111

В ЗБАРАЖІ КАНДИДАТИ В НАРОДНІ ДЕПУТАТИ ТА ПОЛІТИЧНІ ПАРТІЇ АГІТУЮТЬ НА ФАСАДАХ АВТОВОКЗАЛУ, ЗУПИНКАХ, СТОВПАХ І У ПРИМІЩЕННІ РАЙДЕРЖАДМІНІСТРАЦІЇ

В місті Збараж Тернопільської області, який є центром одномандатного виборчого округу №164 було зафіксовані друковані агітаційні матеріали кандидатів в народні депутати, які балотуються у цьому ж виборчому окрузі, які розміщені на електроопорах, опорах зовнішнього освітлення, зупинках громадського транспорту, на фасаді автовокзалу та в приміщенні райдержадміністрації, тобто в заборонених Законами місцях.

Друковані агітаційні матеріали із згадуванням прізвища, імені, зображення кандидата були розміщені на електроопорах, опорах зовнішнього освітлення та на зупинках громадського транспорту знаходились на центральних вулицях міста. Зокрема були зафіксовані агітаційні матеріали кандидата в народні депутати Валерія Чоботаря (політична партія «Європейська солідарність»). Також на столі в холі приміщення Збаразької райдержадміністрації було зафіксовано листи від лідера політичної партії «Українська стратегія Гройсмана» Володимира Гройсмана із зазначенням символіки та номера у виборчому бюлетені.

Як зазначив директор Центру суспільних досліджень ПОЛІС Ігор Процик: «Варто зазначити, що розміщення матеріалів передвиборної агітації на електроопорах, опорах зовнішнього освітлення, зупинках громадського транспорту, на нашу думку, є порушенням відповідно до ч.7. ст. 8 ЗУ «Про рекламу» – розміщення реклами та/або рекламних засобів на підтримуючих, опорних та інших елементах контактної мережі, на засобах та обладнанні (у тому числі опорах) зовнішнього освітлення забороняється, а також норм Закону України «Про благоустрій населених пунктів» та «Типових правил благоустрою території населеного пункту», які затверджені наказом Мінрегіонбуду від 27.11.2017 № 310. Відповідальність за такі дії передбачена статтею 152 Кодексу України про адміністративні правопорушення (КУпАП) – «Порушення державних стандартів, норм і правил у сфері благоустрою населених пунктів, правил благоустрою територій населених пунктів». Зокрема в цій статті йдеться про те, що порушення державних стандартів, норм і правил у сфері благоустрою населених пунктів, правил благоустрою територій населених пунктів – тягнуть за собою накладення штрафу від 340 до 1360 грн.»

«Що стосується розміщення друкованих агітаційних матеріалів на фасаді автовокзалу у Збаражі, то про таке ймовірне порушення прямо йде мова у ч.9 ст. 74 ЗУ «Про вибори народних депутатів України», де вказано, що розміщення носіїв політичної реклами на зовнішній поверхні та всередині транспортних засобів громадського користування, у тому числі таксі, розміщення політичної реклами у приміщеннях та на будівлях станцій метрополітену, автобусних та залізничних вокзалів, портів та аеропортів, а також розповсюдження матеріалів передвиборної агітації, у тому числі політичної реклами, через телерадіотрансляційні або інші інформаційні мережі сповіщання пасажирів та інформаційні табло у приміщеннях станцій та вагонах метрополітену, автобусних та залізничних вокзалів, портів та аеропортів, у транспортних засобах громадського користування забороняється. Відповідальність за таке порушення передбачене ст. 212-14 КУпАП «Порушення порядку розміщення агітаційних матеріалів чи політичної реклами або розміщення їх у заборонених законом місцях» та передбачає накладення штрафу на громадян від 85 до 170 грн.»

«Щодо листів із зображеннями на них символіки та номеру у виборчому бюлетені від політичної партії «Українська стратегія Гройсмана» в холі Збаразької райдержадміністрації, то навіть не читаючи змісту самого вкладення в листі, можна припустити, що його зміст може бути розцінено як друкований агітаційний матеріал що є елементом передвиборчої агітації відповідно до п.5 ч.2 ст.68 ЗУ «Про вибори народних депутатів України». Тому, на нашу думку, це може бути кваліфіковано як порушення виборчого законодавства, а саме ч. 5 ст. 74 вищезгаданого Закону, в якій йдеться про те, що забороняється розміщення агітаційних матеріалів та політичної реклами на будинках і в приміщеннях органів державної влади, органів влади Автономної Республіки Крим та органів місцевого самоврядування, підприємств, установ і організацій державної та комунальної форми власності. Відповідальність за таке порушення також передбачене ст. 212-14 Кодексу України про адміністративні правопорушення. Тому звертаємось до поліції для реагування.» – зазначає Ігор Процик

«Також варто зазначити, що розміщення друкованих агітаційних матеріалів в маленьких містах, містечках, громадах чи селах на стовпах, зупинках громадського транспорту, фасадах будинків має масовий характер і передбачає перш за все втручання місцевої ради. По-перше через створення умов для розміщення агітаційних матеріалів, тобто відведення відповідних місць (дошок оголошень в людних місцях, стендів для оголошень біля під’їздів будинків, біля зупинок громадського транспорту, тощо) для розміщення таких матеріалів. А по-друге, для цього потрібне прийняття відповідних рішень виконавчого комітету чи розпорядження голови місцевого органу самоврядування або органу місцевої виконавчої влади щодо закріплення комунальних підприємств чи інших обслуговуючих підприємств за виконанням такого рішення, а також для зняття друкованих агітаційних матеріалів в останню п’ятницю перед Днем голосування. Оскільки як показує досвід попередніх виборів, такі агітаційні матеріали «висять» на стовпах, автовокзалах, зупинках громадського транспорту, тощо не те що в День виборів, що є порушенням, а й до наступних виборів. А загалом кожен орган місцевого самоврядування має прийняти Правила благоустрою, на основі Типового положення яке вже є затверджене в наказі Мінрегіонбуду та в Законі і створити муніципальну інспекцію чи інший орган, який буде уповноважений реагувати та складати протоколи на порушників Правил благоустою» – зазначив ігор Процик.

Центр Суспільних Досліджень ПОЛІС

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься.