Бренд-стратегиня в Patsany Agency, співзасновниця та ex-CEO в IDEST Agency, лекторка у SKVOT Марія Василенко розповіла під час тренінгу як побудувати стратегію для медіа під час війни. Поради експертки допоможуть зрозуміти, звідки черпати нові ідеї, як залишатися на плаву в нових нестабільних умовах і визначити вектор власного розвитку.
Люди довіряють сусідському досвіду більше за будь-який інший, а в умовах війни це відчуття загострюється. Тому, якщо ви розмірковуєте над тим, чи варто зараз докладати зусилля для розвитку локального медіа — це просто необхідно!
Дослідіть ринок і категорії. Ваше завдання — зрозуміти, які є тенденції, тренди, а також динаміку розвитку локального ринку. Шукайте тренди в статтях, звітах компаній та агенцій. Важливо одразу визначити та зафіксувати список конкурентів.
Проаналізуйте прямих і непрямих конкурентів, аби оцінити ефективність і знайти точки диференціації. Експертка радить проводити аналіз за трьома основними блоками:
загальний аналіз — аудиторія, продуктова лінійка, SWOT тощо;
карта позиціювання — де розміщуємо конкурентів і де бачимо свою організацію;
найкращі світові приклади — переосмислюємо та впроваджуємо у свій продукт.
Основна мета цього етапу — знати місце на карті, де ви хочете опинитись.
Визначте ціннісну пропозицію.
«Створювати речі, які люди хочуть отримати, легше, ніж змушувати їх хотіти чогось», — зазначає стратегиня Марія. Як визначити цю потребу? Варто поспілкуватися з бажаною аудиторією і з’ясувати, яку потребу закриває ваш продукт.
Після того, як ви визначили напрям розвитку, варто зробити бренд видимим для цільової аудиторії. У цьому нам допоможе контент.
Як робити контент, який хочеться поширювати в умовах обмеженого бюджету?
Пропрацюйте точки контакту з брендом. Для цього пройдіть увесь шлях споживача і пропишіть, як ви можете провзаємодіяти з ним у кожній точці.
Робіть колаборації, які допоможуть потрапити в інфополе потенційно цікавої аудиторії за межами вашої спільноти. Обирайте для співпраці тих, хто має схожі цінності та аудиторію.
Найцінніше, що можна отримати від аудиторії, — її довіра, а надалі — повна лояльність до бренду. Важлива частина роботи медіа полягає у вибудові цієї довіри та утриманні балансу між нею та вимогами рекламодавців.
Будуйте навколо себе спільноту. Надайте її членам цінність: нетворкінг, інформацію, належність, розваги та спілкування, аби дізнатися їхні болі та мотивацію.
Пропонуйте бізнесу нестандартні рекламні кампанії та спецпроєкти, щоби збільшити лояльність до бренду та отримати органічне охоплення.