Ця послуга дозволяє за однією заявою отримати сервіси, необхідні для ведення власної справи.
е-Підприємець містить 8 послуг для бізнесу, серед яких зокрема: реєстрація ФОП, відкриття банківського рахунку, реєстрація пожежної декларації, податкові послуги й інші. Відтепер не треба буде ходити по різних установах, збирати довідки та зайві папірці, щоб отримати послуги, треба лише мати гаджет та 20 хвилин вільного часу.
Як розроблялася послуга?
Офіс ефективного регулювання BRDO ще з 2017 року системно працював над втіленням ідеї відкриття бізнесу онлайн. Зокрема, у білій книзі «Ліцензування як інструмент обмеження доступу до ринків» і в зеленій книзі «Аналіз інструментів доступу до ринків» було проаналізоване регуляторне середовище і перешкоди, що заважають підприємцям вести бізнес.
У 2020 році команда BRDO спільно з Міністерством цифрової трансформації і проєктом EU4DigitalUA розробила проєкти постанов Кабінету Міністрів України «Про реалізацію експериментального проєкту щодо спрощення умов для започаткування та провадження підприємницької діяльності» і «Про зміни до Положення про Єдиний державний вебпортал електронних послуг».
Проєктом EU4DigitalUA спільно з Мінцифрою були опрацьовані бізнес-процеси, сформовані вимоги до розробки і супроводжено процес розробки, що ще триває – адже в комплексі планується ще більше послуг.
Унікальністю комплексної послуги є відсутність однієї точки початку – тобто кожен може обрати, замовляти всі послуги чи тільки ті, що потрібні користувачу на даний момент.
Це дозволило надавати комплексні послуги на державному порталі Дія усім, хто за ними звертався. У 2021 році була затверджена постанова КМУ від 04 серпня 2021 року № 808 «Про реалізацію експериментального проєкту щодо спрощення умов для започаткування та провадження підприємницької діяльності», також розроблена за участі BRDO.
Окрім цього, із 2018 року функціонує портал Start Business Challenge, розроблений командою BRDO, покликаний зібрати всю інформацію про дозвільні документи, необхідні для відкриття різних видів бізнесу, – від кавʼярні до лісопилки. Із 2022 року портал інтегрований із Дія.Бізнес. А протягом 2022 року тривала розробка комплексної електронної послуги «e-Підприємець», ініційована BRDO, що базується на попередніх напрацюваннях.
Як скористатися послугою?
Потрібно зайти на портал Дія та заповнити заяву.
Після авторизації на Єдиному державному веб-порталі електронних послуг «Дія», користувач переходить у розділ «Мій бізнес» та обирає послугу «е-Підприємець». Якщо авторизація на Порталі відбувалася за допомогою КЕП юридичної особи, тоді можливість відкрити бізнес «з нуля» не надається і користувач переходить до вибору супутніх послуг.
Після вибору відкриття бізнесу «з нуля», користувач має здійснити такі кроки:
- обрати послуги самостійно або за допомогою опитувальника;
- заповнити реквізити юридичної особи, що підлягає реєстрації;
- вибрати форму оподаткування;
- заповнити інформацію щодо обраних послуг на кроці «Обрані послуги»;
- перевірити та підтвердити правильність даних;
- підписати сформовану комплексну заяву КЕП та очікувати на рішення.
Отримати послугу можна буде на будь-якому етапі запуску чи розвитку власної справи. Наприклад, дійсні ФОП зможуть розширити бізнес.
Наразі послуга на етапі тестування і запрацює найближчим часом для усіх українців.
Комплексна послуга е-Підприємець розробляється у межах проєкту EU4DigitalUA, що фінансується Європейським Союзом та впроваджується Академією електронного управління Естонії.