Антимонопольний комітет України оштрафував ТОВ «Поштовий магазин» (м. Київ) на 1 млн 681 тис. грн за недобросовісну конкуренцію у вигляді поширення оманливої інформації.
Як встановив Комітет, реалізатор товарів широкого вжитку обманював громадян про можливість отримання виграшу.
Так, товариство розміщувало у друкованих виданнях рекламу, що містила наступні твердження: «300 000 гривень ЗА ОДНЕ СЛОВО»; «відгадайте закодоване на малюнку слово і … ВИГРАЙТЕ 300 000 ГРН»; «Знайдіть в скрині слово і отримайте 300 000 грн». Нижче великими напівжирними літерами зазначалося: «ГАРАНТІЯ ВРУЧЕННЯ 300 000 грн».
Як показало розслідування, у такий спосіб ТОВ «Поштовий магазин» лише зібрало адреси громадян, що легко відгадали слово, з метою залучення їх у клієнти.
Зокрема, за цими адресами були розіслані листи про гарантовану можливість виграшу головного (автомобіль або 150 тис. грн) та додаткових призів за умови замовлення продукції з каталогу товарів магазину.
Внаслідок специфічного викладу інформації (виділення шрифтом «потрібної» інформації, написання дійсних фактів майже прозорими літерами тощо) у споживача складалося враження, що саме він є переможцем розіграшу. Але насправді гарантувалося тільки право на участь в акції.
При цьому, ціни на продукцію, придбання якої було «запорукою» виграшу, у 2-4 рази перевищували середню вартість аналогічних товарів у торговельних мережах. Наприклад, засіб для зміцнення зору з екстрактом чорниці в аптеках коштує 32 грн, а в каталозі «Поштового магазину» – 82,9 грн.
Разом з цим, виявлено, що інформація про переможців попередніх розіграшів не відповідала дійсності, оскільки подібні акції товариство не проводило.
Комітет зобов’язав ТОВ «Поштовий магазин» припинити неправомірні дії, що вводять громадян в оману.
Антимонопольний комітет України оштрафував ТОВ «Поштовий каталог» (м. Київ) на 170 тис. грн за недобросовісну конкуренцію у вигляді поширення оманливої інформації.
Як встановив Комітет, реалізатор товарів широкого вжитку у власних рекламних матеріалах вказував неправдиву та нечітко сформульовану інформацію про розіграші й отримання призів.
Йдеться, зокрема, про відомості щодо переможців акцій товариства. Так, у рекламній листівці разом із фото людей зазначалося: «80 000 гривен помогут вам осуществить все ваши мечты! Вот несколько примеров, как распорядиться деньгами. Из опыта наших победителей*». Але як приклади використовувалася інформація про досвід нібито переможців акцій російських компаній, без уточнення яких саме.
Водночас, рекламуючи розіграш спеціального призу – пральної машини, товариство виклало інформацію у такий спосіб, внаслідок якого у пересічного споживача могло скластися враження, що він може отримати виграш безкоштовно за умови придбання товарів із каталогу на суму від 160 грн та за наявності під захисним покриттям відповідної комбінації.
Насправді ж, як було написано усередині конверта і складним для прочитання шрифтом, споживач, замовивши продукцію із каталогу на зазначену суму, отримає лише подарунок-сюрприз, що визначається товариством.
У рекламі іншої акції – «Привілейований чек» – повідомлялося: «Вручение приза гарантировано на 100 %» та зазначалося, що споживач отримає приз, надіславши запит протягом 10 днів. Проте жодного способу фіксації дати вручення листа товариство не передбачило. При цьому, внаслідок специфічного викладу інформації у споживача формувалося враження, що саме він є переможцем розіграшу 80 тис. грн. Але насправді гарантувалося тільки право на участь в акції.
Комітет зобов’язав ТОВ «Поштовий каталог» припинити неправомірні дії, що вводять громадян в оману.
Шановні громадяни, у зв’язку з цим, закликаємо вас бути більш уважними до рекламної інформації про нібито безкоштовні подарунки та обдумано підходити до участі у подібних розіграшах, звернувся ексклюзивно через тернопільську інтернет-газету “Про все” голова територіального відділення Антимонопольного комітету України у Тернопільській області Іван Курницький.