Із 10 листопада тернополян спробують зомбувати ще одним телеканалом. Саме цього дня у кабельній мережі почне трансляцію “Тернопіль 1”. Для чого створюють цей проект можна буде зробити висновки з перших днів трансляцій і змістовного наповнення програм. Із сторінки новоствореного каналу можна зрозуміти, що їхня цільова аудиторія – молодь.
Відомо, що ідеологом проекту є так званий чорний політтехнолог Юрій Фартушняк. Чорний він не за кольором шкіри, а за методами роботи. Саме завдяки технології “розкиданням бруду” переміг у 2015 році міський голова Сергій Надал. І хоч Надал набрав 60% голосів, проте явка виборців була рекордно низькою, бо тернополяни не хотіли вибирати краще “г” з купи лайна.
За повідомленням detector.media ще в грудні 2017 року власник тернопільської радіостанції «Українська хвиля» Юрій Фартушняк запускає кабельний телеканал «Тернопіль 1». 30 листопада 2017 року Національна рада з питань телебачення і радіомовлення задовольнила заяву ПП «ТРО “Тернопіль-медіа”» заяву про видачу ліцензії на кабельне мовлення.
«Тернопіль 1» планувало запуститися в першій половині 2018 року. Тепер йдеться про 10 листопада. Спершу застаріла “новинка” мовитиме тільки в тернопільській кабельній мережі компанії «Воля» (ТОВ «Телесвіт»).
Проте, за словами Юрія Фартушняка, телеканал буде тісно інтегрований із соціальними мережами.
ЛОГІЧНО ВИНИКАЄ ПИТАННЯ: ДЛЯ ЧОГО КУПЛЯТИ ЛІЦЕНЗІЮ, МАТИ ОБМЕЖЕННЯ, ОТРИМУВАТИ ЦЕНЗОРА ВІД ДЕРЖАВИ В ОСОБІ НАЦРАДИ? ЙМОВІРНО, ДЛЯ ОСВОЄННЯ БЮДЖЕТУ ))
Споживачів кабельного телебачення з року в рік меншає. Вже кілька років телевізори і тюнера до супутникових антен продаються з інтернет-підключенням. Для чого платити збіднілим українцям за кабельне, якщо їм роздали безкоштовно приставки Т2 із 32 каналами?
Формат телеканалу «Тернопіль 1» – інформаційно-розважальний. Заплановано 16,5 годин на добу програм власного виробництва. У програмній концепції переважатимуть інформаційно-аналітичні та публіцистичні передачі (9,5 годин на добу), розважальні передачі (3 години 40 хвилин на добу). Також будуть культурно-мистецькі (1 година 10 хвилин), науково-просвітницькі (40 хвилин), освітні (30 хвилин), релігійні (30 хвилин) і дитячі (5 хвилин) передачі, а також підбірка музичних творів (30 хвилин) і фільмопоказ (1 година 20 хвилин).
Власником і керівником ПП «ТРО “ Тернопіль-медіа ”» є Юрій Фартушняк.
ПРОТЕ, НЕОФІЦІЙНО КАЖУТЬ, ЩО ВІН ЛИШЕ ОСОБА, НА ЯКУ ОФОРМИЛИ КАНАЛ.
Юрій є власником і керівником ПП «ТРО “Українська хвиля”» – занепадаючої тернопільської радіостанції , яка існує завдяки обслуговуванню влади. Звучить вона з 20 години до 8 ранку. Не плутайте цю ефемку з успішним УХ-радіо, до якого він не має жодного стосунку.
У минулому пан Фартушняк був депутатом Тернопільської міської ради від ВО “Свобода” і є особою, наближеною до мера Сергія Надала.
30 листопада 2017 року Нацрада задовольнила заяву «Українська хвиля» про продовження ліцензії на мовлення на частоті 101,1 МГц у Тернополі. Ліцензію продовжено на сім років. «УХ-радіо» (спершу називалося «Українська хвиля») мовить з грудня 1998 року, її формат – 100% української музики та української мови. На час заснування це було доволі прогресивна ідея. Нині ж, у час російсько-української війни, коли держава встановлює україномовні квоти, тернопільська ефемка вже не відрізняється від інших.
Оскільки медійного ринку в Україні, як і в Тернополі зокрема, немає, то цілком очевидно, що проект існуватиме за кошти власників. Що буде, якщо власникам набридне проект або не стане коштів – питання риторичне. У Тернополі вже існувало понад два десятки газет, які за десятиліття збанкрутували. А нинішній стан тернопільської преси скоріше мертвий, ніж живий. Сумарний тираж тернопільських газет нині менший, ніж 10 років тому в одного поважного видання.
Що ж до існуючих трьох місцевих телеканалів можна сказати – животіють. Їхні рейтинги на рівні статистичної похибки.
Колишнє ТТБ, а нині Суспільне, очолює ставлениця Романа Заставного (за “стоматологічної обіцянки” Сергія Надала ), яка навіть не змогла пройти співбесіду по скайпу.
Про це розповідають колишні підлеглі Зоряни Биндас, які не захотіли працювати під орудою людини, далекої від телебачення. Десятирічний досвід читання на УХ-радіо агітаційні прес-релізів, видаючи їх за новини, це далеко не те, що потрібно сучасному телеканалу. З її досягнень можна відзначити хіба відкриття ветеринарного кабінету для котиків в будівлі телерадіокомпанії, яка ще донедавна мала суворий пропускний режим. Основним питанням заставно-аваківської команди до старого керівництва каналу були не творчі програми, які нині закрили, не завдяки яким надходженням виживали, а … який метраж кімнат. Саме за рахунок скорочення персоналу у філії тернопільського суспільного звільнилося 1 тисяча 375 квадратних метрів приміщень
Саме їх сьогодні і намагаються здати в оренду. Що буде з приміщенням з часом – відомо лишень ласківецькому зятю, який знищив школу мистецтв і не допустив, щоб талановиті діти навчались в приміщенні телерадіокомпанії. Разом з Надалом загнав учнів у 21 школу, де нині спостерігається повний звіздець.
TV-4 вважається найрейтиговішим на тернопільському телебезриб’ї. Прибутки воно приносить у час виборів. Саме тоді з нього й викачують фінанси. А в міжвиборчий період власники намагаються тримати тівішніків не збитковим.
Свого часу імідж телеканалу знищив призабутий нині нардеп Ярослав Джоджик, який разом з Юрієм Костенко розколював РУХ В’ячеслава Чорновола , а потім мордував аудиторію імпотентною “Нашою Україною”. Фамілії мажоритарників – Гуменюка, Полянчича, Тарасюка, які тоді перемогли, нині мало хто згадає… Значна частина сьогоднішніх програм із гостями є фактичною прихованою рекламою, з якої і живе “четверта кнопка”.
Канал ІНТБ – СМАЙЛ-TV – створювали люди, нібито причетні до найбільшого хакерського скандалу у світі з тернопільським корінням. Згодом телеканал, який не користувався популярністю, взяв під свою опіку Роман Заставний. Напевно, фінансові витрати на утримання телеагітки були настільки важкими, що ношу із ним розділив мер Сергій Надал. Як наслідок, ІНТБ переїхав із будинку побуту “Сонячний” в центр Тернополя, на третій поверх “дитячого світу”. Нині серед підприємців файного міста вважається, що рекламуватися на заставно-надалівському телеканалі принизливо. Неофіційно туди “заганяють” залежних бізнесменів від влади.
Існуючі три тернопільські телеканали – це, на жаль, примітивні медіа-площадки з мінімальною аудиторією та можливістю приїжджим політикам попіаритись.
У соціальних мережах жартують, хто з політиканів не спроможний зібрати тернополян на майдані, йде поговорити з операторами й ведучою, бо в онлайні їх ніхто не дивиться.
Тернопільські телеканали – такий собі джентельменський набір місцевих олігархів разом із коханками, джипами і закордонними віллами.
І ця ситуація характерна не лише для провінційних телеагіток, але й на рівні столичних медіагігантів. В областях десь телеканалів більше, як от в Одесі – понад 30, а десь вистачає телелокшини від національних виробників.
Але повернемось до того, з чого починали замітку: вже пів року у Тернополі ніяк не стартує телеканал “Тернопіль 1 “. За теперішніх інтернет-технологій – це відверте марнотратство. А знаючи, що робить його Юрій Фартушняк, який остаточно добив “Тернопільську газету”, результат передбачуваний, оскільки в нього немає телевізійного досвіду.
У команді творців нового телепродукту можна побачити “цензора Барни” Надію Копилець та дітлашню…
Єдиний, у кого є досвід роботи на телебаченні, навіть столичному, Андрій Підлужний. Проте, як співак і ведучий Андрій не мав шаленої популярності, як от його покійний кум Ігор Пелих. Чи зуміє він як продюсер добитися успіху – питання часу, кадрів та фінансування.
Насправді сьогодні кожен бажаючий може в ютубі, фейсбуці, твітері, інстаграмі створити свій канал чи сторінку і транслювати цікаві стріми чи виставляти змонтовані ролики. Це показує досвід місцевих блогерів, наприклад, Наталії Литвин із її 172 тисячами підписників.
Перше тернопільське інтернет-телебачення, яке існує вже більше року в соцмережах, назбирало поки 8 тисяч фоловерів у Фейсбуці та вісім сотень підписників у ютубі. Команда Надії Березюк намагається розвинутись завдяки оперативному розкиданню своїх стрімів по більш розкручених групах. Неофіційно говорять, що це проект будівельного магната Василя Лила. Офіційних підтверджень цій інформації не має. Хіба лишень приміщення редакції розташоване в будівлі, яка належить “Тернопільбуду”.
В орбіту Василя Лила нібито входять деякі невеличкі місцеві газети, які без рекламної підтримки просто щезли б.
Саме на противагу медіа-групі Василя Лила, за рік до парламентських виборів, нібито створює свій медіа-пул інший будівельний гігант Тернополя Ігор Гуда. Звісно, офіційно підтвердження цій інформації не має. Проте, він вже пробував свої сили у виборчих кампаніях, але без успіхів.
Медіаспільнота Тернополя обговорює ймовірність залучення до проекту “Тернопіль 1” Сергія Надала. Можливо, міський голова Надал, після двох термінів на посаді мера, спробує виграти мажоритарку до парламенту. Наразі це лишень припущення. З фінансової точки зору краще контролювати щороку 2 мільярди 300 мільйонів гривень бюджету Тернополя, ніж жити з відкатів-лобіювань у Верховній Раді. Та й з політичної точки зору йти від “Свободи” до Верховної Ради, навіть перемігши на окрузі – це безперспективно відсидітися з позафракційними…
Проте, найбільший вплив на інформаційне поле українців і тернополян зокрема, мають веб-сайти та соціальні групи Фейсбуку. У них найоперативніше інформують про події, люди обговорюють без цензурування наболілі проблеми.
Навіть телеканали пропихають свої стріми і новинні репортажі в Фейсбук, Твітер, Гугл+. Спочатку таку екзотику аудиторія сприймає із зацікавленням. Дотепники жартують, що репортажі, наприклад Суспільного, в мордокнижці Цукерберга сприймали як екзотичне відродження совдепії. Кілька днів було прикольно дивитись цей дурдом, а згодом нудне дійство стало відверто дратувати…
Кілька років тому вплив тернопільських веб-сайтів політики та злодюжки-чиновники знівелювали сотнею власних підлабузницьких та агітаційних ресурсів у стрічці укрнету. Проте, вже у 2018 році трафік всеукраїнського агрегатора впав до 5-7% на регіональному рівні.. “Рулять” сьогодні соціальні медіа.
P.S. Поки готувався матеріал, сьогодні “Тернопіль 1” розпочав акцію з розкрутки сторінки у Фейсбуці орієнтовану на молодь – розіграш путівки до Парижу з нагоди відкриття каналу. За три години акцію поширили сотня підписників. Проте, чи будуть читати новини учасники розіграшу, чи стань ядром майбутньої телеаудиторії – питання риторичне…
Такі “молодіжні акції” схожі на розкидання буханок хліба в реальному житті, як це робили регіонали на Театральному майдані чи роздавання гречки порошенківцями…