Обiцяють, що цього року не треба млiти в чергах перед дверима приймальних комiсiй навчальних закладiв! Бо можна подавати документи особисто в паперовому виглядi, а можна їх надсилати електронкою.

Однак чимало вступникiв побоюються це робити. Усе нове i невипробуване неминуче викликає пересторогу. Тому  й ми попросили людину, яка вiдповiдає за органiзацiю електронного подання документiв, роз’яснити абiтурiєнтам найважливiшi нюанси. Наша спiврозмовниця — Леся Куруц, редактор порталу “Єдине iнформацiйне вiкно”.

— Чи до кожного вишу країни можна подати документи електронкою? Якщо, скажiмо, деякi вiдмовляються приймати такi документи i вимагають папку з паперами та особистий пiдпис, то що робити?

— Якщо вiдмовляють, треба скаржитись на “гарячу лiнiю” МОН або в мiсцеве управлiння освiти. Бо, згiдно з наказом Мiнiстерства освiти №291
“Про запровадження у 2011 роцi у вищих навчальних закладах експерименту “Електронний вступ — 2011”, участь в цьому повиннi брати всi без винятку вишi країни.

— I державнi, i приватнi?

— Так, не залежно вiд форми власностi. Якщо унiверситет чи iнститут не хоче того робити, це є порушенням, за яке його керiвництво вiдповiдальне: навчальний заклад навiть можуть позбавити лiцензiї.

— А де саме слiд реєструватися: через “Єдине iнформацiйне вiкно” чи на сайтi конкретного навчального закладу?

— Тiльки на порталi “Єдине освiтнє iнформацiйне вiкно”, його сайт — http://www.osvita.com . Для цього треба зайти в роздiл “Електронний вступ” i заповнити анкету. Вступник лише вводить номер та серiю свого атестата про середню освiту, номер сертифiката i пiн-код ЗНО. Нiяких копiй, завiрених нотарiусом, робити не треба, адже в базi МОН є всi вiдомостi про кожного випускника. Якщо ж усi три параметри будуть введенi коректно i збiгатимуться, абiтурiєнт активує власний електронний
кабiнет, який уже мiстить необхiднi для вступу до вишу данi.

Наголошую, що додатково реєструватись на сайтi конкретного вищого
навчального закладу не потрiбно
. Бо саме через наш портал працюватимуть як уповноваженi представники вишiв, так i вступники.

— А чи може трапитись таке, що я хочу зареєструватись, а конкретного закладу нема у вашiй базi?

— Такий варiант неможливий у принципi. З “Електронним вступом — 2011”
працюють усi вишi країни.

— Ваша система мала запрацювати з 1 червня, однак зайти в неї неможливо. Чому?

— Вона вже працює. Однак iз 1 червня до системи мають доступ лише уповноваженi особи приймальних комiсiй вищих навчальних закладiв — для уточнення та доповнення деяких даних вишiв. Сама ж вступна компанiя в Українi починається аж 1 липня. Тому тiльки з 1 липня вступники
матимуть можливiсть подати електроннi заяви до ВНЗ, нi на день
ранiше
.

— Як абiтурiєнт дiзнається, що його справдi зареєстрували? I чи може статися таке, що людина вступила, а її про це “забули”  повiдомити?

— Вступник отримає звiт про те, що документи прийнято. Стосовно
iнформацiї про те, вступив вiн чи нi, її також зобов’язанi надати. Але треба зрозумiти, що iз системою працюють люди i, в принципi, усе залежить вiд працiвникiв приймальних комiсiй: у який термiн вони це зроблять, чи не припустяться помилок. Це все, звiсно, непокоїть абiтурiєнтiв. Можу сказати, що, за наказом мiнiстра, вiдповiдi мають надсилати в найкоротшi термiни, члени приймальних комiсiй вiдповiдатимуть за те, що з iнформацiєю є зволiкання.

— З вуст деяких полiтикiв доводиться чути, що в разi спiрної ситуацiї з електронним вступом абiтурiєнт не зможе звернутися до суду, бо українськi суди приймають до розгляду лише паперовi докази. Це так, чи вони перебiльшують i нагнiтають ситуацiю?

— Це питання наразi вивчають юристи. Якщо з’ясується, що тут й справдi є колiзiя, внесуть поправки до вiдповiдних законiв ще до кiнця вступної кампанiї, аби все було чiтко i грамотно.

Експрес

До речi:

Куди звернутися, якщо не вдається зареєструватись у системi
“Електронний вступ — 2011”:

Портал “Єдине iнформацiйне вiкно” — 044 200 55 06.

“Гаряча лiнiя” МОН — (044) 486-28-49.

Напишіть відгук