На ремонт українських доріг необхідно від 500 мільярдів до 1 трильйона гривень і 10 років.
Про це пише “ЛігаБізнесІнформ”. В Україні 50 тисяч км доріг потребують ремонту. Цього року автодору виділено 20 млрд гривень. З них 17 млрд піде на погашення кредитів. Решти 3 млрд гривень вистачить лише на третину від необхідних робіт з ямкового ремонту, йдеться в статті.
Видання склало топ-10 найгірших автодоріг України (за даними Укравтодору, вони потребують ремонту в першу чергу).
Очолив список контрольно-пропускний пункт “Тимкове” – Балта – Первомайськ – Доманівка – Олександрівка (Миколаївська область). Довжина дороги 184 км. Фактична довжина маршруту – 202 км, з яких 64 км пошкоджено ямами (5620 кв м). З початку року Укравтодор “залатав” 16% від загальної кількості ям на дорозі.
На другому місці – дорога Одеса – Рені. Одна з найгірших українських автомагістралей. При протяжності 295 км пошкоджено 228 км дороги (потребують поточного середнього ремонту). Ще 61 кілометр потребує капітального ремонту. Також потрібно побудувати майже шість кілометрів об’їзної дороги навколо Рені. Зараз відремонтовано 18% від необхідного обсягу.
Замикає трійку автомагістраль Львів – Радехів – Луцьк (Львівська – Волинська області). Одна з найгірших доріг в Західній Україні. За даними Укравтодору, з 130 км шляху ямами уражено понад 60 км (23812 кв м). Особливо небезпечна дорога на ділянці у Львівській області (Радехів і Кам’янка-Бузька).
Четверте місце відведено автодорозі Чугуїв – Мілове (Харківська – Луганська області). Починається в Чугуєві, проходить через Шевченкове, Куп’янськ, Сватове, Старобільськ, Біловодськ, закінчується в селищі Мілове Луганської області і далі триває на території Росії. Загальна протяжність 289,7 км, з яких 264,4 км покрито ямами (19 909 кв м).
На п’ятій сходинці опинилася дорога Кіровоград – Платонове (Кіровоградська, Миколаївська та Одеська області). Покриття на більшій частині протяжності автодороги – бетонні плити. Загальна протяжність автошляху М-13 – 254,4 км. 159 км цієї автомагістралі покрито ямами.
На шостій позиції – магістраль Мукачево – Івано-Франківськ – Рогатин – Львів. (Закарпатська, Івано-Франківська та Львівська області). Протяжність 435 км, з яких 255 км потребують капітального ремонту. Траса знаходиться в незадовільному стані, її ширина 7-9 метрів, є безліч крутих поворотів і підйомів.
Сьоме місце зайняла дорога Одеса – Вознесенськ – Новий Буг (Одеська та Миколаївська області). Протяжність – 209 км. За даними Укравтодору, на 119 км дороги зустрічаються ями.
На восьмому місці – дорога Дніпропетровськ – Миколаїв (через Кривий Ріг). Загальна протяжність – 239,6 км. За даними начальника Служби автодоріг в Миколаївській області Валерія Блошенко, вартість капітального ремонту дороги в квітні оцінювалася в 1,7 млрд гривень. При цьому в поточному році на утримання доріг в області виділено 70 млн гривень.
На дев’ятій сходинці знаходиться автомагістраль Львів – Самбір – Ужгород (Львівська та Закарпатська області). Загальна протяжність – 227,5 км, з яких на ями і вибоїни припадає близько 100 км.
Замикає топ-10 найгірших автомагістралей дорога Олександрівка – Кіровоград – Миколаїв. Загальна протяжність – 239,3 км, з під’їздами – 264,9 км. 105 км дороги потребує капітального ремонту. Саме на трасі Н-14 планується побудувати першу в Україні нову бетонну дорогу.