111

Експорт соків з України за підсумками першого півріччя 2019 року в порівнянні з аналогічним періодом минулого року виріс в три рази – з 22,3 тисячі тонн до 67,9 тисячі тонн.

Про це йдеться в повідомленні асоціації “Український клуб аграрного бізнесу”.

В цілому експорт плодово-овочевих соків з України за січень-червень 2019 року в вартісному вираженні становив 54,8 млн доларів, в той час як в минулому році за аналогічний період було експортовано продукції на 27,9 млн доларів.

“Україна виступає нетто-експортером соків – сальдо торгового балансу по сокам (експорт мінус імпорт) є позитивним і становить 38,7 млн ​​доларів”, – йдеться в повідомленні.

Основною країною-споживачем українських соків за результатами першої половини поточного року стали США, куди поставили соків на 23,6 млн доларів або 43% від всіх поставок соків за вказаний період.

У трійку лідерів також увійшли Канада – 14,6% (майже 8 млн доларів) і Австрія – 13,2% (7,2 млн доларів).

Найбільшою популярністю користуються яблучний і томатний соки.

Нагадуємо:

В рамках Зони вільної торгівлі з ЄС Україна може безмитно експортувати соки в ЄС в межах квот.

У 2019 році розмір основної квоти на безмитний експорт соків в ЄС становить 16 тисяч тонн, а додаткової (яка почала діяти з 2017 року і буде діяти до 2020 року включно) – 500 тонн.

Обидві квоти були закриті ще в перших числах січня поточного року, в той час як експорт продукції триває і надалі.

***

традиційно зростає попит на різноманітні соки, вибір яких в торгівельній мережі нині доволі великий.

Проте, як свідчить практика, вміст пляшки чи пакету з соковитими плодами на етикетці, далеко не завжди виправдовує очікування споживача. Тож спробуємо розібратися чому так відбувається?

Нерідко на етикетці можна прочитати «сік відновлений із концентрату», що це означає? Концентрат соку є натуральною сировиною, яку отримують шляхом випаровування води з повністю зрілих фруктів та овочів. Концентрати використовують виробники, щоб з їх допомогою соки можна було легше зберігати і перевозити, і люди могли пити апельсиновий, ананасовий та інший сік з фруктів, які в Україні не ростуть. Тож сік відновлений — це «продукт, отриманий доданням до соку концентрованого натурального і/або пюре підготовленої питної води з одночасним відновленням аромату доданням натуральних ароматизаторів чи без відновлення аромату».

Крім того, розрізняють ще сік з м’якоттю — це «рідкий продукт, отриманий механічним відділенням рідкої фази фруктів, овочів, або їх суміші з частиною м’якоті та/чи отриманий змішуванням густої фази їстівної частини фруктів, овочів або їх суміші (пюре і/або концентрованих натуральних соків) з сиропом з цукру, сахарів та/або меду натурального з одночасним відновленням аромату чи без відновлення аромату».

Якщо на маркуванні значиться «нектар» — це «рідкий продукт, отриманий змішуванням соку натурального, та/або соку концентрованого натурального та/або пюре натурального, та/або пюре концентрованого натурального з підготованою питною водою, і/або цукром чи сахарами, цукровим сиропом, і/або натуральним медом з одночасним відновленням аромату або без відновлення аромату, здатний до зброджування, але незброджений, що може містити добавки, законсервований фізичним способом, окрім обробляння іонізувальним опромінюванням». Вміст плодової частини згідно вимог стандартів у нектарах коливається від 25% для гранатового нектару до 50% для нектару із яблук.

У продукції з позначенням «напій соковий» плодова частина має становити мінімум 10%. Це «рідкий продукт, отриманий змішуванням соків, і/або пюре, концентрованих соків, концентрованого пюре з одного або декількох видів плодів із підготованою питною водою, цукром (сахарами), цукровим сиропом, або іншими підсолоджувачами, законсервований фізичним або хімічним способами».

Отже купуючи сік, потрібно спершу переконатися, що саме це слово зазначене на маркуванні. Адже напис «нектар» чи «соковий напій» інколи друкують дрібним шрифтом та ще й на зворотному боці упаковки, в той час, як на лицьовій його стороні красується великими літерами лише назва «Яблучний», «Виноградний», «Апельсиновий» і таке інше. До того ж, упаковку, зазвичай «стилізують» під продукцію для дітей (на ній зображені яскраві казкові персонажі та соковиті фрукти). Розрахунок очевидний: дитина тицьне пальчиком — і мама неодмінно купить не вчитуючись у «деталі».

Також варто звернути увагу на термін придатності і зовнішній вигляд упаковки. Якщо паперова упаковка вицвіла, але дати свідчать, що товар ще не прострочений, то це говорить про неправильні умови зберігання. Тобто, продукт напевно зіпсований.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься.