Україна є однією з найбільш замінованих країн світу, і на її розмінування знадобляться роки. Підлітки пізнають світ і дорослішають, отримуючи новий досвід та враження, проте інколи це пов’язано з ризикованою поведінкою. Тому вони повинні знати правила поведінки на територіях, де можуть бути вибухонебезпечні предмети.
Олександр Педан і Василь Байдак проведуть сто “НеЛекцій” про мінну безпеку та здоров’я для підлітків та молоді на сході та півдні України. Під час цих офлайн-зустрічей вони обговорять простою та доступною мовою важливі теми: мінна безпека та освіта, фізичне та ментальне здоров’я.
“Надзвичайно важливо підвищувати обізнаність молоді про небезпеку, що несуть міни та інші вибухонебезпечні предмети, оскільки ми готуємося до нового навчального року в Україні. Навіть під час війни діти та молодь повинні мати доступ до освіти. «НеЛекції» допомагають підліткам розворушитися, розвивають їхній потенціал та зближують їх з однолітками, що є важливим фактором емоційного та соціального розвитку. Однак, перш за все, діти повинні бути в безпеці”, — сказав Мурат Шахін, голова Представництва Дитячого фонду ООН (ЮНІСЕФ) в Україні.
Мета проєкту “НеЛекції” – дати підліткам та молоді максимум безпекової інформації, аби у випадку виявлення невідомих предметів вони знали чіткий алгоритм дій і розуміли наслідки.
“Окрім ризику потрапити на заміновані території, є високий шанс підірватися на уламках ракет, які збиває протиповітряна оборона. Часто підлітками керує цікавість, тому їм потрібно пояснити, чому не можна підходити й тим паче торкатися невідомих предметів. І зробити це доступно, зрозуміло, з елементами гри, щоби вони почули та засвоїли цю важливу інформацію”, – каже один із “нелекторів”, стендапер і волонтер Василь Байдак.
Тема безпеки під час “НеЛекцій” у пріоритеті, але також із молоддю обговорять важливість продовжувати навчатися, навіть якщо ситуація в місті чи області не дозволяє цього зробити офлайн. Порушать тему ментального та фізичного здоров’я і закцентують на тому, щоби підлітки не мовчали про свої хвилювання, страхи, переживання, а ділилися ними з тими, кому довіряють, і звертались за допомогою до кваліфікованих спеціалістів.
“Підліткам потрібне спілкування з однолітками, так вони усвідомлюють, що однокласники відчувають схожі переживання, що вони не єдині у своїх тривогах. Тому на “НеЛекціях” ми наголошуємо на важливості навчання, де вони можуть отримати це спілкування, але, звичайно, у безпечному форматі. Тому що там, куди ми поїдемо, повноцінно відновлювати очну форму надто небезпечно”, – розповідає ще один “нелектор”, телеведучий та громадський діяч Олександр Педан.
Нагадаємо, раніше команда провела “НеЛекції” у двадцяти містах України для близько п’яти тисяч дітей. Цього разу планують провести сто заходів на сході та півдні України, зокрема у Миколаївській, Запорізькій, Харківській, Сумській та інших областях.
Довідка:
“НеЛекції” – це офлайн-зустрічі з молоддю, під час яких доступною мовою та в ігровій формі обговорюються важливі теми: мінна безпека та освіта, фізичне та ментальне здоров’я. Проєкт реалізується ГО “UMIND” за підтримки Дитячого фонду ООН (ЮНІСЕФ) в Україні.
Проєкт реалізує ГО “UMIND” у рамках “Спільно” – програми Дитячого фонду ООН (ЮНІСЕФ) в Україні для підтримки молоді, яка постраждала від війни. Програма “Спільно” об’єднує зусилля ЮНІСЕФ з урядом, місцевими органами влади, громадським сектором та бізнес-партнерами заради кожної дитини в Україні.