Приватний підприємець – платник єдиного податку на першій групі, хоче у липні 2013 року піти у відпустку на один місяць. Чи потрібно йому за цей місяць сплачувати єдиний податок?
Відповідає головний державний податковий інспектор відділу взаємодії із ЗМІ та громадськістю Тернопільської об’єднаної ДПІ – Павло Копча.
Платники єдиного податку першої і другої груп, які не використовують працю найманих осіб, звільняються від сплати єдиного податку протягом одного календарного місяця на рік на час відпустки, а також за період хвороби, підтвердженої копією листка (листків) непрацездатності, якщо вона триває 30 і більше календарних днів.
Інформація про період щорічної відпустки і терміни втрати працездатності з обов’язковим додаванням копії листка непрацездатності подається за заявою у довільній формі. Окремого терміну подання заяви щодо періоду щорічної відпустки і терміну втрати працездатності нормами ПКУ для таких платників не передбачено.
Тому, з метою уникнення порушення терміну щодо сплати авансових платежів рекомендується заяву щодо відпустки на липень 2013 року подавати до територіального органу Міндоходів до початку відпустки (тобто у червні поточного року). А заяву щодо терміну втрати працездатності з обов’язковим додаванням копії листка непрацездатності доцільно подавати одразу після закінчення лікарняного.
Нагадаємо, що платники єдиного податку першої і другої груп сплачують єдиний податок шляхом здійснення авансового внеску не пізніше 20 числа (включно) поточного місяця.
Нарахування авансових внесків для платників єдиного податку першої і другої груп здійснюється територіальними органами Міндоходів на підставі заяви такого платника єдиного податку щодо розміру обраної ставки єдиного податку, заяви щодо періоду щорічної відпустки та/або заяви щодо терміну тимчасової втрати працездатності.
Порядок нарахування та строки сплати єдиного податку визначені ст.295 (розд. ХІV) ПКУ.