За несвоєчасну сплату податків – штраф і пеня

Поділитися

Декларування доходів громадян, оподаткування податком на доходи фізичних осіб, терміни подання звітності приватними підприємцями, подання звітності через Інтернет – ось лише невеликий спектр питань, який порушували учасники „гарячої” лінії Тернопільської об’єднаної ДПІ. Цього разу на запитання тернополян відповідав начальник відділу адміністрування податку на доходи фізичних осіб Сергій Олександрович Беркутов. Вашій увазі пропонуємо найактуальніші питання-відповіді прямого зв’язку.

– До 1 травня я подав декларацію про майновий стан і доходи, оскільки був зобов’язаний це зробити, так як отримував доходи від здачі у найм житла. Мені нарахували податок. У які терміни я повинен його сплатити?

– Відповідно до пункту 179.7 статті 179 Податкового кодексу фізична особа зобов’язана самостійно до 1 серпня року, що настає за звітним, сплатити суму податкового зобов’язання, зазначену в поданій нею декларації.

– У минулому році я отримала у подарунок квартиру, проте не маю коштів, щоб сплатити податок. Чи застосовуватимуться штрафні санкції за несвоєчасну сплату?

– Однозначно, що так. Адже чинним законодавством передбачено, що ви зобов’язані самостійно сплатити податок за підсумками декларування до 1 серпня. В іншому випадку, такий платник притягується до відповідальності у вигляді штрафу у таких розмірах: при затримці до 30 календарних днів включно, наступних за граничним терміном сплати, – у розмірі 10 відсотків суми податкового боргу, при затримці більше 30 календарних днів – у розмірі 20 відсотків суми податкового боргу.

Крім того, на наступний робочий день по закінченню граничного терміну сплати на суму податкового боргу нараховується пеня.

– Я приватний підприємець, що обрав спрощену систему оподаткування (третя група не платник податку на додану вартість), здійснюю роздрібну торгівлю продовольчими товарами. У мене є троє найманих працівників, чи потрібно мені вести книги обліку доходів для кожного з них. Адже хотілося б проводити належний облік готівки?

– Згідно з Податковим кодексом, платники єдиного податку першої, другої та третьої групи, які не є платниками ПДВ, ведуть книгу обліку доходів, шляхом щоденного, за підсумками робочого дня, відображення отриманих доходів. Форма та порядок ведення цієї книги затверджено Наказом Мінфіну від 15.12.2011 р. №1637.

Чинним законодавством не передбачено ведення таких книг для найманих працівників, відповідно і відповідальності за їх неведення чи неналежне ведення не передбачено. Проте, з метою ведення належного обліку готівкових коштів, за бажанням, підприємець може зареєструвати книги обліку доходів на своїх найманих працівників, які приймають готівку (продавці, бармени тощо).

– Який розмір мінімальної зарплати та податкової соціальної пільги з квітня?

– Починаючи з 1 квітня і до 30 червня включно, розмір мінімальної заробітної плати складає 1094 грн. З 1 липня до 30 вересня включно мінімальна зарплата зросте до 1102 грн., з жовтня – 1118 грн., а з грудня – 1134 грн.

Що стосується податкової соціальної пільги, то її розмір протягом року не змінюється, адже залежить від мінімальної зарплати, затвердженої на 1 січня звітного року. Відтак, цього року податкова соціальна пільга становить: у розмірі 100% – 536,5 грн., 150%  – 804,74 грн., 200% – 1073 грн.

„Конвертована” зарплата до прокуратури доведе

Майже 158 мільйонів гривень сплатили тернополяни до місцевих бюджетів