Як даїшники проконтролювали тернопільські маршрутки і що з того вийшло

Поділитися

Контроль за пасажирськими перевезеннями – один з пріоритетних напрямків діяльності Державтоінспекції. Для прикладу, лише за перші 5 днів проведення профілактичних заходів під умовною назвою «Автобус-2011» проведено 106 перевірок автотранспортних підприємств, що здійснюють перевезення пасажирів, оглянуто 507 одиниць техніки, заборонена експлуатація 16 автобусів з вилученням талона про проходження державного технічного огляду, на усунення виявлених недоліків видано 33 приписи ДАІ.  Особлива увага  при перевірці автобусів перед виїздом на лінію звертається на їх технічний стан, справності основних та аварійних виходів, екіпірування автобусів противідкатними упорами, засобами пожежогасіння, медичними аптечками. Перевіряється наявність всіх необхідних документів, які дають право здійснювати перевезення людей: дозволу замовника на перевезення, ліцензійної картки, дорожнього листа.

Контролюється питання умов відпочинку водіїв автобусів, якості проходження ними передрейсових медичних оглядів та технічних оглядів транспорту. Стосовно тривалості перебування водіїв за кермом, не лише порадою до перевізників, але й  вимогою буде – організація праці водія в одну зміну, а для перевезення пасажирів на автобусному маршруті протяжністю понад 500 км наявність двох водіїв.

Під час проведення перевірок роботи водіїв автобусів на лінії особлива увага  звертається на умови організації перевезень пасажирів та дотриманням водіями Правил дорожнього руху. Лише за 5 днів проведення операції виявлено 120 порушень правил дорожнього руху, з яких 5 за перевищення встановленої швидкості руху.

Приємно бачити, що рухомий склад автобусів значно оновлюється. На вулицях Тернополя ми бачимо нові, просторі «Богдани», «Еталони», «ПАЗи»,  що забезпечують комфортний проїзд пасажирам. Про те, ще виникають проблеми перевантаження автобусів в так звані години «пік», коли на зупинках скупчується велика кількість пасажирів і про комфортність і зручність проїзду можна забути.  Цю проблему може вирішити лише залучення резервного транспорту для перевезення саме на маршрутах де виникають перевантаження.

Щоб не створювати незручностей для пасажирів, працівники ДАІ запровадили фіксування порушень Правил дорожнього руху водіями автобусів за допомогою відеокамери. Такі відпрацювання проводяться щотижнево і дають свій позитивний, виховний вплив. Перш за все, порушення ПДР фіксується, без зупинки транспортного засобу, відповідно не «зривається» встановлений графіка перевезення, а водіїв в поза робочий час  викликають в підрозділ ДАІ для складання адміністративного матеріалу про порушення Правил дорожнього руху і якщо тут вникає певний конфлікт то стан водія не впливає на безпеку пасажирських перевезень. Спочатку були випадки коли водії були не згідними зі своїм порушеннями, особливо коли це стосувалося проїзду на заборонений сигнал світлофора, про те, після перегляду відеозапису жодних претензій не було.

Самим масовим, як виявилося є посадка висадка пасажирів в невстановлених місцях, де створюється перешкода в русі для інших транспортних засобів, з початку операції зафіксовано 20 таких випадків.  Не лише водіям, а тим людям хто хоче скористатися послугою «маршрутного автобуса» слід пам’ятати, що посадка і висадка пасажирів здійснюється лише на зупинках транспорту загального користування. В інших випадках не слід провокувати водія і вимагати від нього зупинки в недозволеному місці, за які він може бути притягнутий для адміністративної відповідальності.

Багато нарікань є у водіїв при здійсненні посадки і висадки пасажирів на вулиці Живова зупинка «Ринок».  Але якщо уважніше придивитися то і водії автобусів та тролейбусів проявляють неповагу один до одного. Приїхавши на зупинку стоять більше чим необхідно для висадки та посадки пасажирів, лише «напакувавши» салон рушають по  маршруту. Якщо ж зупинка зайнята, інші водії вимушені зупинятися не в заїздній «кишені», а посередині проїжджої частини і здійснювати посадку висадку пасажирів у два , а інколи в три ряди, відповідно перешкоджаючи руху інших транспортних засобів, створюючи затори і піддаючи небезпеці життя самих пасажирів.

Картина з посадкою пасажирів на ряді зупинок обласного центру типова, водій «пакує» пасажирів доки  не приїде наступний автобус з цього самого маршруту. Водій забуває, що саме він відповідає за наповнення салону, що саме він повинен забезпечити комфортне перевезення пасажирів, та зручну їх посадку чи висадку. Певно багато з нас були свідками коли пасажири починають нагадувати водієві, – «що час їхати», на це водій зазвичай відповідає –«у мене графік». Для безпеки пасажирів, для нормального наповнення салону завжди краще, щоб водії їхали по графіку, а не старалися в гонитві за пасажирами випередити один одного, грубо порушуючи Правила дорожнього руху, піддаючи життя пасажирів небезпеці.

Головна мета заходів Державтоінспекції по контролю за пасажирськими перевезеннями – зробити ці перевезення безпечними та комфортними, щоб людина сідаючи в автобус чи тролейбус мала впевненість у власній безпеці, а водії відчували всю міру відповідальні  за життя ї здоров’я людей. Щоб пасажири з повагою ставилися до важкої праці водія, а ввічливість і взаєморозуміння між ними стали нормою життя.

 

 

Роздуми на тему фейсбука колишнього прес-секретаря Філарета єпископа Нестора

Готовність України до Євро-2012 складає 70 – 80 відсотків. У Тернополі на стадіонах тим часом корів пасуть