Правдива реклама – двигун торгівлі, оманлива – порушення конкурентного законодавства

Поділитися

1030Щодня ми бачимо велику кількість реклами та повідомлень рекламного характеру навколо нас – на телебаченні, на радіохвилях, у засобах масової інформації, у мережі Інтернет, у транспорті, на білбордах міста, тощо.
Враховуючи, що такий маркетинговий хід, як реклама, задоволення не з дешевих, підприємці, які її розміщують чи поширюють переслідують цілком реальні цілі щодо підвищення власних прибутків, а отже, далеко не завжди, рекламна інформація, що подається споживачам є правдивою та добросовісною.
Одним із напрямків діяльності Антимонопольного комітету України, а також і його територіальних відділень є захист від недобросовісної конкуренції. Зазвичай недобро-совісна реклама стає засобом зловживань в рамках недобросовісної конкуренції.
Недобросовісна реклама – це реклама, яка може ввести або вводить споживачів в оману, може завдати шкоди особам, державі чи суспільству внаслідок неточності, недостові-рності, двозначності, перебільшення, замовчування, порушення вимог щодо часу, місця і способу розповсюдження.
Спеціалістами Відділення виявлено банер біля аптечного закладу на якому зазна-чено «субота-неділя знижки до 10 %». Така інформація створює у споживача враження, що аптекою, в зазначені дні тижня, кожному покупцеві надається знижка до 10% на всі лікарські засоби та вироби медичного призначення. Фактично знижки надавались не на всю продукцію аптечного закладу та залежали від обсягів товарів, що придбавались. Тобто дані, зазначені на рекламному банері є неповними та неточними.
Враховуючи, що ринок роздрібної торгівлі лікарськими засобами та виробами ме-дичного призначення є високо конкурентним та соціально важливим, а в умовах зростання цін на лікарські засоби та вироби медичного призначення десятивідсоткова знижка є суттєвою, така поведінка підприємця на ринку є недобросовісною як у відношенні до конкурентів, так і до споживачів лікарських засобів.
Порушення підприємцем припинено шляхом розміщення додаткової інформації щодо умов отримання знижок.
Також, Відділенням виявлено в продажі молочний продукт – Сметану торгової ма-рки «Альма-Віта» на упаковці якої зазначена жирність 21%, однак при перевірці даної інформації у відповідних лабораторіях встановлено, що фактично жирність становить 18%.
Отже, ПП «Альма-Віта» розмістило на упаковці молочного продукту – Сметана неправдиву інформацію про масову частку жиру, а така інформація є одним із факторів, що може вплинути на вибір споживачем виробника та виду продукту за відповідну ціну.
На виконання рекомендацій, наданих Відділенням для припинення вказаного по-рушення, ПП «Альма-Віта» повідомило про вжиття заходів щодо виготовлення продукції у відповідності до вимог ДСТУ та ТУУ.

Відділення також повідомляє, що відповідно до Закону України «Про захист від недобросовісної конкуренції» особи, права яких порушені діями, визначеними цим Законом як недобросовісна конкуренція, можуть протягом шести місяців з дня, коли вони дізнались або повинні були дізнатися про порушення своїх прав, звернутися до Антимонопольного комітету України, його територіальних відділень із заявою про захист своїх прав.

Головний експерт другого відділу досліджень та розслідувань
Тернопільського обласного тв АМКУ

Христина Мельник

Концерт пам’яті Скрябіна (відео)

На Тернопільщині СБУ припинила діяльність підпільного кар’єру