Ціни на російських ринках на нафту впали до 42 доларів за барель, проти 47 доларів у грудні минулого року, а збереження ціни марки Urals в 50 доларів за барель може скоротити очікувані нафтогазові доходи чиновниками рашки на чверть.
“Згідно з даними Санкт-Петербурзької товарної-сировинної біржі, 9 січня, було продано 10 тис тонн нафти по 42,19 доларів за барель. Минула угода була проведена 23 грудня, тоді продали 30 тис. тонн нафти за 47,03 доларів за барель”, – йдеться в повідомленні.
Світові ціни на нафту на початку цього тижня зросли. Відповідно, ф’ючерси марки Brent виросли на 90 центів, або на 1,2%, до 79,47 доларів за барель станом на 05:20 за Гринвічем. Нафта марки West Texas Intermediate зросла на 90 центів, або на 1,2%, до 74,67 доларів за барель.
Ціни на нафту зросли, оскільки кордони знову відкрилися в Китаї – найбільшому світовому імпортері нафти, що підвищило перспективи зростання попиту на паливо.
Також оголошена Мінфіном рашки 5 січня середня груднева ціна нафти Urals у 50 доларів вплине суттєво на фінансування бюджету, який розраховувався виходячи з ціни у 70 доларів за барель.
За сценаріями Мінфіну рашки, збереження 2023 року ціни в 50 доларів за видобутку 10 млн барелів на добу скоротить очікувані нафтогазові доходи на чверть, на 2,1 трлн деревяних рублів.
Очікувати зростання нафтодоларів рашці не доводиться й через те, що днями Кувейт збільшив у 5 разів – до 2,5 млн тонн – поставки дизпалива до Європи у 2023 році, щоб допомогти компенсувати скорочення постачань з Росії.
Ціна на російську нафту Urals упала до 37,80 доларів за барель, що значно нижче від ліміту в 60 доларів за барель, встановленого G-7 — після санкцій, спрямованих на доходи РФ від продажу нафти. Відповідно до даних, наданих Argus Media, національна марка Urals коштує 37,80 доларів за барель у порту Балтійського моря Приморськ. В агентстві зазначають, що ключовим рушієм цін, ймовірно, була втрата європейського ринку, тому що вона поставила Росію на милість крихітної групи великих покупців, особливо Китаю та Індії.
І через те, що танкерам доводиться пливти тисячі миль далі, щоб доставити вантаж із західних російських портів до цих покупців, вартість фрахту різко зросла. Це змусило барелі бути зниженими, щоб конкурувати з поставками з Близького Сходу.