Як постояти за себе в супермаркеті

Поділитися

“Вчора ввечері, в супермаркеті я став мимовільним свідком невеликого інциденту. Зі стелажів, поряд з молодою парою, випав ящик з пляшками дорогого вина. При цьому, розбилися кілька пляшок. На досить пристойну суму. Природно, адміністрація супермаркету звинуватила молодих людей в «погромі »і зажадала відшкодування збитків нібито нанесеного ними. Завдяки нашому оперативному втручанню інцидент був вичерпаний.

Але стало очевидно інше! Наші громадяни, при виникненні подібних випадків, через незнання чи нерозуміння чинного законодавства, просто нездатні захистити себе і свої інтереси!
Тому, хочу з вами поділитися наступним:
Якщо при здійсненні покупок в супермаркеті ви випадково розбили товар, не поспішайте платити за нього. Не здавайтеся під тиском охорони або адміністрації магазину, які будуть вас запевняти, що ви «змушені відшкодувати збитки».

Пам’ятайте: у вас, як у покупця, є свої права.
1. Не соромлячись, заявіть охороні або адміністрації магазину, що в «Цивільному кодексі України» говориться, що «ризик випадкової загибелі чи пошкодження речі несе її власник». Тобто, до моменту здійснення покупки власником речі є продавець. Виходячи з цього, ви не зобов’язані за неї платити. Детальніше про ризик випадкового пошкодження сказано в статтях 323, 668 і 1166 ЦКУ. По суті своїй, Закони «Про захист прав споживачів» України та Росії ідентичні. Можуть злегка відрізнятися лише нумерація статей і пунктів статей. Не більше!
2. Вимагайте від адміністрації супермаркету надати докази того, що саме ви винні в пошкодженні товару. Це можуть бути відеозаписи з камер відеоспостереження, свідчення свідків.
3. Якщо пошкоджений вами товар зберігався в неналежних умовах (на полицях, не захищених спеціальним бортиком, в проходах між рядами і т.д.), вкажіть на цей факт.
4. Нагадайте адміністрації магазину, що в Законі України «Про захист прав споживачів» у п.2 ст.17 сказано, що «Продавець (виконавець) зобов’язаний всіляко сприяти споживачеві у вільному виборі продукції. Забороняється примушувати споживача придбавати продукцію неналежної якості або непотрібного йому асортименту ». Розбитий товар не є вашим вибором.
5. Якщо наведені вами аргументи не зломили гнів охоронців магазину, поясніть, що відмовляєтеся платити штраф на місці (може, ви не розраховували на додаткові витрати, у вас з собою немає грошей). Скажіть, що такі виплати здійснюються виключно через суд, та й то, в тому випадку, якщо буде доведена ваша вина.
6. Якщо адміністрація все ж наполягає на тому, щоб ви заплатили за пошкоджений товар, вимагайте складання акту про інцидент. Куди вже будуть записані і свідчення свідків, і ваші, і адміністрації. Поясніть, що тільки на підставі цього акта та через суд будете оплачувати штраф.
7. Якщо адміністрація продовжує на вас тиснути (завела в кімнату охорони, відмовляється випускати з приміщення супермаркету, вимагає залишити свої документи) слід згадати про пункти 1,4 і 5 статті 19 Закону України «Про захист прав споживачів», у яких йдеться про заборону нечесної підприємницької практики і агресивної діяльності. Відповідно до закону охорона супермаркету не має права затримувати вас, обмежувати вашу свободу. Поясніть, що це вже їм загрожує судовими або кримінальними розглядами …

Нерідкі випадки, коли неліквідний, але досить дорогий тендітний товар, спеціально розташовують таким чином, що б при найменшому або незручному дотику до полиці де він розміщений, призведе до його падіння з висоти і знищенню. Після чого, адміністрація маркету всіма силами намагатиметься повісити збиток на когось із поруч стоять покупців
Всім приємного відпочинку і вдалих покупок!
І ніколи не бійтеся перед нахабними і цинічними торгашами!

УДАРівці вдарять по корупції

Левус відповів на виклик Федика