Естонці готуються дати по зубах москалям, якщо ті наважаться таки напасти

Поділитися

Естонія 🇪🇪 отримала всі придбані французькі “Цезарі”.
6 серпня цього року, до Естонії, морем, доставили останні 6 колісних 155/52 САУ CAESAR від французької корпорації KNDS France (колишня Nexter). Перші 6 машин були доставлені наприкінці січня цьогоріч, а перші стрільби з них відбулися лише у липні.
Угода між Державним центром оборонних інвестицій Естонії (RKIK) та французьким Головним управліням озброєнь (DGA) було підписано 19 червня 2024 року. Окрім поставки 12 машин передбачено опціон на ще 6 САУ. Усі машини виконані у “французькій версії” Mk-1 на шасі 6х6 Arquus Sherpa 5.
Першочергово Естонія придбала 36 корейських гусенічних 155/52 САУ К-9, з яких 24 вже в строю. Ці машини надійшли до артилерійських дивізіонів 1-ї та 2-ї піхотних бригад (по 18 одиниць на бригаду).
Французькі САУ надходять до 3-го артилерійського дивізіону, який після рішення уряду Естонії від 24 липня цьогоріч, разом з американськими M142 HIMARS, увійдуть до новоствореного Арлетилерійського полку Першої дивізії Сухопутних військ.
Усі ці трансформації є частиною чотирирічного плану розвитку оборони на 2026–2029 роки, затвердженого 30 липня Міноборони та який передбачає:
– понад €10 млрд сумарних інвестицій;
– прямі військові видатки у 2029 — €2,723 млрд (5,42% ВВП).
– додаткові закупівлі САУ CAESAR та американських M142 HIMARS (до вже отриманих у квітні цьогоріч 6 пускових).
Майбутній артилерійський полк, ймовірно, складатиметься з двох повноцінних колісних дивізіонів по 18 машин на “Цезарях” та ракетного дивізіону на 12-18 “Хаймарсах”. Можливо, їх посилять засобами артилерійської розвідки та БПЛА — а тут Україні є що запропонувати партнерам)

Тарас Чмут

***

Image from an airplane of Aspen Mountains

З 2014-го року, малі країни Балтії, невпинно та всеохопно розвивають свою обороноздатність: від колективного піхотного озброєння до крилатих та балістичних ракет, бронетехніки, танків, зенітних ракетних комплексів та кораблів. І навіть літаків.

Так, 18 червня цього року, бразильська компанія Embraer, повідомила, що Міноборони Литви, купує три середні військово-транспортні літаки Embraer С-390 Millenium.
У випадку успішної реалізації контракту, Литва стане десятим власником цього типу, разом з: Португалією, Угорщиною, Південною Кореєю, Нідерландами, Австрією, Чехією, Узбекистаном, Швецією та Словаччиною.
C-390 (КС-390) – реактивний рамповий дводвигунний транспортний літак середньої дальності польоту, що розроблявся бразильською компанією Embraer у співпраці з американською корпорацією Bоeing з 2006-го року. Літак оснащений ТРДД International Aero Engines V2500-E5, та може перевозити до 23 тон вантажів (або 37,4 тон палива). Ринок і ніша цього типу – заміна легендарних Lockheed С-130 “Геркулес” та створенню якісної альтернативи іншим гравцям у цій ніші: українським Ан-178, китайським Shaanxi Y-8/9 тощо.
На сьогодні Повітряні сили Литви складаються з:
▶︎ трьох транспортних літаків укороченого взльоту та посадки Leonardo C-27J Spartan,
▶︎ двох легких транспортних літаків Let L-410 Turbolet,
▶︎ одного легкого літака Cessna 172,
▶︎ трьох пошуково-рятувальних вертольотів Eurocopter AS365 N3+Dauphin,
▶︎ чотирьох багатоцільових вертольотів Sikorsky UH-60М Black Hawk
Також, після 2022-го, публічно озвучувалося, що Литва передала Україні два свої модернізовані вертольоти Мі-8МТВ-1 та два навчально-бойові літаки L-39ZA.
Цілих три нових доволі не малих транспортники це солідне розширення власних спроможностей по перевезенню вантажів та підтримці своїх контингентів (інтересів) у різних куточках світу. Але, у випадку прямої війни з Росією, ці транспортники мало чим допоможуть (у першу чергу через малі розміри країнни та можливості по їх виведенню з-під удару). З іншого боку, вони можуть працювати з аеродромів партнерів та перевозити необхідне майно та озброєння, як це роблять українські літаки які базуються в Польщі.

На Тернопільщині рятувальники визволили лелеку з пастки на електроопорі

Antonov An-124 з України в Чикаго