Буксирувальні троси: види тросів, сфери застосування, правила вибору буксирувального троса

Поділитися

Які бувають буксирувальні троси і який потрібний Вам?

Буксирувальний трос входить в класичний набір пристосувань, які можуть знадобитися в ході експлуатації легкового та вантажного транспорту. Відсутність строп в багажнику може послужити приводом для причіпок інспекторів дорожнього контролю. Але навіть ця причина далеко не головна.

Що потрібно знати автолюбителю про буксирований трос

Буксирувальний трос являє собою пристосування для примусового переміщення автомобіля, технічний стан якого дозволяє рухатися по автодорогах без евакуатора. Без троса неможливо обійтися у разі:

  • поломки транспортного засобу;
  • з’їзду машини з дорожнього полотна в кювет;
  • попадання автомобіля в сніжний занос або бруд.

Скориставшись буксирувальною стрічкою, також можна завести ТЗ при сів АКБ. Поєднавши стропами автомобіль з технічною несправністю з авто, яке йде своїм ходом, можна транспортувати машину в автосервіс без залучення спецмашин. Вкрай необхідно мати пристосування всім, хто пускається в шлях по бездоріжжю в осінньо-зимовий період, адже за допомогою гнучкого зчеплення без праці можна витягнути машину на дорогу.

Різновиди буксирувальних тросів

Всі буксирувальні пристрої прийнято класифікувати за кількома ознаками. Розрізняють автомобільні троси на:

  • типу матеріалу;
  • довжині виробу;
  • максимальному навантаженні;
  • типом наявних кріплень.

Найбільш часто при виготовленні строп використовується авіаційний капрон, корабельний канат, текстиль (натуральна або синтетична тканина). Виготовляють буксирувальні троси зі сталі та поліпропілену.

Крім того, буксирувальні троси підрозділяють по типу і моделі. Власники легкових машин віддають перевагу канатів і стрічок. Також користуються популярністю і ремені з поліпропілену, які дозволяють погасити ривки при русі. Сталеві канати з дроту найчастіше використовуються для буксирування вантажних авто.

Правила вибору буксировочного ременя для автомобіля

Вибираючи буксирувальний трос, власник асот повинен врахувати основні характеристики пристосування. Багато параметри закріплені в правилах експлуатації транспортних засобів.

Так, оптимальна довжина буксира коливається в діапазоні від 4-х до 6-ти метрів. Занадто короткий або довгий строп ускладнить буксировку автомобіля і може стати причиною виникнення аварійних ситуацій.

Згідно ПДР, гнучкий трос застосовується виключно для транспортування легкових автомобілів. Вантажний транспорт можна приєднувати до тягача тільки за допомогою жорсткої зчіпки. М’які ремені з тканини рекомендується застосовувати для буксирування машин з малою спорядженої масою. Капронові вироби найменше піддаються тертю і мають мінімальний показник розтяжності.

Вибираючи варіант буксированого пристосування, автолюбитель повинен пам’ятати про те, що пристрій повинен мати запас міцності. На думку експертів, для примусового транспортування автомобіля з причини технічної несправності, трос повинен мати вантажопідйомність, у 2-3 рази перевищує масу спорядженого авто. Тобто для машини вагою 1,5 т бажано придбати оснащення з вантажопідйомністю не менше 3 т.

Особливу увагу потрібно приділити типів кріплень. Сучасні виробники випускають у продаж кілька моделей, серед яких:

  • вироби без кріплень;
  • троси з карабінами, скобами або гаками.

Останні пристосування зазвичай кріплять на фаркопи, тоді як тросами без додаткових сталевих елементів обмотують бампер. Іноді прив’язують буксирувальні пристосування до багажника.

Вважається, що краще обзавестися стрічкою, оснащеної карабінами, адже завдяки їм можна надійно закріпити буксирне пристосування на будь-якій частині автомобіля. З гаками зазвичай випускаються стропи високої міцності для жорсткої зчіпки (застосовувані в роботі з підвищеними навантаженнями). Вироби, які не мають кріплень, виготовляються з м’яких матеріалів, менш прийнятні, адже, внаслідок тертя в процесі використання, трос може лопнути в самий невідповідний момент. Але в якості «першої допомоги» згодяться і вони.

Чверть українців вважають проблеми екології однією з головних загроз для країни

У Тернопільській області вивчали якість організації дистанційного навчання