111

На дев’ятій сесії міської ради шостого скликання ухвалено Програму утримання і розвитку шляхово-мостового господарства Тернополя. Вона передбачає низку нововведень, які забезпечать безпеку руху та якість перевезень у місті.

У Тернополі – 16 кілометрів доріг державного значення. Основне навантаження на покриття здійснює транзитний транспорт. Однак податок від власників транспортних засобів сьогодні у міський бюджет не надходить. Влада міркує, що робити з дорогами – залишити в міському управлінні чи передати у власність держави, адже на утримання доріг, освітлення й ремонт потрібно чимало коштів. А це – значне навантаження на бюджет. Аби покращити ситуацію з дорогами та рухом у місті, розробили Програму утримання і розвитку шляхово-мостового господарства Тернополя на 2011-2014 роки. Вона має забезпечити швидкість, комфортність та економічність перевезень, поліпшення транспортно-експлуатаційного стану автомобілів, створення конкурентного середовища в утриманні шляхово-мостового господарства, безпеку руху.

“Цією програмою ми вирішуємо проблеми, які не є обтяжливими для бюджету. Деякі кроки дадуть можливість розвантажити місто від заторів за допомогою зміни дорожніх знаків та системи дорожнього руху в цілому. Що стосується більш вагомих концептуальних проблем, то будемо пропонувати систему управління муніципальними дорогами”, – зазначив заступник міського голови Владислав Стемковський.

Управління дорожнім рухом планують звести до єдиної системи. Поки що маємо у Тернополі абсолютно неконструктивний формат: світлофори є аналогові (старого зразка) та цифрові. Причому частина з них перебуває на балансі структури при Міністерстві внутрішніх справ, а частина – на балансі міста. Те ж стосується дорожніх знаків і системи зупинок електротранспорту. Є претензії від ДАІ щодо розвилок і знаків, розміщених так, що вони утруднюють проїзд.

Міська влада шукає шляхи вирішення цих проблем. Наразі у місті паспортизували 4/5 доріг – це гарний виняток із загальної дорожньої системи в Україні; розроблено проектно-кошторисну документацію на ремонт доріг на 300 млн. грн. у цінах 2009-10 років. Будівельна частина – готова повністю, проектно-кошторисна – потребує доопрацювання відповідно до сьогоднішніх цін. У подальшому з центральних вулиць вантажний транспорт перенесуть на об’їзні автошляхи. Затори на Збаразькій, Б. Хмельницького, Острозького та Глибокій ліквідують за допомогою розширення тротуарів та додаткового облаштування пішохідного переходу (Б. Хмельницького), шляхового використання вулиці Галицької та її реконструкції (Збаразька), розвантаження Глибокої шляхом перенесення дорожніх знаків, двостороннього використання вул. Живова та оснащення її світлофорами.

Також забезпечать належне утримання доріг узимку. Планують провести освітлення доріг та поетапно обмежити рух вантажівок у час інтенсивного проїзду транспорту містом. Поступово замінять щебеневе покриття на дорогах на асфальтоване. Організують пішохідні переходи на Об’їзній у зв’язку з високою аварійністю на цій дорозі.

В управлінні ЖКГ запустять єдину інформаційну систему, в яку входитиме вся проектно-кошторисна документація на ремонтні роботи, перелік проблемних вулиць та місць з утрудненим рухом. Це допоможе швидко і якісно ліквідовувати проблеми з проїздом у Тернополі, повідомила “Про все” прес-служба Тернопільської міської організації ВО “Свобода”

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься.