«Колайдер» — це перший проєкт Суспільного для підліткової аудиторії на платформах YouTube і TikTok. Креативний концепт, розроблений pedan|buro, втілює ідею зухвалої школи майбутнього, де могли б викладати Залізна Людина, Донателло, Айнштайн та інші ікони попкультури. Це також альтернативна пропозиція токсичному російському контенту в легкому і зрозумілому жанрі едьютейнменту.
«Колайдер» дозволить підліткам відчути себе кмітливими дослідниками та дізнатися більше про світ навколо; прокачати навички критичного мислення, продемонструє, що сумніватися та перевіряти інформацію — це база, а цікаві знання дають впевненість. У спільнотах соцмереж можна буде знайти однодумців і поринути в цікаву суперечку.
«Чи хвилюємося, запускаючи проєкт для підлітків? Безумовно! Чи маємо право цього не робити? В жодному разі! — коментує головна продюсерка цифрових платформ Суспільного Вікторія Мурована. — Ми вперше вступаємо у діалог з найвимогливішою аудиторією, тому весь контент, який з’явиться, пройшов перевірку в чатах з фокус-групами, від логотипа до підводок ведучих. І для Суспільного і для pedan|buro важливим викликом є спроба запустити корисні тренди, залишаючись при цьому у межах популярних форматів платформ, де наша аудиторія присутня найбільше. Віримо, що підписники “Колайдера” в близькому майбутньому стануть нашими кореспондентами й блогерами і амбасадорами українського контенту. Також дуже сподіваємося на підтримку освітян, для яких хотіли б стати союзниками».
«Ми ґрунтовно підійшли до нового продукту: перш за все провели велике дослідження, щоб зрозуміти, який контент споживають українські підлітки в інтернеті, проаналізували всі дані та лише після цього розробили креативну концепцію й сформували перелік тем і форматів, з яких починаємо наш канал. Наш “Колайдер” — це про тварин, космос, науку, історію, геймерів, крутих блогерів та інші теми, які гуглять і тікточать українські підлітки. Щасливі зустріти однодумців у вигляді фантастичної команди pedan|buro. Здається, разом у нас вийшло створити крутий продукт. Тепер чекаємо на оцінку і відгук молодих глядачів та глядачок», — поділилась керівниця редакції дитячого та підліткового мовлення, продюсерка проєкту від Суспільного Юлія Дичук.
Співзасновник pedan|buro та креативний продюсер ютуб-каналу «Колайдер» Олександр Педан коментує майбутній проєкт із захопленням: «Останні чотири роки команда pedan|buro займається виготовленням та впровадженням корисних соціальних, освітніх проєктів для молоді. Враховуючи, що ми досягли певних успіхів, і нам подобається створювати для дітей едьютейнмент, всі напрацювання ми із задоволенням використали у створенні “Колайдера”. Скажу більше, нам з командою працювалося просто в кайф, знаючи важливість такого контенту на просторах YouTube, — зазначає Олександр Педан. — Ми мріємо знищити все російсько-пропагандистське в усіх соцмережах, щоб нашим дітям було достатньо саме україномовного контенту, і віримо, що цей контент не просто буде корисним та цікавим, а й буде класним прикладом для створення такої критичної маси українського в усіх соцмережах».
На старті «Колайдер» презентує три формати відео:
- експлейнер-журнал «Та невже?»: загадки космосу, міфи про тварин, українська боротьба, геймери та інші неймовірні речі, які існують в Україні та світі.
- наукові батли «Хто тут Ейнштейн?»: Влад Шевченко, alyona alyona, Roxolana та інші блогери перевірятимуть свої знання та фізичні можливості.
- інфотейнмент-ролики «КіберХата»: блогери Валерія Пешикова та Микола Мальчин розкажуть все про віртуальний світ — від крутого до небезпечного.
Анастасія Зубченко, креативна директорка pedan|buro та режисерка YouTube-каналу «Колайдер», додала, що молодь — одна з найскладніших аудиторій, за увагу якої треба боротися чи не щосекунди: «Для цього ми намагаємося робити наші відео з максимальною кількістю динаміки, яскравої айдентики, візуальних способів, способів драматургічних, сценарних тощо. Та важливо було також поєднати фан з користю, бо весь контент на YouTube-каналі “Колайдер” — він корисний, він несе в собі фактаж, який знадобиться дітям у майбутньому, взагалі для підвищення інтелектуального рівня. Звісно, тут ми конкуруємо з пранками, фановими відео на TikTok, яких дивляться дуже багато, але ми переконані, що ось такий “метч” користі та фану — це найкраща формула освітнього контенту, який може бути на YouTube».
Зі свого боку Олена Левандовська, співзасновниця та CEO pedan|buro, акцентувала, що зараз важливо будувати не лише фізичний кордон з росією, а й культурний, над чим спільно працюють обидві команди: «Звісно, ми розуміємо, що є крапелькою в синьому океані, який здебільшого для українців заповнений російськомовним контентом. Але ми з нашим прекрасним партнером віримо, що до нас долучаться інші крапельки, й таким чином ми наповнимо цей океан українським. Переконані, що це лише початок. Й оскільки молодь — це майбутнє України, то цю молодь ми маємо привести на сторону українського, забрати від російського якнайдалі, щоб після перемоги вони будували цю країну».