bankrot1Тарифи на вивезення сміття у Тернополі вимагають негайного перегляду. Дана послуга стала збитковою для підприємств, що її надають, а це загрожує Тернополю сміттєвим колапсом. Одним із найбільших перевізників у Тернополі є ДП «Фірма Альфатер Тернопіль», яке обслуговує майже 70% населення міста. Директор підприємства Василь Орденас каже, що підвищення тарифів на дану послугу не уникнути, при чому нову вартість озвучать тернополянам вже найближчим часом.

  • Востаннє тарифи на вивезення побутових відходів переглядалися у 2011 році. Тоді пальне вартувало до 9 гривень. Зараз ми усі бачимо, що ціна пального зросла вже вдвічі, а тариф залишився таким, яким затвердили його у 2011 році. Для того, аби звільнити Тернопіль від сміття, на зміну щоденно виїжджає шість сміттєвозів (у середу, суботу та неділю, які є вихідними на підприємстві, працює по три одиниці спецтехніки). Для того, аби заправити їх, потрібно 100-120 літрів пального щодня на кожну машину. В грошовому еквіваленті – це немала сума, а в умовах тотального зростання вартості пального, вона з кожним днем збільшується.

Однак пальне – не єдиний пункт витрат, який «б’є по кишені» підприємства. За словами Василя Орденаса, серед видатків, які з кожним днем зростають, мастила (їхня вартість зросла втричі) та запчастини до спецтехніки, а ще – амортизація автомобілів, спецодяг для працівників, заробітна плата, податки, страхування тощо.

  • У сміттєвозів колеса просто рвуться, адже ці машини їздять не лише по вулицях міста, але й заїжджають безпосередньо на звалище. При чому, ми пробували купувати і дорожчу гуму, і дешевшу – суттєвої різниці немає. Буває, що колеса не служать і двох тижнів. Але у 2011 році у найдешевшого китайського виробника ми могли придбати колесо за дві тисячі гривень, а зараз воно вартує вже 5 тисяч 580 гривень. Напередодні нового року ми у розрахунки подали вартість 4 тисячі 379 гривень (саме такою була вартість колеса в грудні). Те ж саме і з пальним: у розрахунки в грудні ми подали ціну пального 16 гривень 40 копійок, а сьогодні ціна найдешевшого дизпалива становить вже 26-28 гривень за літр. Відтак, ціни, які ми подали на розгляд тарифної комісії, вже є заниженими, і вимагають нової калькуляції у відповідності до існуючих на сьогодні цін, – пояснює фахівець.

Василь Орденас розповідає, що суттєво зросла ціна пластмасових та оцинкованих євроконтейнерів для збору твердих побутових відходів, якими місто оснастили самі перевізники. Однак, на жаль, тернополяни ємності для сміття не шанують.

  • Протягом останніх трьох років не менше п’яти десятків контейнерів просто спалили, а кількість вкрадених – навіть не беруся озвучувати, – розповідає Василь Орденас. – Часто люди, які роблять вдома ремонт, знаючи, що будівельне сміття у контейнер кидати не можна, йдуть на хитрощі. Вони очікують, коли працівники очистять контейнер, а щоб сусіди не помітили – кидають мішки із будівельними відходами безпосередньо в сміттєву шахту. Таким чином мішки вибивають дно у контейнерах так, що ті вже не підлягають ремонту. Між іншим, вартість одного пластмасового контейнера станом на сьогоднішній день становить приблизно п’ять тисяч гривень, а оцинкованого – біля шести тисяч.

За словами директора підприємства,  у Тернополі є цілі під’їзди, мешканці яких не оплачують за вивезення сміття. А припинити надавання послуги через те, що хтось з жителів дому не сплачує, підприємство не може. Тому доводиться працювати в збиток, а злісних неплатників, згідно до чинного законодавства, притягувати до суду.

  • Значно простіше таким підприємствам, як КП «Тернопільводоканал» чи ПАТ «Тернопільміськгаз»: вони можуть припинити постачання води чи газу боржнику, – пояснює директор підприємства А ми не можемо вибірково забирати сміття від тих, хто оплачує, чи не забирати в тих, хто не оплачує.

А тим часом заборгованість населення перед перевізником зростає: заборгованість на перше січня 2015 року становила 878 тисяч, а вже станом на перше лютого тернополяни заборгували один мільйон 210 тисяч. Вказані дані стосуються лише ДП «Фірма Альфатер Тернопіль», а в нашому місті працює ще два перевізники, то ж загальний борг ще більший.

  • Сьогодні ми вже не можемо надавати послугу. Поки ситуація була ще не настільки катастрофічною – ми трималися. Можна сказати, що у нас почалася криза, підприємство може просто зупинитися. Страйкувати нам заборонено законом, тому ми цього не робимо. Але, якщо ситуація з оплатою не зміниться, підприємство збанкрутує, і не зможе надавати послугу з вивезення сміття населенню. Ми розуміємо, наскільки скрутно зараз тернополянам, однак просимо розуміння та підтримки, – каже Василь Орденас.

Розрахунки підприємств-перевізників, якими вони обґрунтовують підняття тарифу на вивезення сміття, передані тарифно-кваліфікаційній комісії. В разі її позитивного рішення, погоджений комісією тариф та розрахунки будуть передані на розгляд виконавчого комітету Тернопільської міської ради, під час засідання якого буде прийнято рішення щодо того, коли тариф вступить в дію.

Управління житлово-комунального господарства, благоустрою та екології ТМР

Напишіть відгук