Про прем’єру романтичної оперети “Шаріка або Кохання січового стрільця” написано стільки хорошого, що автор цих рядків тиждень був у роздумах як би так нейтрально написати, щоб і акторів не образити, і їхніх підлабузників не виставити дурнями.  Вистава ж то патрійотична! Ще й поставив авторитетний Федір Стригун. А глядачі як плескали!!! А яку корзину квітів вручили від новообраного голови обласної ради Василя Хомінця, який разом з Олексієм Кайдою та Сергієм Тарашевським були присутні на виставі.

На скромну думку автора цих рядків і кількох авторитетних людей, які дещо розуміються в театральному мистецтві, постановка не являє собою нічого особливого, таке собі сіре  творіння.

Тернопільський глядач, який аналізує репертуар,  досі не розуміє за яким критерієм обирають вистави? Найімовірніший – “відмити кошти”. Адже в театрі працюють два режисери, які отримують 7-12 тисяч гривень на місяць зарплати. Натомість, наймається іменитий режисер, за постановку якого треба платити від 50 тисяч гривень. Звісно, це добре, що до нас приїжджають живі класики ставити патріотичні вистави. Але чому застарілі п’єси? Чому настільки не актуальні і зроблені так нецікаво? Можливо, за такі кошти режисер мав би більше часу вділити, ніж тричі приїхати на кілька днів репетицій…

Працівники театру, з якими ми мали честь поспілкуватися під час прем’єри, справедливо відзначали, що обладнання театру необхідно міняти – світло, звук. Але театр боїться втратити глядача, зачинившись на ремонт. Проте, що робити глядачу на прем’єрі, половину пісень яких просто не чути в залі? Лише актори “старої школи” мають чітку дикцію, а молодь не вміє ні говорити, ні співати.

Головний герой оперети – поручник кінноти січових стрільців Степан Балинський у виконанні Бориса Репки просто ніякий. Зрозуміло, що Федір Стригун обрав “співаючого” артиста, але “заслужений в.о. директора” настільки непереконливий, що здається, його призначення напряму пов’язане із адміністративною посадою. Точніше, із запрошенням львівського маестро поставити оперету. І якщо ще в перший день прийшов майже повний зал “на Стригуна”, то  наступний прем’єрний виступ вже “радував око” значно меншої кількості глядачів. Виходячи з театру, глядачі жартували, що бачили вже такого ж Репку 15 років тому в ролі канадійця. У тих же окулярах і такому ж мундирі в  опереті Ярослава Барнича”Гуцулка Ксеня”, яку теж у Тернополі поставив Федір Стригун.

Не можемо оминути увагою “пустотливих дівчат”, яких зал на прем’єрі сприймав на ура. Глядачі-чоловіки тішились “за фрейдом” сексі-радощам дівуль, які 7 років не бачили кавалерів. Проте, деякі театрали вважають, що масовка “озабочених” дівчат просто жалюгідна за всіма параметрами. “Вона навіть не веселить, дівулі підібрані різнокаліберні, одне їх тільки об’єднувало – це бездарність і недолугість”- інкогніто прокоментувала для “ПРО ВСЕ” одна із шанувальниць театрального мистецтва.


– Погляд приваблював тільки виразний розмір грудей однієї актриси, на яких, напевно, була сконцентрована увага всього глядача. Тому що не помітити цю вагу міг тільки сліпий,- піджартовує  ця ж тернополянка з вишуканим смаком. На її думку, у виставі були гарно зроблені лише костюми. А освітлення і танці просто “печерного віку”.

“На жаль, тернопільському театру не судилось поставити якісну оперету, хоча стрільці  старались попадати ногами в такт музиці і не випустити півня серед високих нот, проте загальний вигляд героїв вистави  залишився бідним, скутим, інколи схожим на затертих «швейків», а не героїв-стрільців”,- прокоментувала “ПРО ВСЕ” враження від вистави інша відома тернополянка, яка побажала не нажити собі ворогів у місцевій Мельпомені.

Стовпами нової постановки, у доброму значенні цього слова,  були актори Євген Лацік та Сергій Андрушко. Принаймні, з їхньою появою на сцені глядачу робилося цікаво спостерігати за ходом оперети. Звичайно,  й Олександр Папуша  “тримав марку”, але це була явно не його стихія.
Незважаючи на великий досвід, поважним Сергієм Андрушко та Люсею Давидко не вдалась сцена інтимної розмови. Чи то режисер не догледів, чи то особисто автору цих рядків не до смаку інтимно-жартівливі  співи підстаркуватих персонажів – однолітків акторів,  та сцена була надто розтягнена в часі і викликала почуття безглуздості, розгубленості, подекуди навіть відрази.

Можливо, Олександр Папуша, як чудовий герой-коханець, зумів би “витягнути” виставу, але режисер Стригун поставив в опереті на співака, який виявився просто нікудишнім “закоханим героєм”. Не рятувала його навіть суперсимпатична Шаріка – Юлія Хміль, про яку дуже добре відгукуються в театрі. Принаймні, свою головну роль вона отримала не підлабузництвом чи іншими жіночими “хитрощами”.

Загалом, романтична оперета нині сприймається як незавершена , а завершальні фрази В’ячеслава Хім’яка, у ролі Ференца Деркача, ніби переносять глядача у радянські часи, коли “братні народи просились в лоно “єдіной і нєділімой”.

Про гру інших акторів говорити не приходиться, щоб не образити людей. Напевно, будуть інші успішніші прем’єри. Сьогодні ж колектив драмтеатру піджартовує над постановкою, що, мовляв, “навіть театр заплакав над такою романтичною оперетою” натякаючи на прорвану систему опалення, яка затопила днями половину приміщення.


Довідка

Романтична оперета Ярослава Барнича «Шаріка, або Кохання січового стрільця» написана у 1934 році. До 1939-го була у репертуарі всіх галицьких театрів. Потім її заборонили. У 1943 році під час прем’єри «Шаріки» в Івано-Франківську гестапівці заарештували акторів та глядачів, 42 з них розстріляли. Того дня автор посивів. Згодом Барнич емігрував до США, де й помер.

Ярослав Барнич відомий як автор пісні-танго «Гуцулка Ксеня», написав шість оперет. До нас дійшли тільки дві: «Шаріка» та «Гуцулка Ксеня»

“Припарки” від депутата

***

Мешканкам Тернопільщини для “розплоду” треба бичків?

***

Як блондинка з адміністрації вчила депутатів облради життя (відео, фото)

***

Як депутати організували земельну аферу в Петриках на 70 мільйонів доларів

***

Їхали трактори по праці дітей. Про що дбає влада міста Тернопіль?

***

Матч «Нива» – «Олімпік» покаже телеканал «Футбол»

***

У Тернополі відбудеться родинний марафон «Тату, почитай!»

***

У Тернополі вандали хочуть зірвати рок-концерт гурту Brevis?

***

У режимі суворої таємності “Бен – надал” звітував сам собі про 3 роки царювання в Тернополі

***

Знову аварія у Тернополі: як люди затримували п’яного водія (відео, фото)

***

Начальник управління з суспільно – політичних питань та інформаційної діяльності заздрить голові Тернопільської облради?

***

Керівник “Тернопільгазу” Олег Караванський згадав про аграріїв, які знищують дороги Тернопільщини

17 comments

  1. Voted

    Бездарно продиктовано) піниться колишній директор театру,якому не дають керувати.

  2. Петро

    Пане Машлянко ,тексти Сачка ,його “критика” ,всім відомі і передбачувані.
    Так ненавидіти своїх колег може тільки хвора людина. Це не робить честі ані інтернет-порталу, ані автору тесту.

  3. Валя

    А я теж була на цій виставі. Тільки 2 числа, а 3. Людей як на прем’єру було мало. Мушу сказати, що дійсно половину співів і слів не чути. Подружка жартувала, що масовка дівчат точно кавалєрів виглядала в залі. Поганенька вистава. Найкраще, що бачила в театрі – “Кайдашеву сім’ю”.

  4. Мирон

    Інтерв’юер, з слів якого записаний текст, певно добре обізнаний в проблемі відмивання грошей, шкода ,що свого часу КРУ не перевірило його діяльність в даній сфері. Можливо колись і виплачувались великі гонорари, але на сьогоднішній день, як таких не існує. Підвищувати рейтинги подібними низькопробними текстами не варто і принизливо.

  5. Оля

    А я про цю виставу чую тільки хороші слова)) Дві моїх співробітниці були і дуже дуже задоволенні, вони просто не могли нахвалитись наскільки гарна та цікава постановка і гра акторів)) Дивно читати такі коментарі, невже облити брудом приємніше, аніж похвалити??? Сумно!

  6. Олександр Петрович

    Мене вже шляки трафляють як жінка заїкається йти в театр. Таких дебільних вистав у бездарному виконанні ніде не бачив. Так, згідний, що по бидлячому це написав, але як тим ремісникам пояснити?! Гнати всі в шию з театру. Що режисери, що актори – нероби без таланту! Бачив я вистави і у Кракові, і Копичинцях, Франківську, Києві, Львові і Кіроваграді. Але гірше за тернопільських акторів не бачив на сцені. Вибачте, будь ласка, за прямоту. От коли обласна рада робила їм якись тест на профпредатність? Вчителів аналізують, лікарі вчаться, а ці чудаки витрачають мільйони на утримання такого приміщення. Та краще ведмедів там тримати, ніж таких артистів

  7. Студент

    А мене вже за*бав профком з тими примусівками в театр. Та в цивілізованому світі ще б мали студентам заплатити, що на цю пародію дивились. Бачили з одногрупниками жалюдне видовище, яке назвали “Мазепою”. Фу-у-у-у-у-у-у-у-у-у–у-у-у-у-у!!!! Так відбивається охота ходити до театру…як молодь зможе любити рідне, українське. класику, якщо вона так бездарно подається…а політ над гніздом зозулі… це щось страшне і політичне, як кажуть в анекдоті… не знаю, чи все тут правдиво написано, але з коментарів видно як адміністрація рве і мече ікру… у нас так ректор ніс яйця коли студенти забастували… тому, вважаю добре, коли критично дивляться на речі..бо в газетах, якщо інколи беру до рук в читальні, то можна знудитися від солодкої фальші

  8. Коля

    Оце наржався. у мене колишня дівчина там пищала на сцені…не знав, що вона в театрі працює… думав беруть мудріших. інтелігентніших людей в обласний театр…

  9. Аліна

    За що люблю почитати про все – за те, що тут ніхто не модерує коменти..хіба під матом зірочки ставлять..і закон не порушують і правду можна прочитати… як на мене, що можна хотіти в тих убогих акторів? ми ж живемо де? ну не будуть вони вам грати як в столиці чи Парижі..і не справа в заробітку…просто це їхній рівень… а всі тепер дивляться супутникове телебачення ..транляції щодня є з Ла-скали…то звичайно наші актори виглядають ідіотами з хоботами )))

  10. Колега з Луцька

    Подивилась відеозапис вистави..звісно, зроблено запис не бездоганно )))) але й актори явно халтурять… ну трохи треба мати совість, колеги

  11. Кієвскій

    Оооооо, то в Тернополі театр ще рагульніший, ніж в Кіровограді…був я недавно з пацанами в Кіровограді….там з дєвками пішли розважитись до тіару..хотіли віддихнуть..бля….повна ху*ня на посном маслє…. але в Тернополі то піпець ))))))))))) дєржіть їх в єжових рукавіцах..може й буде толк..у нас в Кієві є тільки в приватних тіатрах на щось пасматрєть… державні – убожество

  12. Олена

    А я від вистави дістала справжнє задоволення! Вже тільки ради музики варто піти. Акторські роботи є дуже добрі. Барон класний і Клим дуже прикольний. Шаріка чудова. Треба ще на другий склад піти.

  13. Узнаете по стилю

    Времена идут, а дурь с тернопольского театра не уходит. Я рада, что ушла с этого коллектива. Вам, ребята, всегда кто-то виноват. То за Форгеля во всех бедах винили Петра… То во всём стал виноват Сачко. Ныне и Сачка нет уже два года, и все его пьесы исключили с репертуара, оставив лишь одну, всё равно он виноват. Начали журналисты вас критиковать, помню даже Влада Собуцкая где-та написала, всё – и она уже Сачка кадр. Что за дурь?! У людей есть свое мнение. Мне сегодня как подзвонили и расказали, неудержалась, специально посидела в интернете, чтобы найти статью…. очень сдесь критичиски написано..порой слишно…но разве не справедливо? так половина ж театра считает, только боится сказать, чтобы роли не переставали давать…рассказывают, что вы уже друг проти друга дружите..не смешно… больно, что театр дошёл до ручки… и Вячеслав, скажите сыну, чтоб нормально расчитался з актёрами за “киевские гастроли”. ну нельзя так людей обижать, всех и вся использовать. Извините за русский, давно не писала ((

    1. впізнав по стилю

      дійсно впізнав, і тебе і замовника “статті”Тільки навіщо ти пишеш російською,коли в житті спілкуєшся українською.І працюєш ти в театрі,вірніше протираєш штани,і плюєш в криницю з якої п’єш воду.Можливо так смачніше.Бог вам суддя.

  14. vasja

    Замовна статєйка. Автор так ся розуміє, як вовк на звіздах. Жаба. Фу, противно. А та шаріка буде йти ще довго. На зло авторішку. Не йдіть до театру, пийте пиво на лавочках, на тому більше ся розумієте.

  15. !

    Автор не є театральним критиком – себе ним і не називає. Хочете думку критика – Читайте статті критика.
    Автор висловив свою думку і думки сусідів по партеру.
    І хоч Глядачі завалили оплесками та квітами артистів – це ні про що не говорить)) Ми ж – галичани: в очі одне – а поза очі утопимо в лайні).
    Попри те все особисто мені вистава також не сподобалась. Позитивні відгуки тут пишуть тільки родичі, колеги та друзі акторів.
    Іншим разом не буду чекати поки аплодисменти стихнуть – піду одразу і раджу всім, кому вистава не подобається так робити: буде щиро принаймі.

  16. хо хо

    нарешті, хтось написав критично, не дивлячись на “патріотичну” назву вистави. Так і я побачив патріотичну назву, та ще й стільки хвальби про цю виставу, вирішив піти. Я не мистецтвознавець і не тетаральний критик, але ж вистави, розраховані на пересічного глядача і їх думка мала б бути важливою для тернопільських театралів. Так от , перше: вистава ще не розпочалася я побачив на сцені, ну дуже модернові крісла, спочатку подумав забули забрати, виявилося ні – реквізит. Так поясність мені, де взялися такі модернові крісла на початку 20 ст. ?? Друге, ідучи на виставу думаю, ну зараз покажуть наших січових стрільців -патріотами, сильними, розумними, ще й такими чуттєвими. Вернувся з думкою, що січові стрільці ще ті гуляки. Шановні, де ж патріотизм? Ну не зміг, навіть Репка передати любов до Батьківщини. Третє: костюми, особливо дівчат, нагадували банальне кабаре. Четверте: гра акторів Лацік(Клим) і Шаріка (Ю. Хміль) витягнули виставу. І останнє, недоліки наш тетар, багато халутури і забагто імпровізації. Головне не переігрувати. А у тернопаільських акторів, особливо Репка, Папуша, і Л. Давидко, чи то зіркова хвороба чи що, але вони зовсім не переконливі, так і хочеться сказати – Не вірюю!!! І ще одне, я не хочу образити театр і акторів, я хочу пишатися нашим театром.

Напишіть відгук