У неділю 24 лютого у Тернополі в Палаці культури «Березіль» відбувся публічний захід «Форум єдності» команди Порошенка. У ньому взяли участь представники Тернопільської обласної державної адміністрації та Тернопільської обласної ради, а також відомі культурні та наукові діячі. На сцені залу вони висловлювали свою підтримку діяльності чинного Президента, який водночас є кандидатом у Президенти на чергових виборах.
Наступного дня цю статтю опублікували на своїх сайтах ряд держадміністрацій: Лановецька, Збаразька, Теребовлянська, Підволочиська, Козівська та Гусятинська.
Аналогічно ці пости були поширені на офіційних сторінках Збаразької, Зборівської, Бучацької, Заліщицької та Гусятинської районних державних адміністрацій в мережі Facebook.
Громадянська мережа ОПОРА направила інформаційні запити в ОДА та декілька РДА Тернопільської області, з проханням дати відповіді на наступні питання: на виконання яких повноважень були опубліковані та поширені такого роду матеріали та чи було це здійснено з дотриманням норм виборчого законодавства?
«У часі виборчої кампанії представникам прес-служби державних адміністрацій чи особам, які відповідальні за публікації на офіційних інформаційних ресурсах ОДА та РДА варто уважно стежити за дотриманням виборчого законодавства. Так, до прикладу, у частині 3 статті 58 Закону України «Про вибори Президента України»зазначено, що до передвиборної агітації не відносяться офіційні повідомлення в період виборчого процесу, без коментарів, які можуть мати агітаційний характер, а також відео-, аудіозаписів, кінозйомок, фотоілюстрацій про дії кандидата на пост Президента України, пов’язані з виконанням ними посадових повноважень, передбачених Конституцією України або законами України», – каже координаторка спостереження Громадянської мережі ОПОРА за виборами в Тернопільській області Ольга Галушка.
Радниця з юридичних питань Громадянської мережі ОПОРА Тетяна Юзвяк додає: «Законом України «Про вибори Президента України» не обмежено форми здійснення передвиборної агітації. Головною ознакою агітації, що була закладена в законі є те, що це діяльність, мета якої спонукати виборців голосувати за або проти певного кандидата (частина 1 статті 58 Закону). Вказане визначення дає широкий простір для учасників виборчого процесу тлумачити цю норму і вести дискусії щодо того, чи є певна діяльність агітацією чи ні. Однак, вважаю, що органи державної влади та місцевого самоврядування повинні бути осторонь таких дискусій і не допускати на своїх сторінках публікації матеріалів, які можуть бути витлумачені як надання переваги одним кандидатам серед інших. Так, частина 4 статті 3 Закону України «Про вибори Президента України» гарантує рівне та неупереджене ставлення органів державної влади та органів місцевого самоврядування до кандидатів у Президенти, а частина 3 статті 56-1 цього ж Закону зобов’язує органи влади та самоврядування при поширенні інформації про вибори дотримуватися принципів об’єктивності, неупередженості, збалансованості, достовірності, повноти і точності інформації».
Відповідно до пункту 8 частини 1 статті 58 цього Закону, до передвиборної агітації віднесено публічні заклики голосувати за або не голосувати за кандидата на пост Президента України або публічні оцінки діяльності кандидата на пост Президента України.
Також відповідно до пунктів 2 і 4 частини 4 статті 3 цього ж Закону, рівність прав і умов участі у виборчому процесі забезпечується: забороною втручання органів державної влади та органів місцевого самоврядування у виборчий процес, за винятком випадків, передбачених цим Законом, а також рівним та неупередженим ставленням органів державної влади та органів місцевого самоврядування, їх службових та посадових осіб до кандидатів на пост Президента України.