Сьогодні, схоже , день цифр. Не збиралася писати цей пост, чесно кажучи, але кількість людей в моїй стрічці, що як аксіому сприймають те, що говорить Інтер щодо своїх цифр 9 травня стала настільки критичною, що довелося систематизувати всі дані та маніпуляції навколо них.
Почнемо з того, що в телеканалу Інтер дійсно набагато краще покриття, ніж в телеканалу СТБ, наприклад. Що впливає на кількість охоплення, звичайно.
Далі, відкрию вам таємницю, всі телеканали, коли говорять про свої «мільйони глядачів, вдаються до невеличкої маніпуляції. А саме. Працюючи на аудиторію 18-54 та 14-49 (адже, саме ця аудиторія є найбільш бажаною для рекламодавця, отже, і для комерційних каналів) дані «в мільйонах» вони дають за аудиторією 4+. Чому? Тому що с точки зору банальної математики людей в абсолютних цифрах в віці від 4 років до без обмежень віку набагато більше ніж 18-54, наприклад. Тут немає нічого кримінального, але цей факт необхідно врахувати для розуміння.
Частка Інтеру 9 травня за аудиторією 18-54, наприклад – 9,5 відсотків, за 4+ – майже 24. Що це означає? Що людей, старших за 54 роки які дивилися в цей день Інтер – дуже багато.
А тепер детально, власне, про концерт.
Маніпуляція перша. Якщо дивитися на дані за цей день за улюбленою аудиторією Інтера 4+ то 13 мільйонів там не видно. Чомусь. І ця цифра майже вдвічі менша – 7 265 629. Поясню чому, тому, що мовник взяв сумарну кількість контактів з каналом за весь день. Сумарну. За ВЕСЬ день. І вийшло 13 млн. Мабуть, не варто говорити, що маркетологи що себе поважають, так не роблять?
Маніпуляція друга. Інтер написав, що став абсолютним(!) переможцем 9 травня. Це просто неправда. Адже «абсолютним» означає за всіма аудиторіями. А в цей день за аудиторією 18-54 переміг ICTV. «Кіборги» на 1+1 за цією ж аудиторією та 14-49 обійшли концерт Інтера і тд.
9 травня Інтер був лідером за аудиторіями: 4+ (50+), 4+ (вся Україна), 18+ (50+), 18+( вся Україна)
18-54 та 14-49– програв і за 50+ і за «вся Україна». Отже, говорити, про «абсолютне лідерство» трохи дивно.
Перегляд концерту до 9 травня – найнижчий за останні 5 років. Тут важливо дивитися на рейтинг (rat), а не частку (shr). Тому що рейтинг – це абсолютна величина – від всіх людей, а частка – це ті, в кого був включений телевізор. Саме тому рекламодавці орієнтуються на рейтинг (тому що їм важливе охоплення) , а телеканали на частку. Бо частка показує як розділилися частки каналів між собою.
Веселі картинки для привернення уваги. Приємного перегляду.

АПДЕЙТ. Оскільки питання не припиняються, то завдячуючи Orest Biloskurskiy – чарівнику цифр і аналітики, маємо наступне:
Всього рельних глядачів, які дивилися лише концерт в час коли йшов концерт — тобто це кількість можливих змістовних глядачів — складає 1 344 692. Отже, насправді концерт на Інтері дивилися лише 1.3 мільони глядачів (навіть не дивилися, а контактувало). Решта глядачів контактували крім Інтера і з іншими каналами.

Viktoria Volontyrets

1 comment

  1. Михайло Даник (@MykhayloDanyk)

    Звідки вони беруть ці цифри ?? То, якщо людина вдома ввімкнула телевізор на якийсь канал, то вони – що : бачать скільки там всіх глядачів одночасно переглядають в певний час ??? І заграничних глядачів враховано ?? Бо ж – супутникові антени…Клаааас, от техніка до чого дійшла. Чи це – теж маніпуляція, так як з соцопитуваннями ?? Мене чомусь за 20 років ніяких хир ні про що не запитав, ніяких референдумів – переписів населення навіть не було…

Напишіть відгук