В Тернополі на рекламних носіях, які розміщені на фасадах торгового центру «Орнава» та торгово-розважального центру «Марципан» розміщені постери без відповідного маркування із зазначенням прізвища, зображення та ,ймовірно, порядкового номеру у виборчому бюлетені кандидата на пост Президента України Ігоря Смешка, що має ознаки порушення Закону України «Про вибори Президента України»
Зокрема, згідно ч. 3 ст. 59 Закону України «Про вибори Президента України» друковані матеріали передвиборної агітації повинні містити відомості про установу, що здійснила друк, або вказівку, що друк здійснено з використанням обладнання відповідного кандидата на пост Президента України або партії, яка висунула кандидата на пост Президента України, їх тираж, інформацію про осіб, відповідальних за випуск, та замовника відповідних матеріалів.
А також забороняється виготовлення та розповсюдження друкованих передвиборних агітаційних матеріалів, що не містять відомостей про установу, яка здійснила друк, їх тираж, інформацію про осіб, відповідальних за випуск, та замовника відповідних матеріалів, як це зазначено в ч.16. ст. 64 даного Закону. Оскільки на вказаному постері візуально немає жодної із вище перелічених вимог інформації, то, на нашу думку, ці агітаційні матеріали мають ознаки порушення Закону України «Про вибори Президента України».
За таке порушення передбачена адміністративна відповідальність згідно ст. 212-13 Кодексу України про адміністративні правопорушення (КУпАП). Зокрема, згідно ч.1 ст.212-13 КУпАП – виготовлення або замовлення виготовлення під час виборчого процесу друкованих матеріалів передвиборної агітації, які не містять відомостей про установу, що здійснила друк, їх тираж, інформацію про осіб, відповідальних за випуск, або у яких така інформація означена неправильно чи неповно, – тягнуть за собою накладення штрафу на громадян від 170 до 510 грн. і і на посадових осіб – від 850 до 1190 грн.
А за розповсюдження (рознесення, вивішування, роздавання) під час виборчого процесу друкованих матеріалів передвиборної агітації, які не містять відомостей про установу, що здійснила друк, їх тираж, інформацію про осіб, відповідальних за випуск, або у яких така інформація означена неправильно чи неповно, а так само організація такого розповсюдження, згідно ч.2 ст.212-13 КУпАП, – тягнуть за собою накладення штрафу на громадян від 51 до 85 грн., і на посадових осіб – від 340 до 510 грн.
Як зазначив директор Центру суспільних досліджень ПОЛІС Ігор Процик: “Щодо цього можливого порушення ЗУ «Про вибори Президента України», також варто зазначити, що розміщення друкованих агітаційних матеріалів зареєстрованого кандидата на пост Президенти України повинно здійснюватися за рахунок коштів виборчого фонду кандидата або Державного бюджету України, як це передбачено ст.37 ЗУ «Про вибори Президента України». А оскільки на даному друкованому агітаційному матеріалі, який розміщений на рекламному носії візуально відсутня будь-яка вихідна інформація про установу, що здійснила друк, або вказівку, що друк здійснено з використанням обладнання відповідного кандидата на пост Президента України, їх тираж, інформацію про осіб, відповідальних за випуск, та замовника відповідних матеріалів офіційно зареєстрованого кандидата на пост Президента України, як це передбачено ч.3 ст.59 вищевказаного Закону, тому неможливо визначити джерел фінансування виготовлення та розміщення даних агітаційних матеріалів. Такий факт, на нашу думку, має ознаки порушення ст. 37 даного Закону України «Про вибори Президента України».
“Якщо даний факт також буде доведено працівниками поліції, то на нашу думку, за таке порушення також передбачена адміністративна відповідальність згідно ст. 212-14 КУпАП за порушення порядку розміщення агітаційних матеріалів чи політичної реклами, за яке передбачено накладення штрафу на громадян – від 85 до 170 грн., а на підприємства-розповсюджувачів реклами – від 1700 до 3400 грн. Також таке порушення може бути кваліфіковане за ст.212-10 КУпАП – порушення обмежень щодо ведення передвиборчої агітації, за яке також передбачено накладення штрафу, зокрема на посадових осіб – від 850 до 1360 грн., а на громадян від 510 до 850 грн. – зазначив директор Центру суспільних досліджень ПОЛІС Ігор Процик
За даними фактами були написані заяви до поліції для проведення подальшої перевірки і прийняття рішення.