111

Не так давно театрали України щиро вітали франківського режисера Ростислава Держипільського за здобуття Шевченківської премії у номінації “Театральне мистецтво”. В указі президента йдеться , що ДЕРЖИПІЛЬСЬКОМУ Ростиславу Любомировичу, режисерові¬постановнику –присуджено найповажнішу премію країни за вистави «Енеїда» І.Котляревського, «Вона – Земля» В.Стефаника, «НАМLЕТ» В.Шекспіра, «Оскар і Рожева Пані» Е.-Е.Шмітта. Тернопільський глядач добре знає Держипільського за поставновкою “Солодка Даруся”.

Не хочемо сказати, що в Тернополі суцільне театральне безталання. Є ще порох у порохівницях у Олега Мосійчука. Але в нашому серпентарії залишитись митцем – це вже подвиг. Диву даєшся, як за “Брати” його ще живцем не зжерли. Але ж керівництву прикривати свою криворукість треба якось… Ось і на театральний “Оскар” від тернопільського театру висували Мосійчокового “Тараса”, а не якусь примітивну “порепану” розважайлівку, якою  зашкалює в афіші… Дива не сталося…

Шкода, що в АКАДЕМІЧНОМУ закладі імені Шевченка вистави українських класиків списують, немов непотріб, а пропихають убогі примітивні комедії…

І сказати під час представлення чергового маразму не має як, оскільки потрапити на прес-конференцію до тернопільського театру  журналістам, кореспондентам чи блогерам, які вміють критично мислити, годі й сподіватись. У гірших традиціях Януковича і Порошенка на так звані медіа-заходи роками запрошують медіа-проституцію, яка за безкоштовні запрошення обслуговує бракоробів.

У листопаді 2017 року інтернет-газета “Про все” оприлюднила матеріал “Тернопільський театр перетворився на розхристане чуперадло”Йшлося про провал нашої постановки “Шаріка, або Кохання січового стрільця” на театральному фестивалі “Золоті оплески Буковини”. Особливо скептично щодо браку тернополян висловився режисер Лінас Маріус Зайкаускас, який очолював журі. Тернопільська “репнуто-жилава” театральна шантрапа, яка присмокталась до бюджетного потоку, списуючи українську класику та женучи потік розважального низькосортного мила, почала навіть обурюватись. Мовляв, хто такий той литовський театральний режисер, про якого ми, бюджетні мародери не чули. Хіба він вміє так талановито “освоїти” кошти платників податків, мати всіх за лохів та возити свій куций шлак до столиці на гастролі з рентабельністю 300%, використовуючи на халяву роботу працівників театру.

Так, 27 березня, у Міжнародний день театру, Національна спілка театральних діячів України оприлюднила ЛОНГ-ЛИСТ фестивалю-премії “ГРА” кращих театральних постановок України. Вистава кам’янського театру “Украдене щастя”, яку поставив Лінас-Маріус Зайкаускас, очолила цей список. В Україні це своєрідний театральний “Оскар”.

Скільки ще часу тернополян та гостей файного міста у театрі будуть годувати лайном за кошти платників податків?!

За звітами контролюючих органів заповненість залу нашого театру лише на третину протягом року. Це відповідь глядачів на неспроможність репок і жил.

Два роки тому втирати соплі театральним мародерам при кориті приїжджала якась драна українсько-рівненська зірка, якій перед тим відрахуали 20 тисяч гривень за застарілу похабщину та пост у фейсбуці в закритому режимі, щоб потішити самолюбство.

***

ЛОНГ-ЛИСТ ІІ Всеукраїнського театрального Фестиваль-Премія ГРА

✔️ Номінація «За найкращу драматичну виставу»:
1. Академічний музично-драматичний театр ім. Лесі Українки м. Кам’янського – «Украдене щастя»;
2. ГО «Інститут дослідження театру «Шостий поверх» – «Погані дороги»;
3. ГО «Фестивальний центр «Золотий Дюк», Одеський академічний український музично-драматичний театр ім. В. Василька – «Вона його любила»;
4. «Дикий театр» (м. Київ) – «Кицюня»;
5. Одеський академічний український музично-драматичний театр ім. В. Василька – «Одруження»;
6. Національний академічний драматичний театр ім. І. Франка – «Коріолан»;
7. Чернігівський обласний академічний український музично-драматичний театр ім. Т. Г. Шевченка – «Скапен».

✔️ Номінація «За найкращу виставу камерної сцени»: 
1. Creator (м. Київ) – «ЕФЕКТ Minetti»;
2. ГО «АРС МАГНА», Київський академічний театр на Печерську – «Бог різанини»;
3. ГО «Театральна платформа», Національний академічний драматичний театр ім. І. Франка – «Війна»;
4. Київський академічний театр «Золоті ворота» – «Фрекен Юлія»;
5. Київський академічний театр юного глядача на Липках – «Місце для дракона»;
6. Львівський академічний театр імені Леся Курбаса – «Королева краси»;
7. Харківський державний академічний український драматичний театр ім. Т.Г. Шевченка – «Замок».

✔️ Номінація «За найкращу виставу для дітей»:
1. ГО «Майстерня Мистецький Простір», Перший академічний український театр для дітей та юнацтва (м. Львів) – «Джалапіта»;
2. Київський муніципальний академічний театр опери і балету для дітей та юнацтва – «Король Дроздобород»;
3. Рівненський академічний обласний театр ляльок – «Пливе човен, казок повен».

✔️ Номінація «За найкращу музичну виставу у жанрі опери/оперети/мюзиклу»:
1. Івано-Франківський національний академічний драматичний театр ім. І. Франка – «Гуцулка Ксеня»;
2. Київський національний академічний театр оперети – «Скрипаль на даху»;
3. Одеський національний академічний театр опери та балету – «Орфей і Еврідіка».

✔️ Номінація «За найкращу хореографічну/балетну/пластичну виставу»:
1. n’Era Dance Group (м. Київ) – «Альфа»;
2. Академічний театр «Київ Модерн-балет» – «Спляча красуня»;
3. Криворізький академічний міський театр музично-пластичних мистецтв «Академія руху» – «По той бік кургану»;
4. Львівський національний академічний театр опери та балету ім. С. Крушельницької – «Правда під маскою»: «Пульчинелла», «Весна священна»;
5. Проект АРТІЛЬ (м. Київ) – «Артіль – Чотири вистави».

✔️ Номінація «За найкращу пошуково-експериментальну виставу»:
1. Київський академічний театр на Печерську – «Світ у горіховій шкаралупі»;
2. Львівський академічний драматичний театр ім. Лесі Українки – «Горизонт 200»;
3. Одеський академічний обласний театр ляльок – «Баби Бабеля»;
4. Перший академічний український театр для дітей та юнацтва (м. Львів) – «Прекрасні, прекрасні, прекрасні часи»;
5. Харківський державний академічний театр ляльок ім. В. А. Афанасьєва – «Гамлет».

***

До речі, список переможців Фестивалю-премії GRA/ГРА” виглядав так за найкращі вистави за підсумками 2017 театрального року

“За найкращу виставу для дітей” – “Ангелик, що загубив зірку” Чернігівського обласного театру ляльок імені Олександра Довженка.

“За найкращу музичну виставу у жанрі опери/оперети/мюзиклу”  – “Дідона та Еней” Громадської організації “Open Opera Ukraine”. Грошова премія у цій номінації рішенням журі розподілена між двома виставами. Журі особливо відзначило звучання оркестру й диригента у виставі “Дідона та Еней” та виконавицю ролі Жанни (Олександру Студзінську) у виставі “Біла ворона” Миколаївського академічного українського театру драми та музичної комедії.

“За найкращу хореографічну/балетну/пластичну виставу” – За об’єктивних причин переможець не визначений

“За найкращу виставу камерної сцени” -“Віталік” “Дикого театру”

“За найкращу експериментально-пошукову виставу”  – “Гамлет” Івано-Франківського академічного обласного українського музично-драматичного театру імені Івана Франка.

“За найкращу драматичну виставу” – “Вій. Докудрама” Чернігівського обласного академічного українського музично-драматичного театру імені Тараса Шевченка.

Особлива відзнака  журі – “Тату, ти мене любив?” Київського академічного театру “Золоті ворота”.

“ГРА” – проект заснований і реалізований Національною спілкою театральних діячів України, він не має аналогів серед вітчизняних культурно-мистецьких заходів. Головна мета Фестивалю-Премії – об’єднати всі театри країни і презентувати їх найкращі здобутки Україні та міжнародній спільноті, популяризувати національне театральне мистецтво в усіх його жанрах, стилях і формах, визначити провідні тенденції та стимулювати розвиток українського театрального конкурентного середовища.

Кожний театр мав право висунути на здобуття премії лише одну зі своїх прем’єр, які вийшли протягом року, за власним вибором, згідно з принципом: “один заявник – одна заявка”.

Цьогоріч у “ГРІ” участь взяли більше 70-ти театрів України різних форм власності і форматів роботи. За допомогою відеоперегляду вистав експерти Фестивалю-Премії сформували лонг-лист з 27 постановок. Потім вони дивилися вистави наживо і вибрали 12 театральних колективів-щасливчиків, гідних участі в фіналі.

 

Довідка
Ростислав Держипільський – український театральний режисер і актор, народний артист України, директор-художній керівник Івано-Франківського національного академічного драматичного театру ім. Івана Франка.
Ростислава Держипільського знають як режисера-новатора, здатного синтезувати театр, заснований на національних традиціях та новітніх засобах вираження.

*** 

Всеукраїнський театральний Фестиваль-Премія «ГРА» не має аналогів серед вітчизняних культурно-мистецьких заходів. Головна мета Фестивалю-Премії – об’єднати всі театри країни і презентувати їх найкращі здобутки Україні та міжнародній спільноті, популяризувати національне театральне мистецтво в усіх його жанрах, стилях і формах, визначити провідні тенденції та стимулювати розвиток українського театрального конкурентного середовища.

Фестиваль-Премія «ГРА» проводиться на конкурсній основі один раз на рік за підсумками минулого календарного року і розрахований на участь професійних театральних колективів усіх без винятку форм власності (державні, комунальні, приватні тощо).
Театральний колектив/заклад, до репертуару якого входить вистава-переможець, нагороджується Дипломом лауреата та грошовою винагородою на реалізацію нового творчого проекту.
Засновником та організатором Фестивалю-Премії є Національна спілка театральних діячів України.

4 comments

  1. працівники театру, які вважають Жилу тупим сенбернаром, який постійне рже, а Репку - холуєм влади

    Борисе, спасибі за матеріал. Виважений. Але, як зажди, правдивий. Треба ж мати таке терпіння і стільки часу прочекати, щоб показати Жилу таким телепнем. Хоч про це знає увесь мистецький Тернопіль

  2. актор

    раніше шкодував, що ви перестали ходити до нашого театру. а тепер розумію – не має про що писати. навіть мої друзі кажуть, при всій повазі, але це не можливо дивитись півтори години…

  3. Андрій, блогер

    тернопільський театр – останній прихисток януковича.. чому? бо тут діють досі тоталітарні методи. совок. Ірина Папуша повідомляє про прес-конференції, відкриті репетиції лише ручних песиків-журнашлюгів. про це написано, але не розшифровано. саме ця пиздобратія пише хвалебні оди про успіхи тернопільського театру, яких насправді не має… перегляди матеріалів про театр завжди нікчемні на сайтах… читачі в анкетах газетах ніколи не згадують навіть про репортажі з театру..чому? бо там панує маразм… лише Борис час від часу напише про це мистецьке кладовище… спочатку думав, що Машлянка не має чим зайнятися..а недавно поспілкувалися – чоловік любить театр і вболіває за нього. шкодує, що в Тернополі театр перетворився таке убоге нещастя…

  4. Петро

    у черговий раз показали, що якби не Мосійчук, цю шараскіну кантору варто розігнати )) акторку шараскіну ще й гнати з депутатів міської ради… Народний контроль обіцяв бути в опозиції до влади, контролювати всі процеси, а не смоктати в Надала і обслуговувати міськвиконком

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься.