111

Прокуратурою Тернопільської області узагальнено результати перевірок, проведених в органах виконавчої влади, органах місцевого самоврядування, правоохоронних та контролюючих органах, підприємствах, установах, організаціях, уповноважених складати проколи про адміністративні правопорушення за 7 місяців 2012 року.

Перевірками охоплено органи державної податкової служби, Держтехногенбезпеки, ветеринарної медицини, Держсанепідслужби, інспекції з питань праці, Пенсійного фонду України, центрів зайнятості, лісового та мисливського господарств, органів внутрішніх справ, виконавчої влади та місцевого самоврядування, державної виконавчої служби та інші.

За результатами правозахисної діяльності з питань додержання законів про адміністративні правопорушення, упродовж 2012 року прокурорами порушено та направлено до суду 10 кримінальних справ, внесено 148 подань, принесено 367 протестів на незаконні постанови про накладення адміністративних стягнень, за документами прокурорського реагування притягнуто до відповідальності 324 посадових особи, у тому числі – 159 в органах контролю та відшкодовано до бюджету 28 тис. грн.

Також, направлено до суду 9 кримінальних справ, порушених стосовно сільських голів, які сприяли правопорушникам в уникненні від відбуття адміністративного стягнення у вигляді громадських робіт. Вироками судів винні особи засуджені, а правопорушники за втручання прокурорів відпрацювали встановлені їм години громадських робіт.

Із основних недоліків, які допускають уповноважені особи при складанні протоколів про адміністративні правопорушення, є неналежне їх оформлення, відсутність доказової бази вини особи, яка притягується до адміністративної відповідальності, невірна кваліфікація дій правопорушників, порушення права на захист та інше.

Наприклад, інспектором ДАІ винесено постанову в справі про адміністративне правопорушення, передбачене ч. 2 ст. 122 КУпАП та ч.1 ст. 126 КУпАП стосовно водія автомобіля та накладено на нього адміністративне стягнення у вигляді штрафу в сумі 700 грн.

У трьох протоколах про адмінправопорушення, складених інспектором стосовно водія за порушення розмітки проїзної частини та за непред’явлення документів для перевірки, допущено значну кількість стилістичних та орфографічних помилок, через що неможливо чітко визначити суть правопорушення, які документи не надані для перевірки, яким чином зупинено автомобіль, якщо правопорушник ніби то не зупинився за вимогу працівника ДАІ та інші дані.

Окрім того, дії водія щодо порушення розмітки проїзної частини невірно кваліфіковано за ч.2 ст. 122 КУпАП, оскільки за це правопорушення передбачена відповідальність за ч. 1 цієї статті.

Більше того, інспектором ДАІ при розгляді адміністративної справи до уваги не прийняті та не перевірені твердження водія з приводу того, що він порушення не вчиняв та знаку про зупинку автомобіля працівники ДАІ йому не подавали.

Відтак, окрім протоколів про адміністративні правопорушення у матеріалах справи відсутні будь-які докази вини особи, у тому числі і свідчення свідків події.

За результатами перевірки, прокуратурою області принесено протест, який розглянутий та задоволений.

Аналогічні порушення мають місце у діяльності практично усіх підрозділів ДАІ області.

Окрім того, органами та посадовими особами, уповноваженими на виконання функцій щодо притягнення осіб до адміністративної відповідальності, при накладенні адміністративних стягнень не враховуються вимоги ст. 33-35 КУпАП щодо характеру вчиненого правопорушення, особи порушника, обставин, що пом’якшують та обтяжують відповідальність. Ігноруються вимоги ст. 282 КУпАП щодо внесення пропозицій про усунення причин та умов, що сприяли вчиненню адміністративних правопорушень. Основними причинами вказаних недоліків є неналежне виконання посадовими особами своїх функціональних обов’язків, у деяких – випадках відверте ігнорування норм закону, відсутність дієвого та ефективного контролю за їх роботою з боку керівництва, повідомила “Про все”  старший прокурор прокуратури області Наталія Штурма

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься.