). «У-Медіа» сприяє дотриманню свободі слова й незалежності засобів масової інформації, прагне збільшення кількості та підвищення якості новинних джерел, підтримує сприятливе середовище для засобів масової інформації та свободи слова. Більше про проект «У-Медіа» можна дізнатись на сайті http://umedia.kiev.ua.

Напишіть відгук