Дослідження Комітету виборців України щодо активності членів уряду в соціальній мережі Фейсбук показало, що 70% дописів на своїх сторінках міністри роблять в робочий час. При цьому повідомлення урядовців часто стосуються не лише діяльності їх міністерств, а аналізу загальнополітичної ситуації, міжнародних подій, святкових дат.
Серед членів уряду, які найактивніше користувалися Фейсбук в робочий час міністр молоді і спорту Ігор Жданов (83% дописів опубліковано в робочий час), міністр економрозвитку Степан Кубів (79%), міністр оборони Степан Полторак (79%), міністр освіти Лілія Гриневич (71%), в.о. міністра охорони здоров’я Уляна Супрун (67%), міністр соцполітики Андрій Рева (67%), міністр інфраструктури Володимир Омелян (61%) та міністр екології Остап Семерак (61%).
«З одного боку цілком природно, що міністри використовують всі доступні медійні механізми для донесення планів або результатів своєї діяльності. З іншого – сотні робочих годин фактично витрачаються на публічне з’ясування стосунків чи розповіді про подробиці особистого життя. Варто згадати, що публічна критика членами уряду кандидатів у Президенти США могла мати серйозний вплив на україно-американські відносини», – заявив аналітик КВУ Денис Рибачок.
КВУ вважає, що питання медійної активності міністрів у соціальних мережах варто врегулювати шляхом внесення відповідних змін до внутрішніх документів Кабінету Міністрів та Наказів Національного агентства з питань державної служби.
«Подібна практика існує в більшості держав Європи. Зокрема, у Великобританії діє спеціальна «Інструкція щодо використання соціальних медіа державними службовцями». Документ дозволяє користуватися соцмережами в робочий час, але закликає дотримуватися певних етичних правил. Зокрема, перевіряти достовірність опублікованої інформації, утримуватися від участі в конфліктних ситуаціях, уникати публікації повідомлень щодо особистого життя тощо. У випадку, якщо держслужбовець ігнорує ці правила він отримує дисциплінарне покарання, яке може призвести до звільнення. При цьому це правило діє незалежно від того, чи публікацію розміщено на офіційний чи особистій сторінці, у робочий чи вільний від роботи час», – додав аналітик КВУ.