Цього року 3 тисячі студентів-медиків складуть тест від Нацради медичних екзаменаторів США

Поділитися

Перші 3 тисячі випускників медичних вузів цього року складатимуть іспит за тестом Національної ради медичних екзаменаторів. Відповідну угоду про намір співпраці підписали сьогодні Національна рада медичних екзаменаторів (США), Міністерство охорони здоров’я України і Центр тестування МОЗ. «Зміни системи охорони здоров’я неможливі без зміни медичної освіти. Саме лікар є ключовою особою у системі охорони здоров’я, і саме якість підготовки лікаря є, напевно, ключовою у всіх змінах. […] Кінцевою метою  має бути те, щоб український студент вчився за такою ж програмою, як студент Єльського університету, складав такі ж екзамени, як складають у Єлі, і результати цього іспиту були не гіршими. Майбутня співпраця між Центром тестування та національною радою медичних екзаменаторів – це шлях досягнення цієї мети», – зазначив Олександр Лінчевський, заступник міністра охорони здоров’я України, під час прес-брифінгу в Українському кризовому медіа-центрі.

«Сподіваюся, запровадження такої практики і процедур проведення ліцензійних іспитів значно підніме і важливість результатів ліцензійних іспитів, і попередить допуск до практичної діяльності лікарів, які не можуть стати лікарями за рівнем знань і морально етичних принципів», – зазначила директор Центру тестування Міністерства охорони здоров’я України Ірина Булах. Аналіз результатів допоможе виявити слабкі сторони у самій програмі підготовки і вдосконалити її.

Єдине тестування показує реальний рівень ВНЗ: досвід США

Дональд Мельник, почесний президент Національної ради медичних екзаменаторів США, розповів, що організація діє вже 102 роки. Завдання цього екзамену – не так визначити академічну успішність, як визначити, наскільки якісно готують спеціалістів у тому чи іншому університеті. «Наявність такої якісної і ефективної загальнонаціональної системи тестування дозволяє отримати дуже важливу інформацію, по-перше, про рівень компетенції і умінь студентів, які у подальшому сприяють позитивному результату для пацієнта. Якщо ми хочемо постійно, щорічно покращувати якість освіти, підвищувати стандарти, прагнемо постійно підвищувати якість допомоги, яку ми надаємо людям, єдиний спосіб виміряти, чи рухаємося ми до цього – це таке оцінювання, яке дозволяє охопити усю систему освіти, низку закладів медичної освіти у різних регіонах, і так виявити, де необхідно щось покращувати», – пояснив Дональд Мельник.

Наприклад, для усіх 160 навчальних закладів для медиків однаково жорсткі вимоги акредитації, але все одно результати навчання суттєво відрізняються: у деяких цей екзамен успішно складають усі, у деяких – провалюють майже чверть студентів. Крім того, подальші результати роботи молодих лікарів чітко корелюються із результатами екзамену. Наприклад, дослідження серед випускників показало, що смертність пацієнтів від сердцево-судинних захворювань у лікаря, у якого бал був на 20 вищим, ніж у іншого, виявилася в середньому на 4% нижчою.

Як це буде в Україні?

Цього року іспит складатимуть близько 3 тисяч студентів із 6 тисяч: це студенти, яких обрали у кожному з медичних вишів у межах репрезентативної вибірки, достатньої для висновку про рівень підготовки. Близько 100 студентів зголосилися брати участь добровільно, цю вибірку досліджуватимуть окремо.

Іспит проходитиме у такій самій формі, у якій він проходить у США, але у паперовій формі. Буклети зі 160 тестовими завданнями вже переклали українською мовою і незабаром привезуть в Україну у Центр тестування. «Іспит проходитиме в один день і один час для випускників даної спеціальності. Я, як директор Центру тестування, і ректори, які здійснюють підготовку, гарантуємо, що все буде проведено чесно і об’єктивно», – зазначила Ірина Булах. Тестування українською мовою проходитиме 12 травня. Іспит англійською мовою, який запропонують студентам-іноземцям, проходитиме окремо і в електронній формі, дату проведення ще погоджують.

Понад 153 мільйони гривень отримали військові за виконані завдання у зоні АТО

Верховна Рада прийняла закон, направлений на стимулювання виробництва теплової енергії з альтернативних джерел