Адміністрація президента
Голові Комітету Верховної Ради України
з питань запобігання і протидії корупції
Соболєву Єгору Вікторовичу

Голові Комітету Верховної Ради України
з питань будівництва, містобудування і житлово-комунального господарства
Скуратовському Сергію Івановичу

Голові Комітету Верховної Ради України
з питань державного будівництва, регіональної політики та місцевого самоврядування
Власенко Сергію Володимировичу

ПРОМІЖНИЙ ВИСНОВОК
Громадських активістів, членів робочої групи утвореної дорученням голови обласної державної адміністрації від 16 лютого 2015 року № 7

294806Згідно з ч. З ст. 24 Закону України “Про місцеве самоврядування в Україні” органи місцевого самоврядування та їх посадові особи діють лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, передбачені Конституцією і законами України, та керуються у своїй діяльності Конституцією і законами України, актами Президента України, Кабінету Міністрів України, а в Автономній Республіці Крим – також нормативно-правовими актами Верховної Ради і Ради міністрів Автономної Республіки Крим, прийнятими у межах їхньої компетенції.
Однак, посадові особи Тернопільської міської ради грубо ігнорують чинне законодавство України та вчиняють дії, які містять ознаки кримінальних правопорушень. Слід зазначити, що на нашу думку у м.Тернополі створене і діє організоване злочинне угрупування на чолі з міським головою Надалом Сергієм Віталійовичем.
Обґрунтування:
1. Площа парків до жовтня 2011 року становила:
Парк Національного Відродження – 54 га
Парк ім. Т.Г. Шевченко – 21 га
Парк Топільче – 98 га
Старий парк – 6,53 га
Станом на 16.05 2015 року згідно кадастрової карти площа Парку Національного відродження – 44.8983 га., площа Парку ім. Т.Г. Шевченко – 16.3436 га., площа парку Топільче – 57.0804 га., площа Старого парку –6,53 га. Таким чином за період керування містом Надалом Сергієм Віталійовичем площі парків зменшились на 54,6777 га. Зменшення площі парків відбувалось в зв’язку із тим, що Тернопільською міською радою приймались рішення згідно яких паркові зони передавались для здійснення комерційної діяльності та будівництва житлових будинків. Картографічні матеріали додаються.
2. Міським головою м.Тернополя Надалом Сергієм Віталійовичем розроблено декілька корупційних схем згідно яких земельні ділянки комунальної власності в обхід земельних аукціонів передаються суб’єктам господарювання та фізичним особам.
СХЕМА № 1.
Рішенням сесії Тернопільської міської ради надається дозвіл комунальному підприємству на розроблення проекту землеустрою щодо привабливої в комерційному плані земельної ділянки. Комунальне підприємство за власні кошти розробляє проект землеустрою. Після цього рішенням Тернопільської міської ради проект землеустрою затверджується і земельна ділянка передається у постійне користування комунальному підприємству. Комунальне підприємство сплачує земельний податок в розмірі 1% від нормативно-грошової оцінки. Після цього між комунальним підприємством, виконавчим комітетом Тернопільської міської ради та суб’єктом господарювання укладається так званий інвестиційний договір, який по своїй правовій природі не є інвестиційним. Згідно цього договору суб’єкт господарювання будує на земельній ділянці яка належить на праві постійного користування комунальному підприємству об’єкт нерухомості. Після закінчення будівництва об’єкт нерухомості стає власністю суб’єкта господарювання. Територіальна громада не отримує від цих оборудок жодної користі. Як правило ці угоди не містять у собі навіть положення про відшкодування комунальному підприємству коштів за розроблення проекту землеустрою та коштів сплачених як податок на землю. (Копії інвестиційних угод з витягами про так званих інвесторів додаються).По таких інвестиційних договорах забудовується центральна частина міста, зокрема ділянка зелених насаджень спецпризначення на Привокзальній площі. Загалом нам вдалося зібрати інформацію по наступних інвестугодах.
• КП «Підприємство матеріально-технічного забечення» – 3 інвестугоди. Загальна площа земельних ділянок переданих комунальному підприємству – 1,9548 га. Мінімальна сума збитків в наслідок передачі земельних ділянок за період 2011-травень 2015 року становить один мільйон сто сімдесят дві тисячі двісті дев”яносто гривень 05 коп. (Копії інвестиційних угод додаються).
• КП «ТЕРНОПІЛЬБУДІНВЕСТЗАМОВНИК» – 7 інвестугод. Загальна площа земельних ділянок переданих комунальному підприємству – 11,0535 га. Мінімальна сума збитків в наслідок передачі земельних ділянок за період 2011- травень 2015 року один мільйон двадцять одна тисяча двісті п”ятдесят вісім грн. 49 коп. (Копії інвестиційних угод додаються). Слід зазначити також що КП «ТЕРНОПІЛЬБУДІНВЕСТЗАМОВНИК» є збитковим підприємством.
• КЖЕП «СОНЯЧНЕ» – 1 інвестугода. Загальна площа земельних ділянок переданих комунальному підприємству – 2,5618 га. Мінімальна сума збитків в наслідок передачі земельних ділянок за період 2011-травнень 2015 року становить дев”ятсот тридцять чотири тисячі двісті дев”ять грн. 43 коп.Слід зазначити що за інформацією Виконавчого комітету Тернопільської міської ради КЖЕП «СОНЯЧНЕ» не здійснює обслуговування споруд,будинків та прибудинкових територій, а тому цьому комунальному підприємству не затверджувались фінансові плани. Отже комунальному підприємству, яке не здійснює діяльності виділені земельні ділянки.
• КП «МАСИВ» . Загальна площа земельних ділянок переданих КП «МАСИВ» – 2,4302 га. З них по двох земельних ділянках укладено інвестугоди. По чотирьох земельних ділянках укладено договори суборенди. Мінімальна сума збитків за період 2013-травень 2015 року сто дванадцять тисяч дев”ятсот шістдесят шість грн. 50 коп.(Копії інвестиційних угод додаються)
Загалом по інвестугодах мінімальна сума збитків –три мільйона двісті сорок тисяч сімсот двадцять чотири грн. 47 коп.

СХЕМА 2.
Комунальній установі в оренду передаються земельні ділянки . Між комунальною установою та суб’єктом господарювання укладається договір суборенди. Згідно цього договору на земельній ділянці встановлюється об’єкт торгівлі або інший об’єкт нерухомості. Згідно вимог Податкового кодексу розмір плати за суборенду земельної ділянки не може бути більшим ніж орендна плата не залежно від цільового призначення земельної ділянки. Таким чином бюджет міста недоотримує значні кошти, оскільки згідно рішення сесії Тернопільської міської ради встановлено розмір орендної плати за розміщення та обслуговування тимчасових споруд для провадження
підприємницької діяльності – в розмірі від 6до 12 відсотків від нормативно-грошової оцінки землі. В даному випадку суборендар сплачує лише 3% від нормативно-грошової оцінки землі. Крім того, після встановлення (будівництва) об’єкту нерухомості суб’єкт господарювання має право викупити земельну ділянку поза аукціоном. Нами зібрано інформацію по наступним комунальним підприємствам.
• Відділ матеріально-технічного забезпечення Тернопільської міської ради – 36 земельних ділянок загальною площею 0,7924 га. Нажаль, на інформаційний запит Тернопільська міська рада не надала копій договорів суборенди відносно вищевказаних земельних ділянок. Однак при підрахунках виявлено, що у разі передачі земельних ділянок у суборенду мінімальна сума збитків становитьодин мільйон п’ятсот сорок сім тисяч сімдесят вісім грн. 77 коп.
СХЕМА № 3.
Відносно земельних ділянок укладаються договори сервітутів. Земельним кодексом України право земельного сервітуту визначається як право власника або землекористувача земельної ділянки на обмежене платне або безоплатне користування чужою земельною ділянкою (ділянками). Земельний сервітут встановлюється за домовленістю між власниками сусідніх земельних ділянок на підставі договору, у разі недосягнення сторонами домовленості щодо встановлення або умов сервітуту, спір вирішується судом за позовом осіб, що потребують встановлення сервітуту. Отже, землекористувачі, що не є власниками земельної ділянки, не можуть бути стороною у договорі про встановлення сервітутів. Як приклад можна привести укладання договору особистого строкового сервітуту між Тернопільською міською радою та Будником Василем Михайловичем. (Копія додаткової угоди до договору додається).

За найменшими підрахунками мінімальна сума збитків становить чотири мільйона сімсот вісімдесят сім тисяч вісімсот три грн. 24 коп. Розрахунок здійснювався виходячи із того, що ставка земельного податку за земельні ділянки які знаходяться в постійному користуванні комунальних підприємств становить 1% від нормативно-грошової оцінки, а мінімальна ставка орендної плати становить 3% від нормативно-грошової оцінки. В розрахунок не входить сума, яку територіальна громада отримала б у разі продажу земельних ділянок на аукціоні, оскільки відсутня інформація щодо експертної грошової оцінки земельних ділянок. Однак якщо взяти в середньому вартість за 0,01 га землі в сумі 98000 грн. (саме за таку ціну продавались земельні ділянки в м. Тернополі на аукціоні), то при продажу цих земельних ділянок через аукціон місто отримало б 700 772 520 грн. (Сімсот мільйонів сімсот сімдесят дві тисячі п»ятсот двадцять гривень).

Крім того, вважаємо за необхідне долучити до висновку матеріали, які свідчать про незаконну передачу земельної ділянки на якій був розміщений дитячий спортивний майданчик у приватну власність близькому родичу депутата Тернопільської міської ради Гладкого М.П.
Враховуючи усе вище наведене вважаємо, що Тернопільська обласна державна адміністрація зобов’язана звернутися до правоохоронних органів із відповідними вимогами про:
– внесення до ЄДРДР відомостей кримінальні правопорушення вчинені посадовими особами Тернопільської міської ради при наданні комунальним підприємствам земельних ділянок;
– проведення перевірки законності та доцільності надання земельних ділянок міським комунальним підприємствам та структурним підрозділам міської ради без застосування конкурсних процедур з наступним використанням цих земельних ділянок іншими інвесторами за окремо укладеними інвестиційними угодами, а також можливої наявності у цих діях корупційної складової (до звернення додати матеріали надані на розгляд робочої групи громадськими організаціями) ;

– проведення перевірки законності та доцільності коригування меж парків та зменшення їх площі всупереч раніше прийнятих рішень тієї ж міської ради та її виконавчого комітету, а також подальшого використання виключених з меж парків земельних ділянок для будівництва об’єктів комерційного призначення ;

– проведення перевірки дотримання управлінням містобудування, архітектури та кадастру Тернопільської міської ради вимог чинного законодавства України в сфері містобудування

Підписали члени комісії:
Білан Тарас
Брич Богдан
Філь Олександр Григорович
Степанова Олена
Карпишин Наталія
Кузь Наталія
Ландяк Петро

1 comment

  1. Саша

    Це “Свободівська” міська і обласна рада так сильно “переживають” за жителів Тернополя. Люди , скоро вибори до місцевих рад, думайте за кого голосувати, щоб знову не вибрали свободівців-гамнюків, злодіїв у місцеві органи влади. Тепер вони будуть мати більше повноважень, бюджетних грошей, буде більше що можна вкрасти.

Напишіть відгук