111

Протягом 5 днів другого туру Порошенко вклав у виборчу кампанію ще 100 мільйонів, а Зеленський – 44,6 мільйона. НАЗК опублікувало проміжні фінансові звіти кандидатів у Президенти, що містять дані про надходження й витрати Петра Порошенка та Володимира Зеленського від 7 до 13 квітня.

Петро Порошенко, як і в першому турі, далі фінансує свою виборчу кампанію самостійно. У неї він вклав ще 100 мільйонів гривень. Ураховуючи видатки за перший тур, Порошенко витратив уже понад півмільярда гривень,- повідомляє РУХ ЧЕСНО.

Кампанію Володимира Зеленського у другому турі на 100% фінансувала партія “Слуга народу”. Загалом у період від 7 до 13 квітня вона переказала у виборчий фонд Зеленського 45 мільйонів гривень. За обидва тури виборів кандидат офіційно назбирав близько 147 мільйонів.

Упродовж 5 днів кампанії в Зеленського витратили майже всі зібрані кошти (крім 8,5 тисяч гривень), а в Порошенка залишилося 2,9 мільйона.

Обоє кандидатів сплатили по 16 мільйонів гривень за телерекламу на ТРК “Україна”. Загалом, у другому турі Зеленський і Порошенко більшість грошей з виборчих фондів віддають на телевізійну рекламу.

Також Порошенко заплатив 540,17 тисячі гривень ДП “Національний спортивний комплекс “Олімпійський” за ведення там передвиборчої агітації. Імовірно, це була оплата за захід з його участю, який відбувся в неділю, 14 квітня.

Ці дані не є вичерпними, адже обидва кандидати не подавали остаточних звітів за перший тур виборів. Проміжні звіти за I тур містять відомості про надходження та витрати кандидатів від моменту їхньої реєстрації й до 18 березня включно. Згідно з ними, Петро Порошенко зі своєї кишені вклав у кампанію 415,6 мільйона гривень. А виборчий фонд Володимира Зеленського в 4 рази менший.

До 18 березня Зеленський зібрав 102 мільйони гривень, з яких 11,6 мільйона – власні кошти кандидата. Ще 16 мільйонів на рахунок виборчого фонду Зеленського переказала партія “Слуга народу”. Про походження цих коштів політсила звітуватиме аж у травні, уже після виборів. Решту грошей на кампанію Зеленського перерахували фізичні та юридичні особи, частина з яких є його бізнес-партнерами. Журналісти також простежили зв’язок окремих донорів кампанії з Павлом Фуксом та Андрієм Портновим. Про витрати, здійснені між 19 та 31 березня, кандидати, які вийшли до II туру, звітуватимуть уже після виборів. Ці звіти міститимуть і дані про видатки кандидатів від 14 до 21 квітня.

За підрахунками Руху ЧЕСНО, під час виборчої кампанії Порошенко щодня вкладав у рекламу на телебаченні по 6,7 мільйона гривень, а Зеленський – 2,2 мільйона. Понад половину всіх витрат обоє кандидатів спрямовували саме на телерекламу.

Минулого року Порошенко задекларував, що витратив на рекламу близько 122 мільйонів гривень. Утім, у його декларації за 2018 рік не конкретизовано, кому й за що він платив. Тому Рух ЧЕСНО звернувся до Адміністрації Президента з проханням уточнити, на що саме та скільки витратив Петро Порошенко, але там відмовили в отриманні такої інформації.
На відміну від Порошенка, який як Президент України зобов’язаний подавати фінансову декларацію, Зеленський робити це не мусить. Виборча кампанія формально почалася ще 2018 року (31 грудня), тому кандидати, згідно із законом, мали подати декларації за 2017-й, а не за 2018 рік. Рух ЧЕСНО закликав Володимира Зеленського добровільно оприлюднити актуальну декларацію за 2018 рік, однак отримав від штабу кандидата відмову.

“Декларація Володимира Зеленського за 2018 рік буде подана в межах строків, встановлених чинним законодавством, та оприлюднена у відповідності до чинного законодавства”, – ідеться у відповіді прес-служби.

1 comment

Напишіть відгук